וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה סוערת בירושלים: מפגינים שרפו מיצג מול מעון רה"מ

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 22:22

משפחות חטופים יחד עם אלפי מפגינים מחו מול מעון ראש הממשלה בירושלים: "אין בית ללא החטופים. עסקה עכשיו תציל את המדינה". בתוך כך, צעירים חסמו את רחוב המלך ג'ורג' בבירה לצד משטרה ופרשים וצעקו "אין ביטחון אין כלכלה מחליפים את הממשלה"

מפגינים הבעירו מיצג מול מעון רה"מ בירושלים/יואב לף

משפחות חטופים ואלפי מפגינים מחו היום (חמישי) נגד הממשלה ובעד עסקת חטופים, מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. המפגינים הדליקו מדורה על הכביש, ולאחר שהמשטרה הצליחה לכבותה - הציתו אותה מחדש. בתוך כך, כמה מוחים שרפו מיצג עליו רשום "אין בית".

בין המפגינים נכחה עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, ואחת הפעילות המרכזיות במחאה מטעם משפחות החטופים. כמה צעירים חסמו את רחוב המלך ג'ורג' וקראו: "אין ביטחון אין כלכלה מחליפים את הממשלה". משטרה הגיעה עם כוחות מתוגברים ופרשים. המחאה התקדמה לכיכר פריז הנמצא בסמוך לבית רה"מ, והמוחים מתרכזים שם.

אלפים הפגינו מול מעון רה"מ בירושלים בדרישה לבחירות. 27.06.2024/רוני כנפו
עינב צנגאוקר אמו של מתן בהפגנה מול מעון רה"מ, ירושלים, 27 ביוני 2024. רוני כנפו
עינב צנגאוקר אמו של מתן בהפגנה מול מעון רה"מ, ירושלים, 27 ביוני 2024/רוני כנפו
עינב צנגאוקר אמו של מתן בהפגנה מול מעון רה"מ, ירושלים, 27 ביוני 2024. רוני כנפו
עינב צנגאוקר אמו של מתן בהפגנה מול מעון רה"מ, ירושלים, 27 ביוני 2024/רוני כנפו

מטעם המשטרה נמסר כי "הערב פעלה המשטרה בירושלים לאפשר מחאה ותהלוכה מתואמת בהתאם למתווה שאושר מכיוון גשר המיתרים בכניסה לירושלים. לצערנו יש מי שלא בא למקום למחות.
כמה נשים הציתו והבעירו אש במזיד באמצע הרחוב, בלב שכונת המגורים, וקומץ פורעי חוק אחר ניסה לפרוץ מחסום משטרתי ברחוב בפראות".

"בעקבות המעשים הפליליים, קצין משטרה כרז למפרי הסדר על התקהלות בלתי חוקית וכוחות משטרה ממשיכים לפעול בשעה זו ברחוב לשמירה על הסדר".

עינב צנגאוקר מול מיצג האש לאחר שהמשטרה כיבתה אותו. גיל לוין, אתר רשמי
עינב צנגאוקר מול מיצג האש לאחר שהמשטרה כיבתה אותו/אתר רשמי, גיל לוין
צעדה בקריאה לאישור עסקה לשחרור חטופים, ירושלים, 27 ביוני 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
צעדה בקריאה לאישור עסקה לשחרור חטופים, ירושלים, 27 ביוני 2024/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

עוד נמסר מטעמם כי "מוקדם יותר הערב, עצרו שוטרי יס"מ ירושלים לחקירה באזור מחלף מוצא חשוד שהיה בדרכו למחאה, זאת לאחר שמילא דלק בתוך ג'ריקנים וברשותו נתפסו גם אמצעים נוספים לפיזור עשן. עפ"י החשד, הוא התכוון להצית אש או להכין את הציוד הנדרש להצתת אש במהלך המחאה בניגוד לחוק".

"יודגש כי הצתת אש במרחב הציבורי ו/או בצירי תנועה בניגוד לחוק מהווה מעשה מסוכן, פלילי וחסר אחריות שעלול להוביל לפגיעה בחיי אדם או רכוש, מסכן את משתמשי הדרך, וגורם למטרד משמעותי לתושבים שסופגים את העשן הקולח בבתיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully