וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: המלחמה רחוקה מסיום

27.3.2003 / 0:04

בנאום בפני חייליו אמר הנשיא כי הלחימה עשויה להתארך אולם יומו של סדאם קרב; הזהיר מצעדי ייאוש של המשטר הגווע; הצהיר: תפקידנו לא יסתיים עם שחרור עיראק - נדאג לזכויות האזרחים

"המלחמה בעיראק עדיין רחוקה מסיום. נכונים לנו ימי לחימה קשים", כך אמר אתמול נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בנאום לחיילים במפקדת הכוחות העליונים של הצבא האמריקאי בפלורידה. הנשיא נשא את דבריו בפני קהל גדול של אנשי צבא וזכה לתשואות סוערות לאורך כל נאומו.

בוש התייחס לסכנות העומדות בפני חיילי הקואליציה, ואמר כי המשטר העירקאי הגווע עלול לבצע פעולות של ייאוש, כשטבעת החנק תתהדק על צווארו. הוא הדגיש לאורך הנאום כי ימי משטרו של סדאם קרבים לקיצם. הנשיא הקפיד להזכיר כי שבויי המלחמה העיראקים יזכו ליחס ראוי ולתנאים הומניים.

במהלך הנאום הביע בוש את תנחומיו למשפחות החללים, ואת הערכתו לחיילים המבצעים את משימות הלחימה בשדה הקרב העיראקי. "העם האמריקאי ואני גאים בכם", קרא לקול מחיאות כפיים סוערות.

הנשיא עסק בהתפתחויות הלחימה ואמר כי כוחות הברית עומדים לצאת במתקפה מאסיבית על המשמר הרפובליקני, יחידת העילית של צבא עיראק. בהתייחסו למטרת המלחמה אמר בוש, כי אומות העולם נמצאות תחת איומי הנשק להשמדה המונית והטרור העולמי, ועליהן להילחם בהן עד חורמה. הוא הוסיף כי במהלך הפעילות פגעו חיילי הקואליציה במתקני תשתית של ארגוני טרור בצפון עיראק, המאיימים על תושבי העולם המערבי.

בוש התמקד גם בעתיד עיראק לאחר המלחמה. "תפקידנו לא יסתיים עם שחרור עיראק", הצהיר. "יום השחרור של אזרחי עיראק קרב ובא ואנו נדאג שכל אזרחי עיראק יזכו סוף סוף לחירות מלאה". הנשיא שב והבטיח כי אזרחי עיראק יזכו לסיוע הומניטרי מלא.

בסיום דבריו התייחס הנשיא להתקדמות כוחות הקואליציה לבגדד. "אנחנו יודעים את היעד ונמשיך לצעוד מייל אחרי מייל. כל הדרך לבגדד. כל הדרך לניצחון", חתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully