וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בעוטף עזה: "עלינו לעשות הכל כדי לשמר את ההתיישבות"

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 19:28

נשיא המדינה סייר במועצה אזורית אשכול ובשער הנגב, ופגש משפחות שכולות שקרוביהם נרצחו בשבת השחורה. "ההתיישבות היא זו שתמיד קבעה את גבולות המדינה. ועלינו לעשות הכל כד לתת לה את כלי הצמיחה והפריחה שלה. זה יהיה הניצחון הכי טוב, והכי משמעותי על אויבינו"

הרצוג בעוטף עזה: "עלינו לעשות הכל כדי לשמר את ההתיישבות"/אתר רשמי- רועי אברהם דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג סייר היום (חמישי) במועצה אזורית אשכול ובשער הנגב. תחילה, הגיע הנשיא לכפר עזה, שם ביקר בהריסות הבתים ובנשקיית הקיבוץ, אשר נחרבו במתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס. הנשיא התקבל על-ידי ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב יוסי קרן. את כלל ביקורו בקיבוץ ליוו משפחת רוזנפלד - תושבי כפר עזה ומשפחתה של הדר ברדיצ'בסקי, שהיא ובן זוגה איתי נרצחו בשבת השחורה והותירו אחריהם תאומים בני עשרה חודשים.

לאחר מכן, ביקר ביישוב שלומית, אשר ארבעה מתושביו, חברי כיתת הכוננות של היישוב נרצחו בעת שהגנו על פרי-גן, הסמוך אליהם. במותם, הצילו את פרי-גן מידי טבח המחבלים. הנשיא התקבל על ידי ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ונטע עץ ביישוב. אחר-כך שוחח עם הנהלת היישוב, אלמנות הנופלים וחלק מחברי כיתת הכוננות.

דנה כהן אלמנתו של אביעד כהן, ביקשה מהנשיא להדהד את הקריאה לאחדות ואמרה כי בידו הכוח לחולל שינוי בשיח בחברה הישראלית: "אני מרגישה שאנחנו צריכים לחדד מאוד את צדקת הדרך שלנו, אנחנו נלחמים פה במלחמה שהיא בין אור לחושך, בין חושך שטובח, אונס, שוחט וכורת איברים לבין עם שיש לו תפקיד להאיר לא רק לנו, להאיר לכל העולם".

אביעד כהן - שנרצח במהלך חרבות ברזל. פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אביעד כהן - שנרצח במהלך חרבות ברזל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פייסבוק
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, כפר עזה, 27 ביוני 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, כפר עזה, 27 ביוני 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
נשיא המדינה יצחק הרצוג, חולית, 27 ביוני 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג, חולית, 27 ביוני 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הקיבוץ השלישי בו ביקר הנשיא הוא חולית, אשר 15 מתושביו נרצחו בשבעה באוקטובר. מהקיבוץ נחטפו ארבעה מבני משפחת אליזאדנה ושני עובדים זרים ששהו בקיבוץ - שניים מבני המשפחה והעובדים הזרים, שוחררו בעסקת השבויים הראשונה. הנשיא ערך סיור בקיבוץ, ובמסגרתו נעמה וגדעון, תושבי הקיבוץ מסרו את עדותם מאירועי השבעה באוקטובר. לאחר מכן שוחח הנשיא עם תושבי וחברי ההנהלה וביקש לשמוע את הקשיים העולים בעת הזו ולחזק את ידם.

בהמשך, ביקר הנשיא במושב שדה ניצן, אשר חמישה מתושבי או קרובי המושב נרצחו. הנשיא התקבל על ידי ילדי המושב, וערך שיח עם תושביו, ביניהם כלתו של גדי מוזס, ואמו של תמיר אדר ז"ל אשר מוחזקים בשבי. הנשיא נפגש עם ותיקי המושב ונציגי הדור הצעיר, אשר שיתפו את הנשיא על החלטתם האמיצה להקים פנימייה לשכבת י"ב של ביה"ס 'נופי הבשור' במועצה האזורית האשכול שפונתה למוקדים שונים בארץ, במטרה לשמור על גיבוש השכבה.

את סיורו חתם הנשיא ביישוב אשלים, אשר קלט אליו את קהילת כרם שלום. קהילת כרם שלום התמודדה גם היא עם חדירת המחבלים בשבעה באוקטובר, ושניים מחבריה נרצחו בהגנת היישוב. הנשיא ערך שיח עם קהילת היישוב בבית הנדיב.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שדה ניצן, 27 ביוני 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
נשיא המדינה יצחק הרצוג, שלומית, 27 ביוני 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג, שלומית, 27 ביוני 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הרצוג אמר בתום ביקורו: "אני מסיים יום ארוך בעוטף עזה, ביקרנו בין יישובים מכל המגוון העצום שיש בעוטף עזה, ישובים שחטפו מכה קשה מאוד. פגשנו משפחות שכולות ודואבות, משפחות של חטופים שלא נשכח אותם לרגע, שצריך לעשות הכל כדי שיחזרו מיד לביתם. אבל ראינו גם יישובים שמתחילים בתהליך בניה ושיקום. זה אתגר לאומי עצום. אנחנו עובדים עם מנהלת תקומה, עם ראשי המועצות הנהדרים ועם גורמים נוספים. אבל צריך לשים את הנושא הזה על סדר היום הלאומי בעדיפות עליונה כל העת, וכל הזמן. לתת גיבוי, לתת את הרוח, לראות את האנשים ולהסתכל להם בעיניים, ולהאמין שייבנו, יטעו וישקמו, יקבעו מזוזות ויפריחו את השממה מחדש. אני רוצה לאחל הצלחה רבה לתושבים - ההתיישבות היא זו שתמיד קבעה את גבולות המדינה. ועלינו לעשות הכל כדי לשמר את ההתיישבות ולתת לה את כלי הצמיחה והפריחה שלה. זה יהיה הניצחון הכי טוב, והכי משמעותי על אויבינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully