וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכל המקומות האפשריים: שכח את האקדח בשירותים - ונדהם לגלות שנגנב

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 19:15

אדם שהתארח במסעדת "ג'קו" בבירה החזיק אקדח ברישיון, הלך לעשות את צרכיו ושכח אותו שם. אחריו נכנס אל התא בחור אחר, שמצא את הנשק, גנב אותו וברח מהמקום. שוטרי תחנת לב הבירה בעיר הצליחו להתחקות אחר החשוד ולאתר את הנרתיק של כלי הנשק בביתו | צפו בתיעוד

שלב אחר שלב: כך פוענחה גניבת נשק מתא שירותים במסעדת ג׳קו/מצלמות אבטחה

לפני כשבועיים התקבל דיווח משונה במחוז ירושלים במשטרה, על גניבת אקדח שהוחזק ברישיון מסוג זיג זאוור, מתא שירותים של מסעדת ג'קו בירושלים. אדם שהתארח במסעדה הנושא את כלי הנשק, נכנס לתא השירותים בשעות הערב המאוחרות, וכשיצא ממנו שכח את האקדח שהניח בתא בעת שעשה את צרכיו.

מיד אחרי שיצא מהתא, נכנס אליו הנאשם, בן 28 תושב תל אביב שאף הוא התארח במסעדה באותה העת עם בת זוגתו. הנאשם הבחין בנשק בתא השירותים וגנב אותו. בתוך דקות ספורות לאחר מכן, עזב הנאשם עם חברתו את המקום ונסע לכיוון תל אביב.

מסעדת ג'קו בירושלים. עידן חוטר, אתר רשמי
"בתוך דקות ספורות עזב הנאשם עם חברתו את המקום ונסע לכיוון תל אביב". מסעדת ג'קו/אתר רשמי, עידן חוטר

דקות בודדות לאחר מכן הבחין בעל האקדח בחסרונו וחזר לתא השירותים - שם גילה כי הנשק נעלם. הוא ערך בירור עם אנשי צוות המסעדה ועוברי אורח, ואז התקבל הדיווח במשטרה על גניבתו.

עם קבלת הדיווח אודות המקרה, הוזעקו למקום שוטרי תחנת לב הבירה במחוז ירושלים.
כבר בתוך המסעדה, שוטרי הסיור החלו בצפייה במצלמות האבטחה וזיהו את הנאשם בהתאם לסרטונים אלו. תיעוד של החשוד ובת זוגתו הופץ לכוחות המשטרה והם החלו בפעולות חקירה במטרה לחשוף את זהותו. עוד באותו הלילה, אותרו פרטי הנאשם ובת זוגתו וגם העובדה שהם כבר נמצאים בת"א.

ר' ממחלק פשעים בתחנת לב הבירה, המפקח אוסאמה אבו-גנב מספר על מלאכת החקירה ואיתור הנאשם. הוא אמר כי "אנחנו מדברים על מסעדה שמצולמת מבפנים ומבחוץ כמו רוב בתי העסק כיום. יחד עם זאת זירת העבירה עצמה- תאי השירותים, לא מצולמים מטבע הדברים. כבר שהגיעו שוטרי הסיור בעקבות דיווח אודות המקרה למוקד המשטרה, התחלנו למעשה להרכיב את הפאזל החקירתי שהוביל אותנו לנאשם".

מצפייה וניתוח סרטוני מצלמות האבטחה, ניתוח ציר הזמן, מאפיינים והתנהגויות חשודות, עדויות ושלילת מעורבות של אנשים אחרים שנכנסו לתא השירותים ועוד, הצלחנו לחשוף את הדמות החשודה, הוסיף אבו גנב. "השתמשנו באמצעים טכנולוגיים שונים בכדי לאתר את זהות החשוד ומיקומו. עשינו זאת גם דרך פרטי ההזמנה למסעדה של בת זוגתו, ובדיקת המצלמות במרחב הציבורי, כולל התחקות אחר הרכב שבו נסעו, מסלול נסיעתם ועוד. זו מלאכת חקירה שבה צריך לחבר הרבה פרטים ופריימים לתמונה אחת מלאה ומדויקת מהר ככל שניתן - וכך עשינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עיצוב חדר שירותים אייל טרסר. אילון קלטי,
"בעל האקדח הבחין בחסרונו וחזר לתא השירותים - שם גילה כי הנשק נעלם". (אילוסטרציה)/אילון קלטי

כבר בבוקר שלמחרת המקרה, עצרו בלשי תחנת לב הבירה ממחוז ירושלים את הנאשם בביתו בתל אביב. השוטרים ערכו חיפוש והאקדח עצמו לא נמצא. מה שכן נמצא עזר מאוד לקדם את החקירה- נרתיק האקדח שהושאר גם הוא באותו תא שירותים, אותר על גג ביתו של החשוד המתגורר בקומה אחרונה בבבנין המגורים.

החשוד נעצר ונכלא ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת. הוא טען בחקירה שמצא את הנרתיק בשירותים ולקח אותו, אבל הכחיש את גניבת האקדח. בת זוגתו גם היא נחקרה במשטרה, וכך גם אנשים נוספים שמסרו עדויות בתחנת לב הבירה בירושלים, כולל חלק מצוות עובדי המסעדה. גם האדם ששכח את הנשק בשירותים נחקר במשטרה באזהרה בחשד להזנחת השמירה על כלי הנשק.

עצור אזוק. דוברות משטרת ישראל
"טען בחקירה שמצא את הנרתיק בשירותים ולקח אותו, אבל הכחיש את גניבת האקדח".(אילוסטרציה)/דוברות משטרת ישראל

חומר הראיות שנאסף על ידי חוקרי תחנת לב הבירה לא הותיר מקום לספק. התיעודים, העדויות, והנרתיק שנתפס הובילו לחשוד אחד שהפך לנאשם. בסיום החקירה במחוז ירושלים הוגש בתחילת השבוע כתב אישום נגד הנאשם בגין גניבת נשק על ידי הפרקליטות. כמו כן הוגשה גם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

סנ"צ ליאור בן שלום, קצי\ן אח"מ תחנת לב הבירה, סיכם את האירוע ומסר כי "שוטרי וחוקרי התחנה עבדו בצורה יעילה, מקצועית ויסודית, זאת במטרה לאסוף ראיות ולהתחקות אחר הנאשם. השתמשנו באמצעים ובפעולות חקירה מגוונות במסגרת חקירה זו. כך חשפנו מי גנב את האקדח, מתי גנב, ואיפה הוא נמצא".

עוד הוסיף כי "לצד מיצוי הדין עמו בגין המעשה החמור, צריך גם להעביר מסר לכל מי שנושא אקדח ברישיון - שעניין זה מצריך אחריות בשמירת הנשק ובפיקוח עליו, בכדי שלא יגיע לידיים עוינות.
על אף שהנשק עצמו טרם אותר, הצלחנו לשים יד על הגנב ולהעמידו לדין בגין מעשיו הפליליים. נמשיך לפעול נגד עברייני הרכוש וגנבים באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully