וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה מתריע: ישראל לא ערוכה לפינוי אזרחים מהצפון - בשל ויכוח בין שרים

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 17:09

מתניהו אנגלמן התריע כי בשל ויכוח בין שרי הביטחון והפנים - ישראל לא ערוכה כנדרש לפינוי אוכלוסייה במקרה של מלחמה בצפון. אנגלמן פנה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "נדרשת פעולה ממשלתית אחודה וסדורה"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בשבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א/יותם רונן

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שיגר היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו התריע על כך שבביקורת על פינוי אזרחים, מסתמן שמשרד הפנים והרשות לפינוי, סעד וחללים (פס"ח) לא מימשו את אחריותם לניהול של אירוע קליטת מפונים מהצפון והדרום, במקרה של מלחמה.

לטענת מבקר המדינה, הסיבה לכך היא ויכוח בין השרים: "מתוך התכתובת בין שר הביטחון לשר הפנים עולה כי נושא האחריות לפינוי אוכלוסייה אזרחית בחירום וקליטתה לא בא על פתרונו. קיימת חשיבות עליונה בהסדרת הטיפול באוכלוסייה מפונה. סוגיה זו התחדדה ביתר שאת במהלך סיורים שקיימתי בגזרות הצפון והדרום מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל', וכן במסגרת פגישותיי עם מפונים וראשי רשויות", כתב אנגלמן.

חיצונית- מבקר המדינה מתניהו אנגלמן וראש הממשלה בנימין נתניהו. -, עיבוד תמונה
״"המציאות הבלתי פתורה - בלתי מתקבלת על הדעת״. נתניהו ואנגלמן/עיבוד תמונה, -

עוד הוסיף: "נוכח התגברות המתיחות הביטחונית בגבול הצפון ונוכח ההשלכות החמורות שעלולות להיות להיעדר המענה הנדרש לאוכלוסייה ככל שתתפנה, נדרשת הכרעתך במחלוקת בין שר הביטחון לשר הפנים על מנת להביא לפתרון מידי ולהבטיח שבידי מדינת ישראל תהיה תוכנית ישימה למתן מענה לאוכלוסייה מתפנה.

"המציאות הבלתי פתורה המתוארת במכתבי זה, המתקיימת כתשעה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, בתקופה בה עשרות רבות של אלפי תושבים משני חבלי הארץ (ובפרט מהצפון - נכון לעת הזו) שוהים מחוץ לביתם, וכשבפתח עומדת אפשרות למערכה כוללת בצפון, שיתכן ותחייב פינוי נוסף - היא בלתי מתקבלת על הדעת. בעת הזו, אין מקום למצב של היעדר הסכמות אשר נמשך זמן כה רב וברי לכל שנדרשת פעולה ממשלתית אחודה וסדורה לשם טיוב הטיפול באוכלוסיית המפונים מבתיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully