וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנור: "החוקרים רמזו לכך שאביא חומר על מקורבו של ראש הממשלה דוד שמרון"

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 13:08

בדיון המשך של פרשת הצוללות, העיד הנאשם המרכזי נגד חוקריו, שלטענתו ניסו לגייסו כדי לקבל חומרים מפלילים על סביבת נתניהו. בבית המשפט מבקש גנור לפסול העדויות שנתן במסגרת חקירתו בהסכם עד מדינה, שחזר ממנו. עוד טען שקיבל את התחושה מחוקריו שהוא "בתוך תפקיד במשחק"

פרשת הצוללות-עד:מיקי גנור,בית המשפט המחוזי בתל אביב/ארז הראל

איש העסקים מיקי גנור, הנאשם המרכזי ב"פרשת הצוללות", העיד היום (חמישי) בתיק הצוללות, כי בחקירתו נרמז לו שעליו להעביר חומר על מקורבו וקרוב משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בשלב הזה אני אומר שאני לא נותן שום דבר, אבל הרמז היה ברור", אמר בבית המשפט. "בשלב הזה לא הכנסתי את שמרון, אבל אני 'ישתפר אחר כך ואמצא איך להמציא עליו חומר, הדמיון יעבוד'".

עדותו של גנור מתקיימת כשלב מקדמי של המשפט בתיק הצוללות, העוסק בשאלת קבילות הודאותיו בחקירה שנתן כחלק מהסכם עד מדינה. כיוון שגנור חזר בו מהסכם עד מדינה זה, כעת הוא מבקש לפסול את העדויות שנתן במסגרת החקירה שלו.

במהלך דיון המשך זה, גנור נשאל על ידי עורך דינו עמית ניר, שאלות הנוגעות להתנהלות החוקרים במשטרה. כמו כן נשאל על ידו: "מה הבנת כששאלו אותך במשטרה את השאלה: 'מה אתה צריך לעשות הכי נכון לחיים של מיקי?'". גנור השיב, שהבין כי "הכי נכון שאתה תהיה עד מדינה. יש לנו מטרה, ואתה תספק את האינפורמציה ולא משנה שמישהו עשה לא עשה, עזר לא עזר. יש לך תפקיד, אני כבר בתוך התפקיד. אני השבוי, אני הנאנס בנקודה הזאת. אני לחלוטין בתוך תפקיד במשחק".

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, עיבוד תמונה
"החוקרים רמזו שעלי להעביר חומר על מקורבו של רה"מ". גנור/עיבוד תמונה, רוני כנפו

בהמשך שאל עורך הדין מספר שאלות שנגעו לעו"ד שייצג אותו בזמן החקירה של הסכם עד מדינה - עו"ד נתי שמחוני. גנור אמר שהוא לא זוכר דבר מההתייעצויות עם עו"ד שמחוני בעבר. "אין לי שום זיכרון מהפגישה הזאת", אמר גנור. הוא הוסיף: "אני רק יכול להניח שהוא אמר לי משהו בנושא, שפשוט השתגעתי ולא יכולתי להמשיך איתו. אני לא זוכר את הפגישה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הסנגורים והפרקליטות התנצחו, השופטת עשתה סדר

במהלך הדיון קם נציג הפרקליטות עו"ד ירון גולמוב, וביקש למחות על הערה שנאמרה מצד עו"ד ניר על מפקד מוטי לוי מיחידת להב 433, שחקר את גנור. בתגובה עקץ אותו עו"ד ניר, ואמר: "הוא התפטר". השופטת טלי חיימוביץ הסתייגה מהערה זו, ואמרה: "בגלל שהוא התפטר זה פוסל אותו ממשהו?". לעו"ד גולמוב השיבה כי הוא "מתפרץ לדלת פתוחה".

בהמשך השופטת הטיחה בעו"ד ניר כי "זה לא ראוי וזה לא אתי". ניר התפרץ, והיא הוסיפה: "אני לא סיימתי לדבר. אנחנו קולגות. אני מזכירה לאדוני: אם יש לך ראיה שהפרקליטות הדריכה עד, ואני לא זוכרת שהיא הדריכה אז, היית יכול להתנגד בזמן שאותו העד מוטי לוי העיד". ניר השיב כי התנגד "בזמן אמת".

השופטת חיימוביץ סיימה: "בית המשפט לא שמע מעולם שהתובע הילך על ההגנה אימים. אני מציעה שנתרכז במשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully