וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הונדורס לשעבר הרננדס נידון ל-45 שנות מאסר בארה"ב על סחר בסמים

הרננדס, שהורשע במרץ בקבלת שוחד של מיליוני דולרים כדי להגן על משלוחי קוקאין לארה"ב בעת כהונתו, ספג עונש כבד. "פוליטיקאי דו-פרצופי הרעב לכוח", הטיח בו השופט. הרננדס, שיערער על העונש, טוען לחפותו. ב-2018 הוא הוזמן להדליק משואה בישראל אך ביטל את בואו בשל מחאה

איור מגזר דינו של נשיא הונדורס לשעבר חואן אורלנדו הרננדס בבית משפט במנהטן, ארה"ב, 26 ביוני 2024. רויטרס
איור מגזר דינו של נשיא הונדורס לשעבר חואן אורלנדו הרננדס בבית משפט במנהטן, ארה"ב, 26 ביוני 2024/רויטרס

נשיא הונדורס לשעבר חואן אורלנדו הרננדס נידון אתמול (רביעי) על ידי שופט בארצות הברית ל-45 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות סמים ונשק. משמעות גזר הדין היא שהרננדס, בן 55, ככל הנראה יבלה את שארית חייו מאחורי סורג ובריח, אלא אם ערעורו הצפוי יצלח.

חבר מושבעים במנהטן הרשיע אותו במרץ בקבלת שוחד של מיליוני דולרים כדי להגן על משלוחי קוקאין לארצות הברית של סוחרי סמים שבעבר הכריז בפומבי שהוא יילחם בהם.

התובעים ביקשו לגזור עליו מאסר עולם, בעוד שעורכי הדין מטעם ההגנה אמרו כי תקופת מאסר של 40 שנה, המינימום ההכרחי על פי החוק הפדרלי, מספיקה.

השופט המחוזי קווין קסטל אמר שהעונש של 45 שנות מאסר צריך לשלוח מסר לנאשמים משכילים, ולכאורה אדיבים, שעשויים להאמין שהם חסינים מהעמדה לדין. הוא גם אמר כי המושבעים ראו את "התנהגותו המלוטשת" של הרננדס במהלך המשפט בן השבועיים, שבו הוא התייצב להגנתו.

"הם ראו אותו כפי שהיה: פוליטיקאי דו-פרצופי הרעב לכוח", אמר קסטל בבית המשפט הפדרלי במנהטן.
הרננדס הנהיג את הונדורס, בעלת ברית של ארצות הברית במרכז אמריקה, מ-2014 עד 2022.

נשיא הונדורס חואן הרננדס ובנימין נתניהו בברזיל, 1/1/19. רויטרס
נשיא הונדורס חואן הרננדס ובנימין נתניהו בברזיל, 1/1/19/רויטרס

התובעים אמרו כי הוא סייע למשלוחים של לפחות 400 טונות קוקאין לארצות הברית, שתדלקו התמכרות לסמים ואלימות ברחובות. הם גם טענו שהוא השתמש בכספי הסמים כדי לשחד פקידים ולהשפיע על ההצבעה במהלך הבחירות לנשיאות הונדורס ב-2013 וב-2017.

"הנאשם הזין את המעגל הבלתי נגמר הזה של סחר בסמים ושחיתות שקרע את ארצו לגזרים", אמר התובע ג'ייקוב גוטוויליג.

הרננדס מכחיש שלקח שוחד וטען שהוא נלחם בקרטלים במהלך נשיאותו. הנשיא לשעבר, שלבש בגדי כלא בצבע ירוק זית בשימוע לגזר דינו, טען שהוא הורשע שלא בצדק. הוא ציין עדויות של כמה סוחרי סמים מורשעים שהעידו כי שיחדו אותו, ואמר שהם ניסו בכך להקל בעונשם ולנקום בו.

"למרות כל מה שנעשה לי, שזה שערורייה ולינץ', אני אופטימי ואני יודע שהאמת תיוודע בהמשך", אמר הרננדס לקסטל באמצעות מתורגמן ספרדי לפני שנגזר דינו.

לאחר מכן, הוא עמד מול עיתונאים שישבו בתא המושבעים ואמר "סוי אינוסנטה" - "אני חף מפשע", בספרדית. הוא נעזר במקל הליכה בזמן שאנשי שירות המרשלים האמריקני הובילו אותו אל מחוץ לאולם.

הרננדס, שב-2018 הוזמן על ידי ממשלת נתניהו להדליק משואה אך ויתר על ההזמנה בעקבות ביקורת חריפה לאור המעשים שיוחסו לו, מוחזק במרכז מעצר בברוקלין מאז הסגרתו מהונדורס באפריל 2022. השופט אמר שהוא שוקל לאפשר לו להישאר שם בזמן ערעורו.

אחיו הצעיר של הרננדס, טוני, נידון למאסר עולם במרץ 2021 בעקבות הרשעתו בעבירות סמים. הוא כלוא בקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully