וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי יצחק יוסף: "בזכות מי שרדנו? בג"ץ? אך ורק בזכות התורה ולומדי התורה"

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 10:48

הרב, הנושא תפקיד ממלכתי שלא מאפשר לו להתבטא בנושאים פוליטיים, תקף את פסיקת בג"ץ, המורה לגייס חרדים. הוא קבע שישראל ניצלה רק בזכות לומדי התורה: "הם מגנים על החיילים". על שלילת התקציבים: "אנו בשעת מלחמה ויש להגדיל את קול התורה, והם לוקחים את מעט הזכויות"

בווידאו: הרב הראשי לישראל יצחק יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחו״ל/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף תקף את החלטת בג"ץ השבוע, ואמר: "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, אבל הם לא מבינים את זה, הם תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל. בזכות מה שרדנו? בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה ולומדי התורה".

הרב הראשי צפוי לסיים את תפקידו בימים הקרובים, והוא נערך לתפוס את מקומו בהנהגת ש"ס, בדומה לאביו הרב עובדיה יוסף. לאחרונה הרבה להתבטא בנושאים ציבוריים ופוליטיים אף שהוא בתפקיד ממלכתי שאינו מאפשר זאת. בביטאון המפלגה "הדרך" פורסמו הבוקר דבריו נגד ההחלטה של בג"ץ לגייס את כל תלמידי הישיבות ולשלול את התקציבים מהישיבות והכוללים.

התכנסות הרבנים בנושא הכשרות - הרב יצחק יוסף. הרבנות הראשית,
הרב יצחק יוסף/הרבנות הראשית

הרב קבע כי ישראל ניצלה כלשונו רק בגלל בני הישיבות ולימוד התורה: "אויבינו זוממים עלינו רעה, רוצים להשמיד אותנו, במתקפה הנוראה הרי זאת הייתה התוכנית שלהם, להשמיד אותנו כליל, ולא יזכר שם ישראל עוד, רחמנא לצלן. בזכות מה ניצלנו? רק בזכות בני הישיבות ואברכי הכוללים. הם מגנים על כל החיילים ועל כל עם ישראל. בזכותם! מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס".

הרב הזכיר את הסערה התקשורתית האחרונה כשאמר דברים דומים בתקופה האחרונה: "כשדיברתי על כך, היו כאלה שכעסו, תקפו אותי, שלחו לי מכתבים שאחזור בי, ממה אחזור בי? מהאמת? ממה שזה לצנינים בעיניהם, הם חשבו שאולי התורה תשתכח, שהחרדים יעלמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024. שמעון בן ברוך, TPS
"מגנים על כל החיילים ועל כל עם ישראל". חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס, בחודש שעבר/TPS, שמעון בן ברוך

בדבריו התייחס הרב הראשי לטענה שיש לשאת בנטל המלחמה ואמר: "הם שוכחים מהו העיקר ומהו הטפל, כל קיומנו כאן בארץ ישראל לאחר 2,000 שנות גלות והיכולת שלנו לחזור לכאן באה בזכות תורת ישראל העוברת מדור לדור, שבה נאחזנו ומכוחה דרשנו את שיבתנו לארץ ישראל, לומדי התורה אם כן הגנו על הארץ 2,000 שנה, לאותם חיילים המוסרים נפשם לא היה על מה להגן אלמלא התורה, לכן אסור להפסיק לרגע מלהחזיק את לומדי התורה, וחלילה מלחשוב שיבטלו מלימודם בשביל שום דבר".

על שלילת התקציבים לישיבות הוסיף הרב יוסף: "היו צריכים להגדיל את התקציבים, לכבד ולייקר כל בן ישיבה, כל אברך, שישב וילמד בהתמדה, וכך תהיה תשועה גדולה, כך יהיה שפע גדול לעם ישראל ולכל העולם. אנחנו בשעת מלחמה, זקוקים להגדיל את קול התורה, זקוקים לעוד זכויות לעם ישראל, והם הולכים ולוקחים את מעט הזכויות של החזקת התורה שהיו למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully