וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקריות": הודו ופקיסטן ביצעו ניסוי טילים באותו יום

26.3.2003 / 17:14

הטילים בעלי טווח קצר ומסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים; פקיסטן: הודענו להודו אבל היא לא עדכנה אותנו; הודו: מדובר בניסוי שגרתי לשיפור הטווח; מומחים בעולם הופתעו מעיתוי השיגור

הודו ופקיסטן הודיעו היום כי ביצעו ניסוי בשיגור טילים לטווח קצר המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני. שר ההגנה ההודי היה הראשון להודיע כי ארצו השלימה בהצלחה ניסוי בשיגור של טיל קרקע-קרקע מסוג "פריטאבי". לדברי השר, הטיל שוגר מבסיס צ'נדיפור במזרח המדינה. בבי.בי.סי דווח, כי הטיל מסוגל להגיע לטווח של 150 ק"מ ולשאת מטען במשקל טונה אחת. הטיל הוא חלק מהארסנל ההודי, שכולל גם טילי קרקע-אויר מסוג "טרישול" וטיל לטווח בינוני מסוג "אג'ני".

זמן קצר לאחר מכן דיווח שר החוץ הפקיסטני כי ארצו ביצעה ניסוי בטיל מסוג "אבדאלי". לטענתו, פקיסטן הודיעה להודו על השיגור, אך זו הפתיעה את פקיסטן בניסוי שביצעה. לטיל הפקיסטני טווח של 200 ק"מ.

לא ברור איזו מדינה היתה הראשונה לבצע את ניסוי השיגור היום. היריבות הגרעיניות מסוכסכות מאז 1947 והיו על סף מלחמה בשנה שעברה. בחודשים האחרונים הן מנהלות מדיניות של "עין תחת עין" בניסויים בשיגור טילים. בעקבות הניסויים אף גורשו כמה מנציגי המדינות זו מזו.

הניסוי ההודי הפתיע מומחים צבאיים בשתי המדינות, שלא ציפו כי במהלך המלחמה בעיראק הודו תבצע ניסוי מהסוג הזה. דובר משרד ההגנה ההודי, בלג'יט מנון, אמר ששיגור ה"פריטאבי" היה ניסוי שגרתי שנועד לשפר את הגרסה הקודמת שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully