וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפני סמים פועלים בגבול, ולצבא אין פתרון: "עוקפים כל היגיון שנבנה למניעת חדירות"

29.6.2024 / 23:04

ארגוני פשיעה מסיני החלו בתקופה האחרונה להבריח סמים מסוגים שונים לישראל באמצעות רחפנים. "זה כמו לרוקן את הים עם כפית בגזרה שבה הגבול הוא יותר מ-200 קילומטר", אמר גורם המעורה בפרטי המקרה. "אם לא יהיה שיתוף פעולה מצרי זה יתחיל בסמים ויעבור לפיגועים"

תיעוד מעצרם של סוחרי הסמים בגבול מצרים/דוברות משטרת ישראל

לפי מקורות בעוצבת אדום, בתקופה האחרונה החלה תופעה חדשה של ארגוני פשיעה מסיני שהחלו להבריח סמים מסוגים שונים לישראל באמצעות סוגים שונים של רחפנים. לפי המקורות בעוצבת אדום שאחראית על גבול ישראל-מצרים עד אילת, בהתחלה היו אלו מקרים בודדים של תצפיתניות שתיעדו רחפנים שחולפים מצד לצד אך כעת הפכו המקרים הבודדים לתופעה רחבה הרבה יותר.

עוד אמרו המקורות, כי מרבית הדיווחים של החיילים מתקבלים על מרחב חלוציות, הר חריף, קדש ברנע, ובאר מילכה.

עוצבת אדום בפיקודו של תא"ל איתמר בן חיים מנסה לבנות שיטה מבצעית שתדע לסגור מעגלים על הפעלת הרחפנים בעומק השטח המצרי, מיקום המעבר של הרחפן והצד בו מפיל הרחפן את הסמים לידי המבריחים הצד הישראלי. "יש דיווחים רבים של אזרחים לצבא על כך שהם רואים רחפנים גדולים מאוד עוברים מצד לצד", אמר מקור המעורה בפרטים. "כולם חושבים שמדובר ברחפנים שיכולים לשאת משקל של עשרות קילוגרמים מהסוג שמשמש את החקלאים לריסוס - אבל בפועל הם מעבירים סמים מסוגים שונים".

הברחת סמים שסוכלה מגבול מצריים. 12 בפברואר 2022. דוברות משטרת ישראל
לצבא אין פתרון. הברחת סמים שסוכלה מגבול מצרים/דוברות משטרת ישראל

לוואלה נודע כי עוצבת אדום החלה להפעיל אמצעים שונים במרחב בהתחלה לשם ניסוי, אבל גם רובים נגד רחפנים. לדברי המקורות היו הצלחות נקודתיות, אבל לא באופן מספק. "זה נראה כמו לרוקן את הים עם כפית בגזרה שבה גבול ארוך מאוד של יותר מ-200 ק"מ", אמר הגורם. "המבריחים עוקפים את כל ההיגיון המבצעי שנבנה בשנים האחרונות כדי למנוע חדירות בגבול כולל הברחות סמים. אם לא יהיה שיתוף פעולה מצרי זה יתחיל בסמים ויעבור לפיגועים. תחושת הביטחון של היישובים נפגעת מאוד כתוצאה מהתופעה".

בנוסף,, אמרו מקורות ביטחוניים כי ארגוני הפשע מישראל ומצרים העתיקו את השיטה מארגוני הפשיעה בסוריה שמבריחים סמים מסוגים שונים מסוריה. המדינה הפכה ליצואנית סמים מהגדולות בעולם, בחסות משטר אסד, לירדן ולעיראק, ומשם לעולם כולו. החשש כעת בצה"ל כי השימוש ברחפנים מסוגים שונים, ישלב שימוש ברחפנים מהירים שמסוגלים להגיע ל-150 קמ"ש שיקשה על היירוט שלהם, ולאחר השימוש בסמים יעבור השימוש לאמצעי לחימה ומשם הדרך קצרה לביצוע פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully