וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: 48 אנשים אובחנו כחולים בקדחת מערב הנילוס

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 20:19

36 אנשים אושפזו בבתי החולים בעקבות הקדחת, מהם חמישה מונשמים. סך הכל נפטרו ארבעה אנשים שהיו מאובחנים לנגיף, ונבדק חשד כי נפטר אדם נוסף שחשוד כי חלה בנגיף. "כלל החולים מאזור מרכז הארץ", נמסר בהודעת המשרד. "ההנחיות חודדו במטרה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה"

בווידאו: סרטון הדרכה על קדחת הנילוס/משרד הבריאות

משרד הבריאות עדכן היום (רביעי) כי עד כה אובחנו 48 אנשים החולים בקדחת מערב הנילוס, מתוכם אושפזו בבתי החולים 36 אנשים, מהם חמישה מונשמים. סך הכל נפטרו ארבעה אנשים שהיו מאובחנים לנגיף, ונבדק חשד כי נפטר אדם נוסף שחשוד כי חלה בנגיף.

במשרד הבריאות מסרו כי "כלל החולים מאזור מרכז הארץ, אנו ממשיכים בניטור הנתונים ונעדכן במידת הצורך". עוד דווח כי "הנחיות לצוותים הרפואיים חודדו, במטרה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה".

ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים. חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש.

קדחת הנילוס, יולי 2013. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הנחיות לצוותים הרפואיים חודדו, במטרה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה". יתוש המדביק בקדחת הנילוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

תחלואה מקדחת מערב הנילוס מוכרת בארץ שנים רבות ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. השנה התחלואה החלה מוקדם מהרגיל וככל הנראה נובעת משינויי האקלים בישראל ובעולם, כאשר מזג האוויר הלח במרכז הארץ עשוי להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים באזור זה. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

במקרים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס מקיים משרד הבריאות חקירה אפידמיולוגית והמידע מועבר למשרד להגנת הסביבה לצורך פעילויות מניעה והדברה מקומית ע"י הרשויות. בנוסף, משרדי הבריאות והגנת הסביבה מיידעים את הציבור על אזורים בהם נלכדים יתושים נגועים בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully