וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בביקור בצפון: "שבעולם לא יופתעו אם המצב ייצא משליטה, הם לא עושים כלום"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 20:35

בביקור שקיים בצפון הארץ, ביקר הנשיא בחריפות את מדינות העולם. "הקהילה הבינלאומית כמעט ולא נוקטת אצבע, לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון תושבי ישראל", אמר. בנוסף, ביקש מהממשלה לעזור במהירות לתושבי המקום: "קורא לכל הגורמים שעוסקים בתמיכה לפעול הרבה יותר מהר"

הנשיא הרצוג: אין מצווה גדולה מפדיון שבויים. אגבה את נתניהו אם תהיה עסקה/דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, השלימו היום (רביעי) ביקור נרחב בצפון הארץ. במסגרת הביקור שארך כיומיים, ישנו הנשיא ורעייתו בעיר צפת וביקרו במוקדים מרכזיים - אזרחיים וביטחוניים בצפון הארץ. "אני חוזר על מה שאמרתי בעבר", אמר הנשיא במהלך הביקור. "שהקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב ייצא משליטה, כי הקהילה הבינלאומית כמעט ולא נוקטת אצבע, כמעט לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, אחרי הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מכיוון לבנון מצד החיזבאללה", אמר.

נשיא המדינה החל את ביקורו בעיר צפת, שם נפגש עם ראש עיריית צפת ונציגי העסקים המקומיים, שהציגו בפניו הערכת מצב. בהמשך היום ביקר הנשיא בקיבוץ חניתה, שם נפגש עם חברי כיתת הכוננות בחמ"ל הקיבוצי וחיזק אותם על פעילותם המשמעותית והמסורה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג  ורעייתו מיכל  במפגש עם חברי פורום קו העימות.. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
"לבנון וחיזבאללה מפרים הסכמים בינלאומיים". נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

"קורא לרשות המיסים לפעול הרבה יותר מהר"

בהמשך, נפגש הנשיא עם חברי פורום יישובי קו העימות בגוש חלב, במפגש נכחו 17 ראשי רשויות ויחד הם דנו בצרכים הביטחוניים והאזרחיים העולים בתקופה זו, לצד התחושות המלוות אותם והקשיים. הנשיא חתם את ביקורו בקיבוץ שדה נחמיה, היושב במרחק של כ-5 קילומטרים מגבול ישראל-לבנון. ושם ביקר בין היתר, בגן הילדים הקיבוצי, אשר פועל באופן מלא כסמל לשגרת החיים המתמשכת גם בעת הנוכחית.

"אנחנו באנו כדי לחזק את המרקם האזרחי, את העורף, את התושבים, את המפונים וגם את אלה שנשארים כאן", אמר הנשיא הרצוג. "אני קורא לרשות המיסים ולכל הגורמים שעוסקים בתמיכה, בעסקים קטנים, בינוניים ותעשיות של מפעלים - לפעול הרבה יותר מהר".

הרצוג התייחס בהרחבה לפן הכלכלי, וביקש לסייע לאותם רשויות שעובדות קשה. "אנחנו רואים עסקים קטנים קורסים כי אף אחד לא נותן להם תשומת לב", אמר. אם אנחנו רוצים שאנשים ישארו במקומם ולא יתפנו צריך לתת להם עורף חזק לכיוון השילטון המרכזי, כדי לסייע לרשויות כולן שעובדות קשה מאוד, מסכנות חיים, מפעילות כיתות כוננות, בתי ספר ועוד מגוון רב תוך התמודדות עם האתגר הרגשי והפסיכולוגי לקראת הקיץ ולקראת פתיחת שנת הלימודים".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג  ורעייתו מיכל  במפגש עם חברי פורום קו העימות.. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
"רואים עסקים קטנים קורסים". נשיא המדינה הרצוג ורעייתו מיכל במפגש עם חברי פורום קו העימות/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

"מיכל ואני החלטנו שנבלה במשך יומיים במרקם החיים שאתם, תושבי הצפון, מנהלים אותו ואחראים עליו", המשיך הנשיא הרצוג. "חצינו את קו העימות לאורכו ולרוחבו מכל הכיוונים, לנו במהלך הלילה בעיר צפת, וביקרנו בחפ"קים ובחמ"לים, הגענו לכיתת הכוננות בחניתה וניהלנו איתם שיחה מרגשת מאד. אני מזכיר לכל עם ישראל, שהמפונות, המפונים וכל מי שסופג את האש ואת השריפות אלה יהודים, מוסלמים, דרוזים ונוצרים כאחד. אנחנו מודעים לכך שמרקמי החיים כולם מאותגרים כאן, ואנחנו ביחד, אנחנו ביחד במלחמה הזאת".

הרצוג טען כי האנשים הפועלים בקו העימות ייזכרו כגיבורים. "באנו לתמוך ולחזק בשם כל עם ישראל, ולומר לכם - חזקו ואמצו", אמר. "בדברי ימי ההיסטוריה של מדינת ישראל אתם תיזכרו בזכות המנהיגות שלכם ועל כך שפעלתם פה בחזית מול האויב הנפשע. הוא חלק מאימפריית הרשע, יכול נוכל לו להתגבר עליו, ונחזיר גם את השקט והשלווה, ניטע, נשקם, ונבנה מחדש".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, ביקש להחזיר את תושביו לביתם עם הבטחה לביטחונם. "אני מודה לנשיא ולרעייתו על הביקור החשוב בקו העימות ועל התמיכה מתחילת המלחמה", אמר. "בדבריי אמרתי לנשיא: אצלנו כבוד הנשיא, ילדים רבים מתחילת המלחמה לא יוצאים מהממ"דים ומקרבת הממ"ד, הם יודעים בגילם הצעיר להבחין בין נפילה של רקטה מלבנון לישראל לבין יציאה של רקטה מישראל ללבנון והחמור מכל אנו מקבלים אלפי פניות על בעיות נפשיות קשות והפרעות חרדה על כל הקשור בכך. אנו רוצים להחזיר את התושבים שלנו לחיים שלהם, לבתים שלהם, למיטות שלהם אבל לא יעלה על הדעת לעשות זאת כשאי אפשר להבטיח להם בטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully