וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר שיצר נתניהו: גלנט פרסם סרטון באנגלית בו הודה לממשל ביידן

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 18:31

זמן קצר לפני פגישתו עם יועצו לביטחון לאומי של ביידן בבית הלבן, גלנט הדגיש כי המחלוקות בין המדינות צריכות להיפתר בחדרים סגורים ולא בפומבי. שר הביטחון הדגיש כי ישראל תומכת באופן מוחלט בעסקת החטופים שהציג נשיא ארה"ב וציין כי הוא מחויב אישית להעברת סיוע לעזה

שר הביטחון גלנט בבית הלבן: ״המטרות והיעדים במלחמה משותפים לישראל וארה״ב, גם כאשר אנו חלוקים על הדרך אנחנו פותרים זאת בחדרים הסגורים - כעת אנחנו מסכמים את הדברים״/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט ששוהה בוושינגטון פרסם סרטון באנגלית ובו הוא הודה לממשל ביידן על התמיכה בישראל והדגיש כי המחלוקות בין המדינות צריכות להיפתר בחדרים סגורים.

שר הביטחון יואב גלנט טרם המראתו לסדרת פגישות בארצות הברית. משרד הביטחון
הוא הודה לממשל ביידן על התמיכה בישראל. שר הביטחון יואב גלנט טרם המראתו לסדרת פגישות בארצות הברית/משרד הביטחון

למה זה חשוב:

  • גלנט פרסם את הסרטון זמן קצר לפני פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן ג'ייק סאליבן בבית הלבן. מדובר בפגישה האחרונה בביקורו של גלנט בוושינגטון אחרי פגישות גם שר החוץ בלינקן, שר ההגנה אוסטין ובכירים נוספים.
  • שר הביטחון אמר את הדברים על רקע המשבר שיצר סרטון הוידאו שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר ובו האשים את ממשך ביידן בעצירת אספקת הנשק לישראל.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

מה הם אומרים:

  • גלנט אמר בסרטון כי הברית עם ארצות הברית היא אחד העקרונות של הביטחון הלאומי של ישראל. "אנחנו מעריכים את התמיכה הגלויה והסמויה שקיבלנו מארצות הברית", אמר גלנט.
  • גלנט ציין כי הוא רואה את העם הישראלי והעם האמריקני כחלק מאותה משפחה. "כמו בכל משפחה לפעמים יש מחלוקות, אבל אנחנו פותרים אותן בתוך הבית ונשארים מאוחדים", הוא אמר.
שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן נפגשו בקריה 14 בדצמבר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"פותרים אותן בתוך הבית ונשארים מאוחדים". שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ייק סאליבן/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

התמונה הגדולה:

  • גלנט אמר כי ישראל תומכת בצורה מוחלטת בהצעת עסקת החטופים שהנשיא ביידן הציג בנאומו לפני כמה שבועות. "חמאס צריך לקבל את העסקה או לשאת בהשלכות", אמר גלנט. "אנחנו מחויבים להחזיר את כל החטופים הביתה ללא יוצא מן הכלל".
  • שר הביטחון הדגיש כי המלחמה בעזה מכוונת נגד חמאס ולא נגד האוכלוסיה האזרחית. "אני מחויב באופן אישי להעברת סיוע הומניטארי חיוני לעזה", אמר גלנט. "אנחנו נלחמים רק במי שמנסה לפגוע בנו".

מטעם סביבת ראש הממשלה נכתב בתגובה לגלנט כי נתניהו פרסם את הסרטון כדי לקדם את אספקת הנשק. "כשהמחלוקות לא נפתרות במשך שבועות ארוכים בחדר הסגור, ראש ממשלת ישראל צריך לדבר בגלוי כדי להביא את מה שהלוחמים שלנו זקוקים לו - וכך קרה גם הפעם", נמסר.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הסכים עם שר הביטחון, ובחר לתקוף את ראש הממשלה נתניהו. "השר גלנט צודק - לאורך החודשים האחרונים, פתרנו הרבה מהבעיות עם ידידינו בחדרי חדרים, כולל בנושא החימושים", אמר. "כך עשיתי בנסיעתי לוושינגטון בתחילת מרץ, כך עושה כעת שר הביטחון. החיכוך המיותר שמייצר ראש הממשלה משיקולים פוליטיים אולי ייתן לו כמה נקודות בבייס - אבל פוגע במערכת היחסים האסטרטגית עם ארה"ב שהיא חלק בלתי נפרד מהיכולת לנצח את המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully