וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סא"ל דן שרוני, שצילם חיילות בסתר, הורשע בעשרות עבירות של פגיעה מינית

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 19:55

באולם ביהמ"ש שהיה מלא מקיר לקיר בקורבנות, המפקד שצילם את חיילותיו בסתר הורשע ב-39 עבירות של פגיעה בפרטיות ו-23 מעשים מגונים. "הנאשם ניסה ללהטט בחוקרים ,עשה צעד קדימה ומיד שניים אחורה" ציינה השופטת בפתח הדיון, כששרוני מרכין את ראשו

הכרעת הדין של סא"ל דן שרוני/שלומי גבאי

בית הדין הצבאי בבית ליד הרשיע היום (רביעי) את סא"ל דן שרוני, שצילם חיילות בסתר, ב-39 עבירות של פגיעה בפרטיות ו-23 מעשים מגונים. זאת, לצד עבירה של ניסיון מעשה מגונה ועבירה של התנהגות בלתי הולמת. לאולם, שהתמלא עד אפס מקום בקורבנתיו של שרוני, נכנס הרכב השופטים, שמנה את אל"מ טלי פריד, אל"מ ענת כרמלי שופטת וסא"ל חיים בלילטי סגן הנשיאה.

"לא היה מחלוקת על מהימנותם של הקורבנות", פתחה את הדיון ראש הרכב השופטים, פריד, שהחלה לסקור את הפרשה וציינה כי החקירה הייתה מקצועית ויסודית. "ישנם פערים משמעותיים בין גרסת הנאשם לבין הממצאים בפועל. הנאשם ניסה ללהטט בחוקרים ,עשה צעד קדימה ומיד שניים אחורה", טענה, והדגימה: "בעדותו במצ"ח הוא העיד כי הוא מאוד טכלונוגי ואילו על דוכן העדים אמר שהוא לא אדם טכנולוגי. גם בחקירות נוספות מסר עדות שקר ואף אמר זאת".

פריד החלטה בהקראת תמצית גזר הדין: "מצאנו לדחות את גירסת הנאשם כי לא היה מרוכז בחקירותיו. ההתרשמות שלנו ממנו היתה שלילית ביותר. אין חולק כי החומרים שאגר היו בחזקתו ובשליטתו". השופטת דחתה את טענות ההגנה אודות כתב האישום. שרוני הרכין ראשו במהלך הקראת תמצית הכרעת הדין.

בהמשך, שרוני ישלח לתסקיר מבחן, כשהדיון הבא בפרשה ייערך בחודש אוגוסט.

דן שרוני בזמן הכרעת הדין. שלומי גבאי
סא"ל דן שרוני/שלומי גבאי
מיקה סברסקי, הוטרדה על ידי סא"ל דן שרוני ,בית המשפט הצבאי ,בית ליד כפר יונה. שלומי גבאי
מיקה סברסקי, הוטרדה על ידי סא"ל דן שרוני ,בית המשפט הצבאי ,בית ליד כפר יונה/שלומי גבאי

בחודש ספטמבר 2022 הודיעה הפרקליטות הצבאית כי היא חוזרת בה מהסדר הטיעון שנחתם עם סא"ל שרוני, שצילם חיילות בסתר. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה של רכיבי ההסכם שכבר נחתם ושמיעה חוזרת של נפגעות העבירה. הודעה על החלטת הפרקליטות נמסרה לעורכת דינו של שרוני, וכן לנפגעותיו.


פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד, סגן אלוף במיל. ענבר קידר-ברוך המייצגות שתיים מהנפגעות של שרוני:
"אמנם לקח שנתיים, שנתיים ארוכות מדי ומייסרות עבור הנפגעות, אך בית הדין הצבאי הרשיע היום את דן שרוני בעשרות אישומים של פגיעה בפרטיות ומעשים מגונים וקבע באופן חד וברור ששרוני הוא עבריין מין מורשע ! בית הדין דחה את גרסותיו השקריות והתרשם מנאשם מתוחכם, מניפולטיבי וערמומי.

יש לזכור ששרוני ביצע את המעשים החמורים בין היתר כלפי חיילות הכפופות לו, ובכך גם הפר ברגל גסה את האמון הרב שהן נתנו במי שהיה מפקדן, אותו העריצו. יש בהכרעת הדין כדי לשלוח מסר ברור. יידע כל אדם שמצלם בסתר אחרות ואחרים ועושה בכך שימוש לצרכיו המיניים, כי מדובר בעבירות חמורות המצדיקות הרשעה פלילית על כל המשתמע מכך. כל שתובעות הנפגעות הוא צדק - הן מבקשות כי יושת על הנאשם עונש חמור כפי שמגיע לו, ומייחלות מזה שנים לשקט נפשי עבורן.
אנו קוראות לבית הדין הצבאי לגזור עונש מאסר חמור ומרתיע על הנאשם ולהורידו מכל דרגה לדרגת טור', כראוי לו, ומחזקות את הנפגעות על אומץ ליבן ועוז רוחן ועל המסר שלהן לנפגעות.ים - לא להחריש, להתלונן כנגד העבריינים ובכך לאפשר הבאתם לדין ומיצויו עימם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully