וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סחבת ממושכת: כתב אישום הוגש נגד המופתי לשעבר של ירושלים שהביע תמיכה במחבלים

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 15:30

עכרמה סברי, שבמסגרת היותו דרשן במסגד אל אקצה, הגיע לסוכת האבלים של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזינגוף בו נרצחו שלושה ישראלים והאדיר את מעשיו. הנאשם הגיע גם למשפחת המחבל שירה למוות בחיילת מהמשטרה הצבאית באוקטובר 2022 במחסום שועאפט, והביע תמיכה בפניהם

הושלמה הריסת בית המחבל עודאי תמימי שרצח את נועה לזר בפיגוע הירי במחסום שועפאט באוקטובר האחרון/דוברות משטרה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד המופתי לשעבר של ירושלים ודרשן במסגד אל אקצא בגין הסתה לטרור. זאת, לאחר שהביע תמיכה במחבלים שביצעו פיגועים.

אחרי סחבת חריגה וממושכת, כתב האישום הוגש נגד עכרמה סברי, בן 86 מירושלים שהאדיר את ראאד חזאם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב ופצע נוספים. וכן במחבל עודאי תמימי ממחנה הפליטים שועפט, שירה למוות בחיילת נועה לזר בפיגוע ירי במחסום בכניסה למחנה.

בכתב אישום מתואר מעמדו של סברי בחברה הפלסטינית ונכתב כי "הנאשם משמש משנת 1973 ועד היום כראש המועצה המוסלמית העליונה בירושלים. הנאשם משמש כדרשן קבוע במסגד אל אקצא והוא ממייסדי האיחוד העולמי של חכמי הדת המוסלמים. בין השנים 2006-1994 שימש כמופתי של ירושלים, ונחשב לסמכות דתית מוסלמית עליונה באזור ירושלים והרשות הפלסטינית, וככזה הוא דמות רבת השפעה בציבור הפלסטיני ובקרב תושבי ירושלים המוסלמים".

נשיא טורקיה ארדואן והשייח' עכרמה סברי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האדיר את המחבלים שביצעו פיגועים. עכרמה סברי עם נשיא טורקיה ארדואן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד נכתב בכתב האישום, כי במסגרת ביקור שערך בג'נין בסוכת האבלים בבית משפחתו של המחבל מדיזנגוף ראאד חזאם, לאחר שאחיו עבד חזאם שהיה מעורב בכמה פיגועי ירי חוסל ב-2022, שיבח השייח סברי בפני הנוכחים את המחבלים. הנאשם אמר כי "הו בני מצודת העמידה האיתנה בג'נין ובמחנה הפליטים שלה, באנו מירושלים מרחבות מסגד אל אקצא המבורך, עם האחים שלנו מירושלים שמייצגים מספר מגזרים מהעיר ירושלים".

סברי המשיך לשבח את השניים והוסיף כי "אנחנו באים כדי להשתתף איתם ב"זפה" (טקס ליווי החתן ביום חתונתו) של השהידים כי המלאכים מלווים את השהיד בזמן שרוחו עולה לשמיים העליונים, כמו ה"זפה" של החתן. ואנחנו מירושלים, מדגישים את אחדות האומה שלנו ואת אחדות עמנו מהים לנהר. אנחנו מתייחסים לאנשי פלסטין כחתיכה אחת, איננו מכירים בהבחנות ובחלוקות שנכפו עלינו. אנחנו גם מתגאים בעמדתו של אחינו אבו ראאד שהאל ישמור עליו, ייתן לו את חסותו ויגן עליו ועל עמדותיו האיתנות, ואנחנו מבקשים רחמים על השהידים האלה שהם הלפיד המראה את הדרך". מאוחר יותר, דבריו הופצו בסרטון שזכה למאות אלפי צפיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת הפיגוע בה נהרגה סמל נועה לזר ז"ל 
09 באוקטובר 2022. דובר צה"ל
שיבח את המחבל עודאי תמימי שירה למוות בחיילת מהמשטרה הצבאית. סמל נועה לזר/דובר צה"ל

כמה חודשים לאחר מכן הגיע הנאשם לסוכת האבלים שהקימה משפחתו של המחבל עודאי תמימי, שירה למוות בחיילת נועה לזר במחסום שועפאט ושיבח את מעשיו: "הם חיים, אנחנו כבני אדם לא מרגישים, הם בגן עדן, אינשאללה והמלאכים מקבלים את פניהם. כמו כן, אביו ואמו של השהיד הם יהיו בגן עדן אינשאללה, יש להם ארמון מיוחד בשבילם, ארמון השבח. זה תגמול כפול, אלוהים רואה שדרגת הסבלנות הגבוהה ביותר וזו בחירה מאלוהים. זאת אומרת שאנשים מתנגדים לצבא, אך לא כולם נהרגים, לא כולם מתים כשהידים. זאת אומרת שאלוהים בוחר את הגורמים אשר להם מגיע להיות בגן עדן מבלי להתחשבן איתם מבחינה דתית".

לדבריו, "המילה שהיד בעלת משמעות גבוהה, חזקה ולא נמצאת בשאר הדתות. יש תכונה גדולה לשהיד. רוב השהידים ורק אלוהים יודע את זה, שגופותיהם לא נשחקות, לא מתפוררות בקרב ונשארות באותה צורה. יש הרבה רמות לשהידים והאנשים לא מכירים את זה מבחינה דתית. זה בגלל שהתקשורת המערבית מזהירה ומונעת מהתקשורת הערבית לספר על השהידים ועל הג'יהאד. אסור לדבר על הג'יהאד, רק מותר לדבר על ההתנגדות בצורה כללית, מבלי להזכיר את המילה שהיד ואת מעמדו. למה? כי אם האנשים יכירו מה מעמדו של השהיד, אז כל האנשים יהיו שהידים עד שיגיעו לנדיבות ולחסד האלוהי, לרמה הגבוהה הזאת שאלוהים קבע".

מארגון לביא שהגיש את העתירה לבג"צ בדרישה להגשת כתב אישום נגד סברי מסרו: "אנו מברכים את הפרקליטות על הגשת כתב האישום . הגיעה העת שסברי ייתן את הדין על פשעיו כנגד העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully