וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר קונגרס דמוקרטי שהאשים את ישראל ברצח עם הפסיד בפריימריז

ג'מאל באומן, מהאגף הפרוגרסיבי במפלגה, הודח ממושבו בבית הנבחרים עם ניצחונו של יריבו הפרו-ישראלי ג'ורג' לטימר. באומן היה מהמבקרים החריפים של ישראל בקונגרס, והפסדו עשוי להשליך על עמדת מועמדים אחרים ביחס למלחמה בעזה

טראמפ מחוץ לבית המשפט: "זה אסון למדינה שלנו"/רויטרס

מועמד פרו-ישראלי ניצח הלילה (רביעי) בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בפרברי ניו יורק את חבר הקונגרס ג'מאל באומן, מהאגף הפרוגרסיבי במפלגה שהאשים את ישראל ברצח עם ברצועת עזה.

ג'ורג' לטימר, מהאגף המרכזי המתון במפלגה, זכה לתמיכה גדולה של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק. ניצחונו על אחד מהמבקרים החריפים ביותר של ישראל בקונגרס האמריקני הגיע בתון קמפיין שהבליט את המחלוקת העמוקה במפלגה ביחס למלחמה בעזה.

מנהיגי הקהילה היהודית, שחווה גל של אנטישמיות מאז 7 באוקטובר, דחקו בו להצטרף למרוץ. הוא כיהן בעבר בבית המחוקקים של מדינת ניו יורק והנהיג את מחוז ווסטצ'סטר מאז 2018.

בנאום הניצחון שלו הוא קרא לשיח מכבד יותר לאחר הבחירות המתוחות. "עלינו להבטיח שלא להכפיש אחד את השני ולזכור שכולנו אמריקנים, ושהעתיד המשותף שלנו כרוך יחד", אמר לטימר לתומכיו.

"אנחנו מתדיינים, אנחנו מתווכחים, אנחנו מוצאים דרך להתאחד", אמר. הוא הוסיף שעל כל הנבחרים הפוליטיים מוטלת החובה למצוא דרכים לעבוד יחד למרות המחלוקות הפוליטיות ולמנוע את פיצול המדינה.

חבר הקונגרס ג'מאל באומן. רויטרס
לא הצליח לזכות בקדנציה שלישית. ג'מאל באומן/רויטרס

באומן התמודד על קדנציה שלישית כנציג מחוז בחירה בפרבריה הצפוניים של העיר ניו יורק. הפסדו של אחד מחברי האגף הפרוגרסיבי למועד מתון עשוי להשליך גם על מועמדים אחרים בהבעת עמדתם בנוגע למלחמה בין ישראל לחמאס. הפסדו הוא אף חריג עבור חבר קונגרס מכהן בעונת הפריימריז הנוכחית.

"התנועה הזו תמיד עסקה בצדק, היא תמיד עסקה בהומניות, היא תמיד עסקה בשוויון", אמר בנאום הפסדו בניו יורק אך סירב להתנצל על התנגדותו למלחמה בעזה.

איפ"ק, שלטענת באומן ניסתה לקנות את המרוץ עם כ-15 מיליון דולר שהשקיעה בפרסומות שליליות נגדו, בירכה על התוצאה. "התוצאה במרוץ הזה מראה שוב שעמדה פרו-ישראלית היא גם מדיניות טובה וגם פוליטיקה טובה - עבור שתי המפלגות", מסרה השדולה בהצהרה.

כמה מבכירי האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית התגייסו לצדו של באומן במהלך הקמפיין. בישורת האחרונה שלו, הוא אף הופיע בעצרות משותפות עם הסנאטור ברני סנדרס וחברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, בעוד שלטימר זכה לתמיכתה של המועמדת לנשיאות לשעבר הילרי קלינטון.

בנוגע לישראל, השניים אמרו שהם תומכים בפתרון שתי המדינות וגינו את המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר. עם זאת, באומן היה אחד מכמה חברי קונגרס פרוגרסיבים מעטים שהתנגדו לתמוך בהצעה סמלית של בית הנבחרים התומכת בישראל בעקבות המתקפה.

לטימר, לעומתו, הוא תומך נלהב של ישראל ואומר שכל משא ומתן עם חמאס על הפסקת אש הוא לא אפשרי משום שמדובר בארגון טרור.

ג'ורג' לטימר אחרי ניצחונו בפריימריז בניו יורק, 26 ביוני 2024. רויטרס
קורא לשמור על שיח מכבד. לטימר חוגג את ניצחונו בפריימריז/רויטרס

לטימר אמר שהביקורת של באומן, שנבחר לראשונה לקונגרס ב-2020 ותיאר אותו ככלי בידי תורמים רפובליקנים וקבוצות פרו-ישראליות, על ישראל הייתה רק חלק מהסיבה להתמודדותו נגדו. לדבריו, באומן לא היה קשוב לצרכי תושבי המחוז, שמר על קשרים מועטים עם מנהיגיו והתעניין יותר בהופעות ברשתות הטלוויזיה מאשר בסיוע למצביעים.

במהלך מסע הבחירות, לטימר, בעל ניסיון פוליטי של יותר משלושה עשורים, הפגין לעתים קרובות את הידע האזורי העמוק שלו ואת קשריו כדי לטעון שהוא יהיה חבר קונגרס יעיל. לאטימר אמר שזה סוג הפוליטיקה שאנשים מצפים מנבחרי הציבור שלהם, ולא מאבקים כאוטיים בין הימין הקיצוני לשמאל הקיצוני - ברמיזה ברורה לבאומן.

מלבד עמדתו כלפי ישראל, באומן ספג ביקורת מתמשכת על תקרית בשנה שעברה, שבה הפעיל אזעקת אש בבבית הנבחרים בזמן שהמחוקקים עבדו על הצעת חוק תקציבית. לדבריו, זה לא היה מכוון, והאזעקה הופעלה כשניסה לפתוח דלת נעולה בזמן שניסה להצביע. באומן ספג גינוי רשמי של עמיתיו בבית הנבחרים, והתקרית גררה סיקור חדשותי מביך עבורו.

מנסים להתמרכז

גבולות מחוז הבחירה לקונגרס השתנו מאז שבאומן זכה בו לראשונה ב-2020, כשהוא איבד את רוב שטחו בברונקס לטובת פרברים של מחוז ווסטצ'סטר.

כיום, 21% מהאוכלוסייה בגיל ההצבעה במחוז היא שחורה ו-42% היא לבנה לא-היספנית, על פי נתוני מפקד האוכלוסין האמריקני. זאת לעומת 30% שחורים ו-34% לבנים בגבולות מחוז הבחירה עד 2022. באומן הוא שחור ולטימר לבן.

לטימר בן ה-70 יהיה הפייבוריט המובהק לנצח בבחירות הכלליות בנובמבר. המחוז, הכולל חלקים מווסטצ'סטר וחלק קטן מהברונקס, הוא מעוז דמוקרטי.

ברמה הארצית, מנהיגי המפלגה הדמוקרטית הדגישו את הצורך להציב מועמדים ממרכז המפה הפוליטית שעשויים להצליח יותר במרוצים בפרברים מול יריביהם הרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully