וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המחסור בלוחמים: צה"ל מקים יחידה חדשה - "אוגדת דוד"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 6:01

המגויסים יהיו לוחמים ולוחמות שהגיעו לגיל הפטור ומתנדבים, כולל חרדים. על פי אכ"א, פוטנציאל האנשים המשולבים בה עומד על כ-40,000. הקמת האוגדה עשויה לתקן עוול מטכ"לי, בו בעשור האחרון שוחררו לא מעט חיילים שאינם בגיל הפטור, ויכלו לתרום למשימות הגנה ובט"ש

פעילות אוגדה 99 במרכז עזה/דובר צה"ל

ברקע המחסור בלוחמים למשימות ביטחון מגוונות החלו בצה"ל לקדם הקמת אוגדה קלה חדשה שתקרא אוגדה 96 "אוגדת דוד", המבוססת על לוחמים ולוחמות שהגיעו לגיל הפטור ומתנדבים, כולל חרדים.

למשימת הקמת האוגדה נבחר האלוף במילואים מוטי ברוך. בתפקידו האחרון בצה"ל היה מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי, מפקד עוצבת הפלדה, מפקד עוצבת עידן, ומח"ט הנח"ל. לפי ניתוח שבוצע באכ"א עולה כי מאחר ומעלים בחקיקה את גיל הפטור בשנתיים יהיה פוטנציאל הלוחמים המשולבים לאוגדת דוד כ-40,000 לוחמים.

חרדים בשער קיראון, תל השומר 28 במרץ 2024. ניב אהרונסון
"תיקרא 'אוגדת דוד', ותהיה מורכבת מלוחמים ולוחמות שהגיעו לגיל הפטור ומתנדבים, כולל חרדים". חרדים בשער קיראון, תל השומר/ניב אהרונסון

במוקד הגיוס לאוגדה החדשה יגייסו לוחמים, מפקדים וקצינים מהמערך הלוחם מחטיבות החי"ר, יחידות מיוחדות, הנדסה, וארגוני הביטחון המקבילים, בעלי הכשרה כרובאי 07 ומעלה. כמו כן, יגייסו גם תומכי לחימה, בהם חיילים וקצינים במגוון המקצועות.

לדברי גורמים בצה"ל, בעקבות שינויים ארגוניים שבוצעו במטה הכללי בעשר השנים האחרונות, שוחררו לא מעט קבוצות חיילים למרות שהם לא בגיל הפטור, ואלה יכלו לתרום רבות למשימות הגנה וביטחון שוטף בגבולות ובאיו"ש, ובשלבים מאוחרים יותר גם במשימות מורכבות בהקשר מלחמה בכמה זירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
"שוחררו לא מעט קבוצות חיילים למרות שהם לא בגיל הפטור". פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל

האוגדה הוגדרה על ידי המטכ"ל כאוגדה קלה - משמעות הדבר שיהיו ללא נגמ"שים וטנקים. בנוסף לכך, יש כוונה לגייס לוחמי מילואים חרדים כפלוגות ולאחר מכן כגדודים, תוך שמירה על צביון אורח חייהם. עוד הוחלט כי ישולבו באוגדה גם מתנדבים לשירות מילואים, כשהפוטנציאל הראשוני שלהם מגיע לכמה אלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully