וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת בסדיר מואשמת בהברחת שב"חים פלסטינים לישראל

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 23:10

לפי כתב האישום, החיילת, תושבת רמלה, הכירה במהלך עבודתה במלצרות שוהה בלתי חוקי פלסטיני עמו התיידדה. בהמשך הציע לה ולבן זוגה להבריח שב"חים מהשטחים תמורת תשלום כספי - ואלה עשו זאת כ-30 פעמים. באחד מהמקרים, אף יצר איתם קשר פלסטיני ששוחרר בעסקת שליט

בווידאו: הסעת שב"חים באמבולנס בחדרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

יחידת התביעות המשטרתית הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום פתח תקווה כתב אישום נגד תושב קרני שומרון, בן 21, ובת זוגו בת 19 תושבת רמלה, חיילת בשירות סדיר בגין הברחת שב"חים פלסטינים לישראל, בחלק מהמקרים בעודה לובשת מדי צה''ל במהלך החודשים האחרונים.

לפי האישום, בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוכרז מצב חירום בארץ במסגרתו הוטל סגר על אזור יהודה שומרון. הנאשמת, שעבדה במקביל כמלצרית במסעדה בראשון לציון היתה בקשר עם עובד פלסטיני במסעדה, שוהה בלתי חוקי. במסגרת הקשר בין השניים, החלה להסיע אותו מביתו בכפר ביהודה ושומרון הלוך חזור. לאחר שהתיידדו הציע הפלסטיני לחיילת להבריח שב"חים לישראל תמורת תשלום כספי, וכך, בשלושים אירועים שונים הסיעה הנאשמת יחד עם בן זוגה שב"חים פלסטינים מתחנת הדלק בית חורון בכביש 443 דרך מעבר מכבים היישר למרכז הארץ.

סיכול רשת הברחת שב"חים. דובר צה"ל
חייל במהלך פעילות לסיכול רשת הברחת שב"חים/דובר צה"ל

על פי השיטה, עם הגעתה למחסום, בן זוגה היה מניח את ידו על המושב הנהג ומסתיר את הנוסעים במושב האחורי. באחת מהנסיעות להברחת שב"חים, עשתה זאת בעודה לובשת מדי צה''ל. מי שתיווך בין הנאשמים לפלסטינים וארגן את ההברחות היה העובד הפלסטיני, שוהה בלתי חוקי בעצמו שהעביר לשניים תשלום שנע בין 200 ל-300 שקלים עבור כל שב"ח.

בין שלל ההתכתבויות בין החיילת לשותף הפלסטיני שנחשפו, משתקפים יחסים קרובים. כך למשל כתבה לו פעם אחת: "ממולה (שם כינוי) אתה בדרך! אני מפחדת שמפקד ייתן לי 5 יום בסיס בגלל מפקד מניאק, כמה זמן אתה פה!", ולאחר מכן כתבה: "תבוא זריז, לטורטיה, מגיעים ב-15:20 ובשעה 15 אני צריכה להיות בבסיס".

בהתכתבות אחרת שלחה הנאשמת תמונות של מיקום, תמונה של שער בטחון צהוב, ותמונה של שלט עליו כתוב: "כביש זה מוביל ליישוב פלסטינאי הכניסה לאזרחים ישראלים מסוכנת", וכתבה "נו חחחחחחח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת פשע. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה
זירת פשע/מערכת וואלה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפרטי החקירה עולה כי אחד מהפלסטינים שפנה והתכתב איתם על מנת להיעזר ב"שירותיהם" של השלושה הינו אסיר ביטחוני ששוחרר בעסקת שליט מהכלא, זאת לצד פלסטינים רבים שזהותם אינם ידועה.

במשטרה ביקשו את הארכת מעצרם של בני הזוג עד תום ההליכים, "הנאשם והנאשמת, שהינה חיילת בצבא הגנה לישראל, 'לקחו סיכון' על ביטחון המדינה בזמן מלחמה, ובזמן שההחלטות הביטחוניות חייבו את המדינה לעצור את הכנסת התושבים הזרים מיהודה ושומרון המועסקים בישראל. המשיבים ארגנו הסעות לתחומי המדינה, בזמן מלחמה, והסיעו עשרות רבות של אנשים שטיבם אינו ידוע בעבור בצע כסף".

עוד נטען בבקשת המשטרה, "עולה שלנאשמים אין מורא מגורמי אכיפת החוק, המבקשת סבורה כי אין חלופה הולמת אשר תנטרל את הסכנה הנשקפת מן המשיבים מלחזור ולבצע את המיוחס להם בכתב האישום, וכי אינטרס ההגנה על הציבור גובר על האינטרס שבחירותם של השניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully