וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוטל ע"י הבית הלבן במחאה: ישראל וארה"ב סיכמו לכנס מחדש את הפורום האסטרטגי בנושא איראן

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 21:48

הפורום אמור היה להתכנס ביום חמישי שעבר בוושינגטון, אך הבית הלבן ביטל אותו לאחר שרה"מ פרסם סרטון וידאו ובו האשים שארה"ב עוצרת אספקת נשק לישראל. 5 בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי משלחת ישראלית בכירה צפויה לצאת באמצע יולי לוושינגטון כדי לקיים את השיחות

בנימין נתניהו מאשים את ארה"ב בצמצום משלוחי הנשק/מעריב

ישראל וארה"ב סיכמו עקרונית לכנס מחדש במהלך חודש יולי את הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקני בנושא איראן שהיה אמור להתכנס בשבוע שעבר אך בוטל ע"י הבית הלבן במחאה על סרטון ההאשמות של נתניהו, כך אמרו חמישה בכירים ישראלים ואמריקנים.

למה זה חשוב:

בשבועות האחרונים גובר החשש בישראל מהתפתחויות בתכנית הגרעין האיראנית - במיוחד בכל הנוגע לפעולות שאיראן נוקטת כדי לקדם את "קבוצת הנשק" - שעוסקת בתהליכים הנחוצים לייצור פצצת אטום מעבר להעשרת אורניום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. חיים גולדברג,מרים אלסטר/פלאש 90, Win McNamee/Getty Images,,רויטרס, עיבוד תמונה
בשבועות האחרונים גובר החשש בישראל מהתפתחויות בתכנית הגרעין האיראנית/עיבוד תמונה, חיים גולדברג,מרים אלסטר/פלאש 90, Win McNamee/Getty Images,,רויטרס

במוקד החדשות:

  • הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקני לנושא איראן הוקם בשנת 2009 וכולל נציגים מכל גופי הביטחון, מדיניות החוץ וקהילת המודיעין בשתי המדינות. בראש הפורום עומדים היועצים לביטחון לאומי של ישראל וארה"ב.
  • הכינוס של הפורום היה אמור להתרחש ביום חמישי שעבר אף בוטל ברגע האחרון ע"י הבית הלבן לאות מחאה על הסרטון שהפיץ ראש הממשלה בנימין נתניהו ובו האשים את ממשל ביידן בעצירת אספקת הנשק לישראל.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי לא נקבע מועד סופי לכינוס הפורום, אך לדבריהם הכוונה היא לקיימו בוושינגטון באמצע חודש יולי, עוד לפני נאומו של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס האמריקני ב-24 ביולי.
  • משלחת ישראל בכירה בראשות היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר רון דרמר תצא לוושינגטון כדי לקיים את השיחות.
עדותו של צחי הנגבי בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 5 במרץ 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
משלחת ישראל בכירה בראשות הנגבי ודרמר תצא לוושינגטון כדי לקיים את השיחות/פלאש 90, חיים גולדברג

מה הם אומרים:

  • שר הביטחון יואב גלנט העלה את הדאגות הישראליות מההתפתחויות בנושא תכנית הגרעין האיראנית במהלך פגישותיו בוושינגטון ביומיים האחרונים.
  • "זה הזמן לממש את המחויבות של כל ממשלי ארה"ב בשנים האחרונות: מניעת גרעין מאיראן - בנושא זה הזמן הולך ואוזל", אמר גלנט בפגישה עם שר ההגנה האמריקני לוייד אוסטין היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully