וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר הממשלה התקשר להרגיע, החרדים הבהירו: "לא נשבור את הכלים"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 17:12

אחרי פסיקת בג"ץ בסביבת נתניהו מנסים לצנן את תסכולן של המפלגות החרדיות, ומבטיחים להן שיהיה ניתן להתמודד מולה באמצעות החקיקה בכנסת. גורמים חרדים טענו ש"יוכלו לחיות" עם 3,000 מתגייסים, כל עוד מי ש"תורתו אומנותו" יוכל להמשיך ללמוד תורה

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שוחח היום (שלישי) עם בכירים במפלגות החרדיות על החלטת בג"ץ, שמחייבת את גיוס תלמידי ישיבות בהיעדר חקיקה שמסדירה את מעמדם ומפסיקה את תקצוב הישיבות. לפי גורם חרדי, פוקס ניסה "לבדוק דופק" והסביר על הפסיקה של בג"ץ, והדרך להתמודד מולה בכנסת. "הפסיקה הייתה יכולה להיות גרועה יותר", אמר בניסיון לצנן את התסכול שלהם. גורמים ביהדות התורה אמרו לוואלה: "לא נשבור את הכלים אבל רוצים לקדם חקיקה בהקדם".

פוקס טען כי החקיקה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת יכולה לתת מענה גם לגיוס חרדים בהתאם לדרישות של צה"ל, ואף להסדיר את המעמד החוקי של לומדי התורה בישיבות ובכוללים.

משה גפני ועדת כספים. נועם מושקוביץ דוברות הכנסת,
"לא נשבור את הכלים". גפני/נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

גורמים חרדים ששוחחו עמו הבהירו בתגובה כי נתון של 3,000 מתגייסים חרדים או מעט יותר זה "משהו שאפשר לחיות איתו", אך הדגישו כי זה יתאפשר רק אם כל מי "שתורתו אומנותו" יוכל להמשיך ללמוד תורה מבלי שימנעו זאת.

גורמים ביהדות התורה אמרו: "אנחנו לא רוצים לשבור את הכלים בתקופה כזאת, צריך להזדרז עם החקיקה ככל שאפשר ולהשלים אותה בכנסת בהקדם". הגורמים הודו כי גם אחרי חקיקה חדשה, הם עשויים בהמשך להתמודד עם עתירות נוספות בבג"ץ בדומה לעבר אך לטענתם "זה יקח עוד שנה או שנתיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
בליכוד התקשרו להרגיע. נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

בתוך כך, רבים בציבור החרדים תקפו את החלטת בג"ץ. חבר מועצת גדולי התורה של מפלגת "דגל התורה", הרב מאיר צבי ברגמן אמר: "זה לא נוגע לנו, מה יש לנו לדבר מזה בכלל? אם החליטו או לא החליטו, יש לנו את התורה והישיבות".

גם המנהיג הליטאי, הרב דב לנדו, תקף בחריפות את בג"ץ בדינר התרמה לישיבות אמש במנהטן במהלך מסע לגיוס כספים לישיבות: "הגענו מארץ ישראל, המצב של לומדי התורה הוא נורא ואיום. הרשעים והשלטונות לקחו את התקציבים שהישיבות והכוללים היה להם, והישיבות במצב שאין להן אפשרות להמשיך, יש כוללים שכבר נסגרו. ראשי הישיבות אומרים שהם לא יכולים להמשיך יותר, והכל בגלל הרשעות של השלטונות שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully