וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא צווי מעצר לרמטכ"ל הרוסי ושר ההגנה לשעבר

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 15:54

ולרי גרסימוב וסרגיי שויגו, שכיום מכהן כמזכיר המועצה לביטחון לאומי, נאשמים בפגיעה מכוונת באזרחים באוקראינה. גם נגד פוטין עומד צו מעצר בינלאומי, שהוצא כבר ב-2022

דגל אוקראיני מותקן על מגדל תקשורת/טלגרם

בית הדין הפלילי הבינלאומי הוציא היום (רביעי) צווי מעצר לשר ההגנה לשעבר של רוסיה סרגיי שויגו ולרמטכ"ל ואלרי גרסימוב, בחשד לביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בשל פגיעה באזרחים ובתשתיות אזרחיות באוקראינה.

שויגו הודח מתפקידו בחודש שעבר ומונה למזכיר המועצה לביטחון לאומי. היה זה השינוי הדרמטי ביותר בצמרת ההנהגה הרוסית מאז תחילת המלחמה באוקראינה בפברואר 2022, בעוד שהרמטכ"ל שמר על תפקידו.

בהצהרה שפרסם בית הדין, נמסר כי השופטים מצאו שיש "יסוד סביב להאמין ששני החשודים נושאים באחריות למתקפות טילים שביצעו הכוחות הרוסיים נגד תשתיות חשמל אוקראינות לפחות מ-10 באוקטובר 2022 ועד לפחות 9 במרץ 2023".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו בטקס פתיחת תרגיל בינלאומי, 23 באוגוסט 2021. רויטרס
בית הדין בהאג הוציא צווי מעצר נגד שמונה בכירים רוסים מתחילת המלחמה. שויגו לצד פוטין/רויטרס

רוסיה, שאינה חברה בבית הדין, טוענת שוב ושוב שתשתיות האנרגיה של אוקראינה הן מטרה צבאית לגיטימית ודוחה את ההאשמות שהיא פוגעת במכוון באזרחים או בתשתיות אזרחיות. צו מעצר נגד הנשיא ולדימיר פוטין הוצא כבר על ידי בית הדין בהאג ב-2022 בשל גירוש ילדים אוקראינים, ובסך הכול נגד שמונה בכירים רוסים מתחילת המלחמה.

אוקראינה אינה חברה בבית הדין גם כן, אך היא ניתנה לו סמכות לחקור פשעים שבוצעו בשטחה. הנשיא וולודימיר זלנסקי בירך על הוצאת הצווים החדשים, והביע תקווה לראות את הבכירים הרוסים במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully