וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על חוק הגיוס: נוודא שהממשלה לא מנסה להעביר כסף מתחת לשולחן

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 13:45

יו"ר האופוזיציה הצטרף לגל ההתבטאויות מצד הפוליטיקאים על פסיקת בג"ץ וקורא לחברי הממשלה: "אם לא תקיימו את החוק, זו בגידה בלוחמי צה"ל. אם לא נלחם ביחד, נמות ביחד"

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

"אנחנו נוודא שהממשלה לא מנסה להעביר כסף מתחת לשולחן" - כך הצהיר היום (שלישי) יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, בתגובה לפסיקת בג"ץ בגין גיוס בני ישיבות. "יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, אבי דיכטר, בועז ביסמוט, בצלאל סמוטריץ' - החל מהבוקר גיוס החרדים הוא החוק. אם לא תקיימו את החוק, זו בגידה בלוחמי צה"ל. משרד הבטחון צריך לקיים את החוק ולהוציא צווי גיוס לעשרות אלפי צעירים חרדים שהשתמטו עד עכשיו משירות צבאי. נגמרו המשחקים. נגמרו הקומבינות. נגמרו הימים שבהם יש כאלה שצועקים "נמות ולא נתגייס" וכאלה שמתים כי הם כן התגייסו. נגמרה האפליה בין דם לדם. אנחנו במלחמה בשבע זירות, לצה"ל אין מספיק חיילים. יש מילואימניקים שחייהם התפרקו מרוב עומס. אם לא נלחם ביחד, נמות ביחד.

יאיר לפיד בכנס הרצליה. מתוך כנס הרצליה, צילום מסך
" אם לא נלחם ביחד, נמות ביחד"/צילום מסך, מתוך כנס הרצליה

"התורה היא לא תירוץ להשתמטות והגמרא היא לא תירוץ לסרבנות. מהיום, מי שלא יתגייס לא יקבל מהמדינה אגורה שחוקה. לא יהיו יותר קצבאות לאברכים שלא מתגייסים, ולא יהיו יותר תקציבים לכוללים ולישיבות הפטור, כי אין יותר פטור. אני אומר מפה לממשלה, אנחנו נבדוק ונוודא שאתם לא מנסים להעביר את הכסף מתחת לשולחן ובתרגילים תקציביים. אני אומר לגורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הבטחון, אל תמצאו את עצמכם על ספסל הנאשמים בגלל לחצים פוליטיים. אל תעברו על החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully