וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: "בודקים אם גופים עוינים ביצעו פריצת סייבר למשרד רה"מ ולכטב"מים"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 12:16

בכנס שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב, התייחס אנגלמן לביקורת שהוא מקיים על היערכות המדינה לאיומים במהלך המלחמה ולפניה. "בוחנים את מוכנות ישראל לאירועי סייבר במהלך חרבות ברזל", אמר. "עוסקים ברמת ההגנה ובמוכנותם של גופים קריטיים להתקפות"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בשבוע הסייבר באוניברסיטת ת"א/יותם רונן

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר היום (שלישי) כי משרדו "בודק אם גופים עויינים ביצעו פריצת סייבר למשרד רה"מ ולכטב"מים". בכנס שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב, התייחס לביקורת שהוא מקיים בימים אלו על היערכות המדינה לאיומי סייבר במלחמת "חרבות ברזל" ולפניה.

לדברי אנגלמן, משרדו בודק את המוכנות של המדינה לאירועי פריצה משמעותיים. "בימים האלו אנו בוחנים את מוכנות ישראל לאירועי סייבר במהלך מלחמת חרבות ברזל", אמר. "חלק אחד של הביקורת עוסק בפערים ברמת הגנת הסייבר ובחוסנה של ישראל, ובפעולות שנקטו הגופים הרגולטוריים על מנת לחזק את החוסן, החלק השני בוחן את מוכנותם של גופים קריטיים להתקפות סייבר וכיצד טופלו התקפות אלו".

"כמו כן, אנו בוחנים את הדרך שבה ישראל מטפלת בפעולות התודעה, הגנת מערכות ה-IT במשרד ראש הממשלה, הגנת הסייבר על כטב"מים, הגנה מפני איומי סייבר על מערכות בקרה של פיקוד העורף והפערים בהמשכיות התפקודית של מערכות מסוימות בצה"ל ביום פתיחת המלחמה", המשיך אנגלמן. "בנוסף, השלמנו דוח על ההגנה מפני איומי סייבר על מערכות ICT באחת מהתעשיות הביטחוניות שלנו".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן , שבוע הסייבר,אוניברסיטאת תל  אביב 25 ביוני 2024. שבוע הסייבר, אתר רשמי
"מקדיש תשומת לב רבה לתחום הגנת הסייבר". מבקר המדינה מתניהו אנגלמן/אתר רשמי, שבוע הסייבר

אנגלמן הדגיש את כי נעשית עבודה רבה בתחום הזה. "אני רואה חשיבות רבה בביקורות הללו לאור התגברות המתקפות על ישראל בעת הזו", אמר. "מתחילת כהונתי כמבקר המדינה, אני מקדיש תשומת לב רבה לתחום הגנת הסייבר, טכנולוגיית המידע ולהגנת הפרטיות, לטובת אזרחי ישראל".

"בחודש שעבר נכנסתי לתפקידי כנשיא EUROSAI - הארגון האירופי של מוסדות ביקורת עליונים", אמר. "בארגון זה חברים 51 מבקרי מדינה מכל רחבי אירופה ומשרדנו מוביל ביקורת בינלאומית משותפת בנושא AI, עם רבים ממוסדות ביקורת המדינה באירופה. במסגרת הביקורת נבחן גם את מוכנותן של המדינות לאיומי סייבר בעידן הבינה המלאכותית. אני מבקש לאחל לימים טובים יותר ומקווה לחזרתם של כל החטופים הביתה בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully