וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העלייה והקליטה יקצץ מהסיוע לשכר דירה לעולים חדשים

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 16:04

ברפורמה החדשה של המשרד יקוצץ 50% מגובה הסיוע שיעמוד על 8,712 שקלים לשנתיים. לפני כן, הסיוע עמד על כ-16,500 שקלים שנפרסו על פני 5 שנים. בנוסף, עולים שיבחרו לגור באזורי עדיפות לאומית יזכו לסיוע מוגדל. ממשרד העליה נמסר: "משרד העלייה עוסק בהרחבת הסיוע"

בווידאו: מבקשי סיוע בשכר דירה נדרשים לצרף תרגום שעשוי להגיע לאלפי שקלים/מערכת וואלה! NEWS

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה אתמול (שני) ברפורמה של משרד העלייה והקליטה בסיוע בדיור לעולים חדשים.

לפי הרפורמה החדשה, עולה חדש שהגיע לישראל החל מחודש מארס 2024 יזכה לסיוע בסיסי בשכירת דירה בסכום של 363 שקלים למשך שנתיים בלבד ויעמוד על 8,712 שקלים. עולים שהגיעו לישראל לפני חודש מארס 2024, זכאים לחבילת סיוע בשכר דירה בהיקף של כ-16,500 שקלים שנפרסת על פני חמש שנים בסכומים משתנים בכל שנה.

בנוסף, עולה חדש יחיד שיבחר לגור באחד מאזורי העדיפות הלאומית של ישראל יקבל תוספת סיוע חודשית בסך 973 שקלים. משפחות עולות שיגורו באזורי עדיפות לאומית יקבלו תוספת של 1,341 שקלים ומשפחות חד הוריות יקבלו תוספת של 1,500 שקלים.

בשנת 2024, במסגרת הקיצוץ שנכפה על כל משרדי הממשלה, נחתכו 80 מיליון שקלים מהתוכניות לסיוע בדיור לעולים חדשים. על העולים החדשים המועמדים לדיור הציבורי, הוטלה מגבלה לשלושה סירובים בלבד להיקלט בדיור ציבורי ולאחר מכן תישלל מהם הזכות לסיוע בשכר דירה מוגדל.

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה ברפורמה של קיצוץ בסיוע לשכר דירה לעולים חדשים, 25 ביוני 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה ברפורמה של קיצוץ בסיוע לשכר דירה לעולים חדשים, 25 ביוני 2024/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "דיור ותעסוקה הם הפרמטרים המרכזיים לקליטה מוצלחת בישראל. הרפורמה של משרד העלייה והקליטה מציגה קיצוץ של 50% בתקציב הסיוע לשכר דירה לעולים חדשים. מדובר בהיפוך מגמה, בניגוד להבטחות של שר העלייה והקליטה כאן בדיוני הוועדה שלנו. יש כאן מסר קשה מאוד לעולים החדשים. ביקשנו שהמשרד יציג לנו את הרפורמה המתגבשת לוועדה עוד לפני הפרסום שלה, אך זה לא קרה".

ח"כ זאב אלקין, שהתנגד לרפורמה, תקף במהלך הדיון בוועדה: "משרד העלייה והקליטה מייצר הסללה לעולים ומנתב אותם לגור באזורי הפריפריה ולהרחיק אותם מאזורי הביקוש. אני מזועזע מהדיון הזה. משרד העלייה והקליטה מכייס את העולים החדשים, במקום להגדיל להם את סכום הסיוע מקצצים אותו ב- 50% ועוד מעזים לקרוא לזה רפורמה חיובית לעולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה ברפורמה של קיצוץ בסיוע לשכר דירה לעולים חדשים, 25 ביוני 2024. דני שם-טוב, דוברות הכנסת
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה ברפורמה של קיצוץ בסיוע לשכר דירה לעולים חדשים, 25 ביוני 2024/דוברות הכנסת, דני שם-טוב

אלעד זכות, סמנכ"ל במשרד העלייה והקליטה: "לפני הרפורמה, 60% מהעולים החדשים לא ניצלו את מלוא משך תקופת הסבסוד בסיוע לשכר דירה. אנחנו רוצים לשפר את מתווה הסיוע בשכר דירה ולכן השקנו את הרפורמה שקובעת סכום אחיד בכל התקופה. הסכומים שהמדינה מעניקה בסיוע לשכר דירה לא מספיקים לשכירות דירה במחיר השוק ולכן אנחנו מעודדים את העולים להתגורר באזורי עדיפות לאומית שם הם יקבלו מענקים מוגדלים".

ממשרד העלייה והקליטה נמסר: "עבודת מטה ומחקר העלו את הצורך המשמעותי לסייע בשכר דירה ושעיקר המימוש הוא בשנתיים הראשונות לעלייה, כמו גם ההבנה שמימון אחוז בודד משכר דירה בערים יקרות פחות משמעותי מסיוע של כ15%-20% באיזורים שונים. לכן, הסדרנו את הסיוע בכל הארץ בגובה אחיד ואף הקדמנו לחודש השביעי מהעלייה ובמסגרת הרפורמה בסיוע בשכ"ד לעולים, הוקצו תקציבים לתכנית דיור חדשה, ויינתנו מענקים מיוחדים באיזורי עדיפות לאומית, בנגב הגליל וביו"ש עד לכ-32,000 שקלים לעולה וכ-48,000 למשפחה. שר העלייה והמנכ"ל כבר עוסקים בהרחבת הסיוע לערים נוספות בארץ ולחזק את התכנית בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully