וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז הרפואי איכילוב החל מחקר קליני בתרופה נגד קדחת הנילוס

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 0:13

התרופה, אינטרפרון, מחזקת את התגובה החיסונית של הגוף נגד הנגיף. בעבר אף ניסו להיעזר בה בהתמודדות עם מגפת הקורונה

קדחת הנילוס, יולי 2013/אילוסטרציה

המרכז הרפואי איכילוב הודיע הערב (שני) כי החל במחקר קליני נגד קדחת הנילוס המערבי, באמצעות תרופה שנקראת אינטרפרון. התרופה מחזקת את התגובה החיסונית של הגוף נגד הנגיף ובעבר אף ניסו להיעזר בה בהתמודדות עם מגפת הקורונה.

אתמול ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה להתפשטות המחלה שאתמול גבתה את חייהן של שתי ישראליות. "צריך לעשות בדיקות. רוב האנשים שיש להם תסמינים זה חולף בפחות ממאית מהמקרים. מה שאנחנו רואים חריג השנה וזה שפשוט קדחת הנילוס התחילה יותר מוקדם וזה בגלל מזג האוויר. זה בגלל החום והלחות ככל הנראה", טענה פרייס. "בסביבות של מגורים כמה שיותר להימנע שיהיה מקום התרבות של יתושים". את הדברים אמרה בריאיון ל-103FM.

קדחת הנילוס, יולי 2013. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קדחת הנילוס, יולי 2013/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"צריך להיות עם תכשירים מפני יתושים ובעיקר לשים לב. אין חיסון כרגע", הדגישה. "אני לא מוטרדת, אנחנו עוקבים אחרי זה אבל זה חלק מההתחממות הגלובלית".

אתמול נודע כי שתי נשים נפטרו בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, וישנו חשש שסיבת המוות היא מקדחת הנילוס המערבי. מטעם ביה"ח נמסר כי הם ממתינים לתוצאות המעבדה על מנת לאמת את נסיבות מותן. הנשים בשנות ה-80 לחייהן, אחת מפתח תקווה והשנייה מראש העין. נכון לעכשיו ישנם 8 חולים מאומתים ומאושפזים בישראל, כשלפחות 2 מהם במצב קשה.

  • עוד באותו נושא:
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully