וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה. נתניהו נאם

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 21:38

הדיון נתקיים היום בנוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד. נושא הדיון שיזמו חברי האופוזיציה הוא "ראש הממשלה מובילה ממשלה כושלת: כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה"

"כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה": דיון מיוחד בכנסת ביוזמת האופוזיציה/ערוץ הכנסת

דיון "40 חתימות" התקיים היום (שני) בנוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד. נושא הדיון שיזמו חברי האופוזיציה הוא "ראש הממשלה מובילה ממשלה כושלת: כישלון בביטחון, כישלון בכלכלה". הדיון נערך בסימן התנהלות הממשלה ב-7 באוקטובר, ופרשת הצוללות בה מעורב ראש הממשלה.

"תרימו את הראש, אל תעצרו עד שננצח - כך אמר ביום שישי האחרון אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר, שנפל בקרב ברצועת עזה. אנחנו מנהלים מאבק בשבע חזיתות, בהובלת איראן. כל יום נחשפות עדויות נוספות. אנחנו נסכל את האיום, איראן טועה ובגדול", הגיב בנימין נתניהו להאשמות שעלו נגדו מצד חברי כנסת. "אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים ובפני הכרעות קשות. הם יחייבו הקרבה, אומץ לב ואחדות בתוכנו. אני מבטיח שלושה דברים, הדבר הראשון - לא נסיים עד שנשיב את כל החטופים, 120, מתים וחיים כאחד. יש הצעה ישראלית שביידן בירך עליה, עמדתנו לא השתנתה. ודבר שני - לא נסיים את המלחמה עד שנחסל את חמאס. הדבר השלישי - בכל דרך, נסכל את כוונותיו של איראן להשמידנו".

"אגיד לכם דבר אחד - ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השיט היו ונשארו חיוניות לביטחון ישראל. הם הצילו חיים רבים, מה היה קורה אם לא הייתי מביא את כלי השיט? ההחלטה שלי הייתה חיונית לביטחון ישראל. שום חקירה שמנוהלת על ידי וועדה לא תשנה זאת".

בשלב זה, התפרצה מהומה בזמן הנאום, כשחברי כנסת הפנו את גבם כלפי ראש הממשלה.

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024/ראובן קסטרו

"לא יישאר ממך כלום. לא מוזיאון על שמך, לא כיכר, לא מזרקת נתניהו. יהיה רק דבר אחד - 7 באוקטובר. כל הניסיונות להפיל את האשמה והאחריות למי שכפוף לך, כל ההשמצות על צה"ל ועל השב"כ - זה לא יעזור. לא תהיה ספרייה, לא יהיה גשר, לא יהיה שדה תעופה, הדבר היחיד שיישא את שמך זה ה-7 באוקטובר", הטיח בו בתגובה יו"ר האופוזיציה לפיד.

"אתה חושב שנשכח את החטופים? שנסלח על מתינו? אין מנהיג אחד בעולם שהיה נשאר בתפקידו יום אחד. אין אחד שלא היה הולך ב-8 באוקטובר, לוקח אחריות, מרכין את ראשו, מבקש סליחה מהעם והולך - רק אתה נשאר. צובר עוד ועוד כשלונות. מחמיר את המצב עוד. עומד במליאה ומחייך. אל תחייך, לך. כל מה שאמרת יצא הפוך - אמרת שחמאס מורתע. אני יודע שאתה רוצה שנשכח את זה, אבל לא נשכח. אמרת פה בדוכן, אמרת בוועדת החוץ והביטחון לפרוטוקול".

"שבועיים לפני 7 באוקטובר עשיתי מסיבת עיתונאים והזהרתי מאסון. העברת לחמאס מיליוני דולרים במזוודות. אתה חשבת שאתה קונה שקט בכסף. פשוט עבדו עלייך. אתה זה שהתחיל את הכנסת הפועלים הזרים מעזה. הם אספו עלינו מודיעין מהיום הראשון".

"במשמרת שלך האיראנים תקפו אותנו לראשונה אי פעם. היית צריך להתחנן לאמריקנים שיעזרו לך להגן על מדינת ישראל בעודך מסתתר במקלט אטומי בווילה של מיליארדר זר. כואבת האמת. במשמרת שלך האיראנים הפכו למדינת סף גרעינית, אתה מדבר על ניצחון? התרסקות טוטאלית, לא רק הביטחון גם הכלכלה. מחירי הדלק עלו חמש פעמים. מחירי המזון ב-14.5%. מעמד הביניים התרסק".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יאיר לפיד במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
יאיר לפיד במליאת הכנסת 287 במאי 2024/ראובן קסטרו

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, התייחס לכמה מן הנושאים: "כל מי שעיניו בראשו כבר מבין שהמגה מחדל של 7 באוקטובר נעוץ בשנים ארוכות של התנהלות מהסוג המתואר בהחלטה של ועדת החקירה בעניין כלי השיט. זה לא אופייני רק לפרשת הזו. חמישה בכירים ובראשם ראש הממשלה קיבלו מכתבי אזהרה. אבל האמת היא שמדינת ישראל היום תחת אזהרה. אי אפשר לנהל יותר את המדינה בדרך המופקרת הזו, כולל בנושאים הרגישים ביותר. פשוט אי אפשר! איך נקרא לקבלת החלטות גורליות בלי תהליך סדור של קבלת החלטות תוך עקיפת הממשלה וגורמי המקצוע, בלי לדון בהשלכות, בלי עבודת מטה? זאת הפקרות, כפשוטה! דרך כזו של התנהלות יכולה להיות מבוססת רק על קונספציה!"

"הוועדה ציינה כי נתניהו 'הפך את המל"ל לגוף ביצוע של ראש הממשלה, שפעל במקביל ובסתירה למשרד הבטחון בתחומי אחריות והמומחיות של משרד הבטחון'. הייתה לי הזכות בממשלתך הראשונה לכתוב את ההחלטה החשובה על הקמת המל"ל. אבל כשאתה קורא מה מיוחס לך ולראש המל"ל דאז: שיטה של עקיפת הממשלה, חברי הממשלה, החלטותיה ומערכת הבטחון. בשביל זה הוקמה המל"ל? על מנחם בגין נאמר שהוא ראה את עצמו כ"ראשון בין שווים". היה מי שאמר שהשרים ראו בו ראשון והוא ראה בהם שווים. הדרך ההפוכה: מי שפועל תוך עקיפת ממשלתו שלו, בעצם באופן שאין משקל לאף גורם אחר, גם לא לממשלה עצמה".

סער התייחס גם לאי-מינוי הנשיא לבית המשפט העליון: "אתה ניסית להפוך את ישראל למדינה אחרת, לרסק את המסורת המשטרית והחוקתית שלה. אתם עדין מנסים! במשך למעלה משמונה חודשים אין מקיימים את החובה החוקית לבחור את נשיא בית המשפט העליון. רשות עצמאית, שמתפקידיה לקיים ביקורת שיפוטית עליכם כרשות המבצעת. שמתפקידה על פי חוק להוציא צווים כשנדרש נגד הרשות המבצעת. אתם פועלים במתכוון לייצר תוהו ובוהו, לפגוע במעמדה, בתפקודה. למה? כי אין לשר המשפטים רוב בוועדה לבחור את מי שהוא היה רוצה. אז מה עושים? לא בוחרים! אתם רוצים לעשות לבית המשפט העליון את מה שבן גביר עושה למשטרה? מה זה, נשיא בית המשפט העליון זה איזה פקיד זוטר באיזה משרד ממשלתי? ואני אספר לך ראש הממשלה מה יהיה הסוף? אתם תבזו ותתבזו! ובסוף השופט עמית יהיה נשיא בית המשפט העליון. זאת שיטת הפול גז בניוטרל, מקסימום מאמץ, אפס תוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully