וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר גדי איזנקוט: נתניהו פוגע בחוסן הלאומי של ישראל

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 13:41

חבר קבינט המלחמה המצומצם לשעבר תקף את נתניהו בעקבות אמירתו בתוכנית "הפטריוטים", בה הוא מוכן לעסקה שתחזיר חלק מהחטופים. "האמירה של רה"מ היא בניגוד להחלטת קבינט המלחמה", אמר. "אולי זאת פליטת פה אבל זה מחייב הבהרה"

בווידאו: איזנקוט: "ניצחון מוחלט זה סלוגן. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה"/צילום: כנס מאיר דגן- המכללה האקדמית נתניה

ח"כ גדי איזנקוט תקף היום (שני) את נתניהו בעקבות אמירתו אמש בתוכנית "הפטריוטים", בה הוא מוכן לעסקה חלקית שתחזיר חלק מהחטופים. במהלך הדיון בוועדת החוץ והביטחון אמר איזנקוט כי בקבינט המלחמה דובר על שתי אפשרויות. "עד לפני שבועיים דובר שם על שתי אפשרויות": עסקה בשלב אחד של כולם תמורת כולם או עסקה כוללת בשלושה שלבים" אמר. "האמירה של רה"מ היא בניגוד להחלטת קבינט המלחמה. אולי זאת פליטת פה אבל זה מחייב הבהרה לאור סערת הנפש אצל משפחות החטופים ופגיעה בחוסן הלאומי של ישראל".

גם במשפחות החטופים לא אהבו את דברי ראש הממשלה בראיון שקיים בערוץ 14. "מטה המשפחות מגנה בחריפות את הודעת ראש הממשלה על הנסיגה מההצעה הישראלית", נמסר. "מדובר בהפקרת 120 החטופות והחטופים ופגיעה בחובה המוסרית של המדינה כלפי אזרחיה. סיום הלחימה ברצועה, ללא שחרור החטופים, הוא כישלון לאומי חסר תקדים ואי עמידה במטרות המלחמה. משפחות החטופים לא יניחו לממשלה ולעומד בראשה לסגת מההתחייבויות הבסיסיות לגורל יקירנו. האחריות והחובה להחזרת כל החטופים היא על ראש הממשלה, אין מבחן גדול מזה".

מכתב התפטרות של גדי איזנקוט מממשלת החירום. 9 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
"אין ספק שצריך להחליף את הממשלה הזו בהקדם". מכתב ההתפטרות של גדי איזנקוט מהממשלה/אתר רשמי, ללא

בחודש שעבר, גדי איזנקוט השמיע ביקורת חריפה מאוד על ראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה - בזמן שהיה חבר קבינט. בנאומו הוא האשים את הממשלה בטיפוח אשליות בקרב הציבור בנוגע להישגי המלחמה וליעדיה. "אי אפשר לשווק סלוגן קליט של 'ניצחון מוחלט', בעיקר במלחמה מול טרור", אמר איזנקוט. "המבחן הוא תמיד למרחק - ופה, מה שעומד אחרי שמונה חודשים על כפות המאזניים זה האם נכון ואפשר לשווק ניצחון מהיר, 'ניצחון מוחלט' או שצריך לחפש משהו שיותר קשה להסביר אותו, אבל הוא ניצחון באמצעות היפוך אסטרטגי".

איזנקוט, שאמר את הדברים בכנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה, הוסיף כי "אין ספק שצריך להחליף את הממשלה הזו בהקדם". בעניין התקדמות המבצע ברפיח, אמר השר כי "מי שאומר שנפרק כמה גדודים ואז נחזיר את החטופים, זורע אשליית שווא - זה אירוע הרבה יותר מורכב. האמת היא שיקח 3 עד 5 שנים לייצוב משמעותי ואז עוד שנים ארוכות לביסוס שלטון אחר. ניצחון מוחלט זה סלוגן. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה. אני לא יכול להתעלם מכך שההשפעה שלנו הצטמצמה בתקופה האחרונה. בימים הקשים (בתחילת המלחמה) ההחלטות היו ענייניות והיה יותר קל להשפיע. היו ויכוחים נוקבים בחדרי חדרים. לי ברור שהחזרת החטופים היא חובה עליונה בסיסית ומעשה אסטרטגית מהמעלה הראשונה שישפיע על מה שיקרה בדרום, בצפון ובהצטרפות למו"מ עם סעודיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully