וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל אישר יציאת פלסטינים דרך מעבר כרם שלום לצרכים הומניטריים

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 10:35

מקורות בפיקוד הדרום אישרו את הדברים ואמרו כי מדובר במהלך ראשוני שנועד לאפשר לחולים פלסטינים לצאת לטיפולים בחו"ל. בנוסף, יצאו בעלי אישורים מיוחדים עם צורך הומניטרי. מקורות לוואלה: "אין התנגדות ליציאת הפלסטינים למעט ההיקף והבידוק הביטחוני המתאים"

גלנט סייר עם בלינקן במעבר כרם שלום: "צה"ל נערך לבצע כל משימה מבצעית במרחב רפיח"/אבי רוקח

הפלסטינים דיווחו כי היום (שני) ייצאו פלסטינים מרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום - לראשונה מתחילת המלחמה. לאחר בידוק ביטחוני ותיאום של אנשי המנהל האזרחי כדי למנוע בריחה של מבוקשים ומחבלים.

מקורות בפיקוד הדרום אישרו את הפרסומים ואמרו כי מדובר במהלך ראשוני שנועד לאפשר לחולים פלסטינים לצאת לטיפולים בחו"ל בתיאום עם מצרים. כמו כן יצאו בעלי אישורים מיוחדים עם צורך הומניטארי. לפני כחודשיים אוגדה 162 השתלטה על הצד הפלסטיני של מעבר רפיח ומונעת כניסה ויציאה של סחורות ואזרחים דרך המעבר.

תיעוד חריג: בעקבות 600 משאיות סיוע הומניטארי שממתינות לאיסוף האו״ם בצד העזתי של כרם שלום - באופן שמונע העברת משאיות נוספות לרצועה. דובר צה"ל
משאיות סיוע הומניטרי בצד העזתי של כרם שלום/דובר צה"ל

בחודשים שקדמו לתמרון הקרקעי של אוגדה 162 לרפיח וההשתלטות על ציר פילדלפי ומנהרות ההברחה, נפוצו ידיעות ברצועת עזה כי יש אפשרות לעבור לסיני בסיוע מבריחים תמורת אלפי דולרים לאדם. לפי הערכות של גורמי צבא ההברחות התאפשרו מאחר וצה"ל באותם ימים לא שלט במרחב רפיח ובציר פילדלפי.

מקורות מסרו לוואלה כי אין התנגדות במערכת הביטחון ליציאת הפלסטינים - למעט ההיקף והבידוק הביטחוני המתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully