וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החימוש: גלנט מנסה למזער נזקים - ומשרד הביטחון פועל גם בדרכים חלופיות

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 14:04

שר הביטחון ממשיך בסדרת פגישותיו בוושינגטון בצל המשבר סביב משלוח הנשק המעוכב. במקביל, מנכ"ל המשרד איל זמיר הנחה לרכוש אמל"ח מבני בריתה של ישראל פרט לארה"ב. גורמי ביטחון: "יש לצה"ל מספיק תחמושת להכות בחיזבאללה, אך הדרג המדיני והרמטכ"ל לא רוצים לקחת סיכונים"

נתניהו תוקף את הממשל האמריקני: אמרתי לבלינקן שעיכוב משלוחי הנשק לישראל בלתי נתפש/לשכת ראש הממשלה

שר הביטחון יואב גלנט כבר שוהה בארה"ב במסגרת סבב הפגישות שהוא מקיים עם בכירים בממשל האמריקני. בין היתר, הביקור מתמקד בקרע בין ירושלים לוושינגטון סביב סוגיית משלוחי הנשק.

לוואלה נודע כי במשרד הביטחון מעריכים כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר ההגנה לויד אוסטין לא מודעים לגודל המשבר וכי מעורב פה עיכוב מכוון של דרג פקידות בכיר בארה"ב לגבי חימושים הכרחיים, ולכן גלנט מקיים פגישות בנושא עם בכירים בצמרת הממשל, כדי להביא לפתרון המשבר חרף הסרטונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביכו בכירים בממשל האמריקני והחריפו את המשבר המדיני.

במשרד הביטחון התקיימו מספר דיונים בנושא ומנכ"ל המשרד, האלוף במיל' איל זמיר, הנחה במקביל לרכוש תחמושות ואמצעי לחימה מבני ברית של ישראל פרט לארה"ב כדי להרחיב את העצמאות האסטרטגית של צה"ל בכך שהתעשיות הביטחוניות ירחיבו את פסי הייצור של התחמושות ויחפשו אחר פתרונות לטילים מדויקים ופצצות מדויקות. גורמי ביטחון אמרו לוואלה שכלל התעשיות הביטחוניות הגדולות פועלות כל אחת בתחומה להרחבת פס הייצור בכפוף להזמנות ותכנון עם משרד הביטחון.

טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
ברגע שהמשבר הפך לגלוי - משלוחי הנשק הצטמצמו/עיבוד תמונה, רויטרס

כבר בראשית המלחמה הצליח שר הביטחון יואב גלנט לעצור משלוח גדול מאוד של תחמושת, שיצא ממחסני צבא ארה"ב בישראל לידי צבא אוקראינה, במסגרת המלחמה נגד רוסיה. גלנט, ניהל שיחת בזק עם מקבילו מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, הבהיר בפניו את המצב הביטחוני בישראלי ומלאי התחמושות וקיבל מענה מיידי. הספינה עשתה את דרכה חזרה לישראל.

זה לא סוד שצה"ל לא היה ערוך לכמה חודשי לחימה בכמה זירות במקביל ובטח לא תשעה חודשים מבלי לראות את האופק. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על צווים, הממשל האמריקאי, פתח מחסנים ופצח ברכבת אווירית לישראל שכללה: אמצעי לחימה, כלי רכב, מיגון אישי, פריטים צבאיים לתמרון קרקעי, אך הדגש העיקרי היה סביב חימושים מדויקים וארטילריה לטנקים וסוללות התותחנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
במשרד הביטחון מעריכים שהממשל האמריקני לא מודע לגודל המשבר/לשכת העיתונות הממשלתית

ככל שחלף הזמן, והתהווה מתח מדיני בין ירושלים לוושינגטון ואי ההסכמות בלשון המעטה בין נתניהו לביידן, דלפו החוצה והפכו למשבר גלוי, החלו להצטמצם משלוחי הנשק. ההחלטה הישראלית לתמרן באופן אגרסיבי לרפיח בניגוד לעמדת הבית הלבן מייצרת מציאות ביטחונית המחייבת את צה"ל לכלכלת חימושים ברורה. בהתחלה היא הורגשה בשימוש של צה"ל בחימוש לטנקים, סוללות התותחנים ומעל הכול בטילי הלפייר שמשמשים את כלי הטיס.

הביקורת של כוחות היבשה התגברה והלחץ על המטכ"ל והדרג המדיני גבר. הוא הגיע לאחרונה לשיא כשנתניהו החליט להוציא סרטון על המחלוקת ולחשוף בצורה ברורה את המשבר והעובדה שארה"ב מעכבת משלוחי נשק ותחמושת.

גורמי ביטחון אמרו כי ברקע הלחימה המצטמצמת ברצועת עזה והיערכות לקראת שלב ג' לצה"ל יש מספיק תחמושת למלחמה עצימה מאוד מול חיזבאללה בלבנון. "יש לכוחות האוויר, היבשה, והים מספיק תחמושת להכות בחיזבאללה לאורך זמן משמעותי. אבל ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לא רוצים לקחת סיכונים, ופועלים להגדיל את ארסנל הנשק של צה"ל במידה והמלחמה תתפתח לכמה זירות בהיקף נרחב ממה שהיה עד כה, עם כל מה שמשתמע מכך. כולם יודעים איך זה מתחיל אף אחד לא יכול להתחייב על האופן שבו זה יסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully