וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא ארה"ב: מלחמה בלבנון עלולה לגרור את איראן

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 10:06

יו"ר המטות המשולבים אמר שטהראן עשויה לסייע חיזבאללה במקרה של מתקפה ישראלית רחבה ובכך להוביל למלחמה אזורית רחבה יותר - שתעמיד בסכנה את הכוחות האמריקניים. הוא הוסיף שצבא ארה"ב לא יוכל לסייע ביירוט הירי של חיזבאללה כפי שקרה במתקפה האיראנית באפריל

חיזבאללה מרחיב את הירי: אזעקות הופעלו בגליל התחתון; תושבים מדווחים על הדי פיצוצים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד צבא ארה"ב הזהיר כי כל מתקפה צבאית ישראלית בלבנון עלולה להוביל לתגובה איראנית להגנה על חיזבאללה שם, מה שיוביל למלחמה רחבה יותר שעלולה לסכן את הכוחות האמריקניים באזור.

יו"ר המטות המשולבים, גנרל סי.קיו בראון, אמר בשיחה עם כתבים כי התמיכה של איראן בחיזבאללה תהיה גדולה יותר מאשר בחמאס, "במיוחד אם הם ירגישו שיש איום משמעותי" על הארגון השיעי.

בראון התייחס גם לאפשרות שארצות הברית תעזור לישראל להגן על עצמה מפני מתקפות הרקטות והטילים הצפויות של חיזבאללה במקרה של מלחמה רחבה, בדומה לשיתוף הפעולה בסיכול מתקפת הטילים האיראנית באפריל.

הוא אמר כי קשה יותר להדוף רקטות קצרות-טווח שחיזבאללה מרבה לשגר מעבר לגבול.

שריפה בישוב דישון בעקבות ירי של חיזבאללה, 4 ביוני 2024. רויטרס
שריפה בדישון בעקבות ירי של חיזבאללה, החודש/רויטרס

בימים האחרונים התגברו האיומים מצד ישראל לצאת להתקפה רחבה בלבנון כדי להרחיק את האיום של חיזבאללה מהגבול, ולאפשר את חזרתם של תושבי הצפון לבתים שמהם פונו עם תחילת הקרבות בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר והצטרפות חיזבאללה למערכה.

אזהרתו של הרמטכ"ל האמריקני נאמרה בעת ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, שבמהלכו הוא ידון בין היתר במאבק בחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully