וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות פיזית ואיומים על בני משפחה: כתב אישום נגד כנופייה שעסקה בסחיטה באיומים בחיפה

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 1:08

ארבעה גברים שסחטו בעלי עסקים בעיר התחתית נאשמים בכך שדרשו תשלומים של מאות אלפי שקלים מבעלי העסקים, השליכו בקבוק תבערה לעבר אטליז שבעליו סירב לשלם, הציתו רכב ושלחו תמונה של ביתו של בנו בן ה-15 של אחד הנסחטים. החשודים שומרים על שתיקה

עצורים בחשד לקשירת קשר לסחיטת שחקן מוכר מאוד ממכבי חיפה/דוברות המשטרה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אמש (ראשון) כתב אישום כנגד ארבעה גברים בגין סדרה של סחיטות באיומים של בעלי עסקים, "תוך אלימות מילולית קשה ואף באלימות פיזית חמורה כלפי רכוש".

היחידה המרכזית של מחוז חוף פיצחה את הפרשייה הזו. החקירה הסמויה שנמשכה מספר חודשים הסתיימה בתחילת החודש עם מעצרם של הארבעה, אמיר סעיד בן ה-35 מחיפה, חברו מוחמד חסונה בן ה-28 מג'לג'וליה שהתגורר בתל אביב, קרוב משפחתו איאל אבו נסרה בן ה-31 מחיפה ומכר שלו, מג'די נעים בן ה-34 ממעלות תרשיחא, המכונה "אבו כמיל". עצור נוסף בפרשה, תושב כפר עילוט, שוחרר בינתיים. חסונה היה בכלל עצור בחלק מהתקופה המדוברת ומכתב האישום עולה שהמשיך להיות פעיל גם מתוך הכלא.

חשודים נעצרו בגין סחיטה באיומים של בעל עסק. 16 בינואר 2024. דוברות משטרת ישראל
חשוד שנעצר באשמת סחיטה באיומים/דוברות משטרת ישראל

על פי כתב האישום, החל מחודש דצמבר 2023 נהג סעיד לפנות לבעלי עסקים באזור העיר התחתית בחיפה, לעיתים לבדו ולעיתים עם האחרים, ולדרוש מבעלי העסקים תשלומי כסף במזומן. לעתים דרש תשלום חודשי, ולעיתים דרש תשלום חד-פעמי, כאשר לכל הדרישות נלוו איומים בפגיעה ברכושם או בגופם. הפרשה עלתה לכותרות כשהודיעה המשטרה על סחיטתו לכאורה של שחקן מכבי חיפה. החשד בעניין זה לא הבשיל לכלל אישום ואין זכר לכך בכתב האישום.

בין הנסחטים בעליו של מוסך ותיק בעיר, בעל מוניטין, שממנו ניסו לסחוט שלושה מיליון שקלים. בשיחת טלפון הוא נדרש ל"שיחה בארבע עיניים בענייני עבודה, לסגור את העניין". כשהתחמק, קיבל שיחה נוספת בה נאמר לו "תמסור ד"ש לאהובים שלך ותסמוך על אלוהים", ואח"כ באחד מלילות אפריל, הציתו רכב שלו שחנה במוסך. הרכב נשרף כליל.

במקרה אחר היה זה בעל אטליז מוכר. כשסירב לשלם, איימו עליו בירי והושלך לעבר האטליז בקבוק תבערה. מסעדה סמוכה לו קיבלה שיחת טלפון מאיימת בנוסח "השכן שלך קיבל מתנת חג המולד ראשון. אתם הבאים בתור, מחר". בעל עסק אחר בעיר נדרש להעביר כספים תוך שנשלחו לו תמונות הבית בו מתגורר בנו בן ה-15, החולה במחלת הסרטן, וכן תמונת איש העסקים לצד ציור של ארון קבורה. הוא שילם לחברי הכנופיה עשרות אלפי שקלים. אדם אחר התבקש לשלם 150 אלף ש"ח כשעל פי כתב האישום סעיד איים עליו "אני נשבע באלוהים שאהפוך את העסק שלך לאפר כמו שעשיתי לשכן שלך".

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
ניידות משטרה. שלומי גבאי
ניידות משטרה/שלומי גבאי

הארבעה שנעצרו נחקרו כמה פעמים, ולכל אורך הדרך שמרו על שתיקה גורפת. אבל פרקליטות מחוז חיפה טוענת כי יש בידה ראיות טובות להרשיעם, ובהן מחקרי תקשורת ותוצרי האזנות סתר, אשר מהן עולה בוודאות מעורבות של כל הארבעה בכל המיוחס להם בכתב האישום. נגבו גם עדויות של בעלי העסקים, אשר נפלו קורבן לכנופייה.

במקביל להגשת כתב האישום מבקש התובע, עו"ד שרון אדרי, את הארכת מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully