וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מחבלים פתחו באש על בתי כנסת וכנסיות בדגסטן, 15 שוטרים נהרגו

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 18:59

הפיגוע המשולב התרחש בשתי ערים ברפובליקה המוסלמית שבקווקז, ובו נרצח גם כומר. בית כנסת עלה באש, אך הוא היה ריק ממתפללים. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית, שהתרחשה שלושה חודשים אחרי הטבח של דאעש בקונצרט במוסקבה

רוסיה: חמושים פתחו באש על בית כנסת ברפובליקת דגסטן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחבלים פתחו אתמול (ראשון) באש לעבר בתי כנסת, כנסיות וכוחות משטרה במתקפה משולבת באזור הקווקז הרוסי, והרגו כומר ושוטרים רבים - כך אמרו גורמים רשמיים ברפובליקת דגסטן. לפי משרד החוץ בירושלים, לא היו נפגעים יהודים או ישראלים.

מושל המחוז, סרגיי מליקוב, אמר שיותר מ-15 שוטרים "נפלו קורבן" במתקפת הטרור שאירעה בשתי ערים ברפובליקה, אך הוא לא פירט כמה מהם נהרגו ונפצעו. לפי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, לפחות 15 שוטרים נהרגו בפיגוע המשולב שאירע בערים מחצ'קלה ודרבנט.

שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, אולם החשד נופל על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). רק לפני שלושה חודשים הוא הצליח לבצע טבח קשה באולם קונצרטים ליד מוסקבה, שבו נרצחו 145 איש. זו הייתה מתקפת הטרור הקשה ביותר ברוסיה זה שני עשורים, והיא גרמה למבוכה רבה בקרב שירותי הביטחון של הנשיא ולדימיר פוטין.

"זהו יום של טרגדיה עבור דגסטן והמדינה כולה", אמר המושל, שהכריז על שלושה ימי אבל ברפובליקה. "אנחנו יודעים מי עומד מאחורי הארגון של פעולות הטרור ומה המטרה שלהם", הוסיף המושל, מבלי לפרט. מליקוב אמר כי בין ההרוגים, בנוסף לשוטרים, היו כמה אזרחים, בהם כומר אורתודוקסי שעבד בדרבנט במשך יותר מ-40 שנה.

דובר הכנסייה הרוסית האורתודוקסית אמר שהכומר, ניקולאי קוטלניקוב, "נרצח באכזריות".

בית הכנסת בדגסטן עולה באש 23 ביוני 2024. סעיף 27א', אתר רשמי
בית הכנסת בדגסטן עולה באש 23 ביוני 2024/אתר רשמי, סעיף 27א'

המושל הוסיף ששישה מהמחבלים נהרגו במהלך המתקפה, בעוד שהוועדה הלאומית ללוחמה בטרור נקבה בחמישה מחבלים שנהרגו בחילופי האש עם כוחות הביטחון. לפי דיווחים ברוסיה, בין המחבלים היו שניים מבניו של ראש מחוז סרגוקלה במרכז דגסטן, שנעצר על ידי החוקרים.

דגסטן, שבצפון הקווקז הרוסי, חוותה התקוממות בדלנית אסלאמיסטית שזלגה מרפובליקת צ'צ'ניה השכנה בשנות ה-2000, בעיצומה של המלחמה האגרסיבית שניהלה מוסקבה נגד הקיצונים באזור. בשנים האחרונות המצב במחוז התייצב וב-2017 אף הכריז שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה שהוא הביס את ההתקוממות באזור.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
רוסיה: חמושים פתחו באש על בית כנסת ברפובליקת דגסטן. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רוסיה: חמושים פתחו באש על בית כנסת ברפובליקת דגסטן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם זאת, המעורבות של רוסיה במלחמה בסוריה הפכה אותה ליעד מועדף עבור ארגוני טרור, ובראשם דאעש. אף שהובס בסוריה ובעיראק על ידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, שלוחת הארגון באפגניסטן ניצלה את הנסיגה האמריקנית כדי להתבסס מחדש.

בנוסף לפיגוע הקשה במוסקבה במרץ, היא אחראית גם לפיגוע ההתאבדות הקטלני בטקס האזכרה למפקד כוח קודס קאסם סולימאני באיראן בינואר.

באוקטובר, לאחר פרוץ המלחמה בעזה, מתפרעים שהניפו דגלי פלסטין שברו דלתות זכוכית והשתוללו בשדה התעופה של מחצ'קלה כדי לחפש נוסעים יהודים בטיסה שהגיעה מתל אביב.

פוטין האשים אז את המערב ואת אוקראינה בליבוי תסיסה בתוך רוסיה, וכן ניסה לקשור בין קייב לבין המתקפה באולם הקונצרטים במוסקבה אף שהיא ובעלות בריתה במערב הכחישו זאת בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully