וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים שבתו במחאה על האלימות בהפגנות: "יש לנו שר טיקטוק"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 18:04

שני רופאים נפצעו ותועדו בזמן שטיפלו בפצועים בהפגנות ברחבי הארץ. היום, צוותי רפואה רבים עצרו את יום עבודתם לשעה כאקט מחאתי. פרופ' רוני גמזו, התייחס גם הוא לאלימות המשטרית בעבר, ודעתו נשארה יציבה גם היום: "במדינות דמוקרטיות שוטרים לא מכים רופאים"

מחאות נגד האלימות המשטרתית נגד הרופאים בהפגנות/רמב"ם חיפה

רופאים וצוות רפואה בכל בתי החולים והמרפאות בארץ שבתו היום (ראשון) למשך שעה אחת כצעד מחאה, לאחר ריבוי מקרי האלימות המשטרתית בהפגנות בתל אביב ובירושלים. כזכור, באחד מהן נפצעה ד"ר טל וייסבאך, מומחית רפואת נשים משיבא מפגיעת מכת"זית בעינה.

"היום אנחנו משמיעים את הקול שלנו, כמוסד שחרת על דגלו ערכים של דו קיום, שוויון, חברה חופשית וערכית, זה גם הקול שלנו כישראלים וישראליות", אמר מנהל המרכז הרפואי, פרופ' יצחק קרייס. "הקול הזה אומר היום: די לאלימות משטרתית. אי אפשר לקיים חברה דמוקרטית, ערכית וחופשית אם לאדם אין את הזכות להביע את דעתו ועמדותיו בצורה בטוחה, שבסופה הוא יכול לחזור הביתה בשלום ולא להיות קורבן לאלימות משטרתית. התפקיד שלנו הוא לטפל בפצועים, באזרחים ובחיילים, לתת את הטיפול הרפואי הכי טוב בעולם. זה חלק מהעשייה שלנו וצריכים להקשיב לנו גם היום".

מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו, התייחס לעמדה שבה הציג בעבר לגבי אלימות שוטרים נגד רופאים והדגיש כי עמדה זו לא השתנתה. "במדינות דמוקרטיות שוטרים לא מכים רופאים שמסייעים למפגינים. יש לנו דאגה אמיתית ממה שקורה".

האלימות המשטרתית נגד הרופאים בהפגנות, בי"ח רמב"ם. רמב"ם חיפה, אתר רשמי
"די לאלימות המשטרית". מחאת הרופאים וצוותי הרפואה נגד אלימות משטרתית/אתר רשמי, רמב"ם חיפה

ד"ר אירית מרטיק, פסיכיאטרית ראשית בחדר מיון בבית החולים רמב"ם שחיפה, אמרה כי "אני מקווה שזו עצרת אחרונה שבה אנחנו מדברים על אלימות משטרתית. זה לא הפגנה של חלוקים לבנים או וסטים סגולים, זה עצרת תמיכה. לא משנה מה דעתנו הפוליטית, תנו לנו לטפל באנשים". פרופ' מיגל גלטשטיין, רופא ילדים בכיר במיון באיכילוב, התנגח בשר הביטחון בן גביר. "יש לנו שר טיקטוק שתלה את התמונה של ברוך גולדשטיין בסלון ביתו", אמר. "אם לא נילחם ונמשיך להציג מצגות פאוור פוינט, לא יקרה פה כלום. אנחנו צריכים להילחם ולשבות".

"אני זוכר שנועה ארגמני חזרה, היא סיפרה כמה היינו חשובים עבורה ולמענה בכל דבר", אמר פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב. "חזרתי הביתה וראיתי את הסרטון של ד"ר אודי בהרב, רופא בן 74 שמטפל בפצועה על המדרכה. לא היה לו שום דבר ביד, גם לא לפיד. פתאום רואים בסרטון עשרה שוטרים מרביצים לו. לאחר הפציעה כולנו היינו לצידו. שר הבריאות, המנכ"ל, מי לא היה? ההסתדרות הרפואית. אני מצפה שנציג של הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל) יהיו שם כאשר רופא נפצע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פרופ יצחק קרייס, שיבא. שיב"א, אתר רשמי
"אי אפשר לקיים חברה דמוקרטית, אין את הזכות להביע את דעות ועמדות בצורה בטוחה". פרופ יצחק קרייס, שיב"א/אתר רשמי, שיב"א

כזכור, הרופאה ד"ר טל וייסבאך, שנפגעה ממכת"זית בעינה במהלך ההפגנות נגד הממשלה בירושלים, התייחסה לאירוע: "לא היה שום שוטר בסביבה שהתריע על כך שהולכים לירות עלינו עם המכת"זית או שעשינו משהו לא בסדר". היא ציינה כי בכוונתה להגיש קבילה בעקבות האירוע.

"הייתי עם וסט של רופא, והסתובבתי בין האנשים. אני בן אדם מאוד צייתן. נהגתי בשיא העדינות, התהלכתי בין האנשים", המשיכה וייסבאך. "ראיתי מכת"זית שהגיעה לעברי, הלכתי לכיוון ההפוך. לקחנו חלק מצעדה של כמה קילומטרים, המשטרה ליוותה אותנו כל הדרך. פתאום הגיעה מכת"זית, חטפתי זרנוק שהעיף אותי באוויר. הראש שלי עף אחורה, חטפתי זרם לעין שמאל. אחרי שנפלתי על הרצפה, המשיכו לירות עליי מים, כמעט נחנקתי. איכשהו הצלחתי להתגלגל על הצד ולהתחמק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully