וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: 21 אובחנו בקדחת הנילוס המערבי, בהם שתי נשים שנפטרו

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 17:25

לפי עדכון שהוציא היום המשרד אודות המחלה שהגיעה לתל אביב השבוע שעבר, 17 מבין החולים אושפזו בבתי חולים עם תסמינים נוירולוגים. נכון לשעה זו, 3 חולים מונשמים. הרופאים הונחו למתן תשומת לב יתרה באבחון המחלה המתפשטת. לראשונה: אובחן חולה בביה"ח וולפסון

יתושה מוצצת דם. AlessandroZocc, ShutterStock
המחלה המתפשטת: 21 אובחנו בקדחת הנילוס המערבי/ShutterStock, AlessandroZocc

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי 21 בני אדם אובחנו עד כה כחולים בקדחת הנילוס המערבי, שהגיעה לישראל בחודש האחרון. בין החולים, שתי נשים שנפטרו כתוצאה מהמחלה בעת אשפוזן בבית החולים בילינסון, 17 שמאושפזים עם תסמינים נוירולוגים וכן שלושה מונשמים.

בין החולים, גם מאושפז ראשון המאובחן במחלה בבית החולים וולפסון, שהינו בשנות השישים לחייו ומצבו בינוני.

בהמשך לממצאים, חידד משרד הבריאות את ההוראות לצוותים הרפואיים, והנחה מתן דגש על אבחון וניטור המחלה המתפשטת.

פרופ' יסמין מאור, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות, במרכז הרפואי וולפסון: "קדחת הנילוס המערבי היא מחלה ותיקה שפועלת במזרח התיכון כבר מתחילת המאה הקודמת, כאשר כבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת תוארו מקרים כאלו בסמוך לנילוס באוגנדה ומכאן המחלה קיבלה את שמה - קדחת הנילוס המערבית. מדובר במחלה ויראלית שעוברת ע"י עקיצה של יתושה. היתושים שמעבירים את המחלה הזו נפוצים בארץ ולכן המחלה הזו הייתה גם ידועה בארץ מזה שנים רבות.

"אופן ההדבקה נעשה באמצעות עקיצת יתוש שנושא את הווירוס הספציפי הזה. חשוב להבין כי המחלה עוברת רק מיתוש לאדם ולא מדבקת מאדם לאדם כך שגם אם יש לנו בן משפחה או מישהו שהיינו איתו במגע ואנחנו יודעים שנדבק בקדחת זה לא מסכן אותנו בשום צורה".

עוד הבהיר משרד הבריאות כי כ-80% מהנדבקים במחלה לא יפתחו תסמינים, כשלכ-20% מהנדבקים יופיעו כאלו ברמות חומרה משתנות, בהם בין היתר חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף. סיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים. הסיכון לתחלואה משמעותית נמצאת בקרב אנשים מבוגרים כמו גם אנשים עם דיכוי חיסוני.

תחלואת המחלה מוכרת בארץ זה כמה שנים ומתרחשת בעיקר בין החודשים יוני לנובמבר. אולם, השנה החלה התחלואה מוקדם מהרגיל, ככל הנראה נובעת מפאת שינויי האקלים בישראל ובעולם והלחות שעשויה להוביל לרבייה ולהתפתחות של יתושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully