וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להבטיח את ביטחונם של כל אזרחי ישראל": פיקוד העורף השיק דגם משופר של מיגוניות מונגשות

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 13:45

למרות האתגר ההנדסי הכרוך בכך, פיקוד העורף חנך דגם משופר של מיגוניות מונגשות המאפשר לאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ומתקשים בהליכה להתמגן באופן עצמאי. כעת נותר לגלות האם הרשויות ישתפו פעולה, "קוראים לרכוש את הדגם החדש ולהשתמש בו"

בווידאו: מיגונית מונגשת לנכים/דובר צה"ל

פיקוד העורף חנכו דגם משופר של מיגוניות מונגשות, עכשיו נותר לגלות האם ראשי העיר ירימו את הכפפה "אנחנו רוצים למצוא את פתרונות ההנגשה שיאפשרו לאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ומתקשים בהליכה להתמגן בקלות במהירות ובאופן עצמאי", אמר סא"ל יונתן אלשיך, רע"ן פרויקטים במחלקת מיגון בפיקוד העורף.

על פי הלמ"ס, נכון לשנת 2022, כמיליון איש בישראל, אחד מתוך 9, מוגדר כאדם עם מוגבלות. מתוך כלל האנשים עם מוגבלות, 53% הם גברים ו-47% הן נשים. כ-132 אלף הם ילדים עד גיל 17, המהווים 12% מכלל האנשים עם מוגבלויות. כ-44% הם בגילאי 18-64 ועוד 44% הם בני 65 ומעלה. בקרב בני 75 ומעלה כל אדם שני מוגדר אדם עם מוגבלות, ובקבוצת גיל זו שיעור הנשים גבוה יותר מאשר הגברים.

סא"ל יונתן אלשיך רע"ן פרויקטים במחלקת פיקוד העורף עם יובל וגנר יו"ר נגישות ישראל מחוץ למיגונית מונגשת לנכים. דובר צה"ל
""אנחנו רוצים למצוא את פתרונות ההנגשה שיאפשרו לאנשים עם מוגבלויות להתמגן באופן עצמאי"./דובר צה"ל

לרבים מהאנשים עם מוגבלות יש יותר מסוג אחד של מוגבלות. מתוך כלל האנשים שהופיעו במרשם האוכלוסין בשנת 2022, ל-32.9% יש מוגבלות פיזית, ל-25.7% יש מחלות כרוניות, ל-20.7% יש בעיות נפשיות, 5.2% הם אנשים על הרצף האוטיסטי, ל-5.1% סובלים מלקויות שמיעה, ל-4.7% סובלים מלקויות ראייה ול-2.8% יש מוגבלות שכלית התפתחותית. 32.7% מהאנשים ממוגבלות מוגדרים כסיעודיים.

"שמחנו בפיקוד העורף לחנוך דגם משופר של מיגונית מונגשת, שתוכנן בשיתוף עם יועצי נגישות ועם ארגונים מובילים עבור אנשים עם מוגבלויות בישראל. פיקוד העורף מברך על שיתוף הפעולה ורואה לנגד עיניו כמטרה מרכזית, להבטיח את ביטחונה של כלל האוכלוסייה במדינת ישראל", סיכם סא"ל אלשיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיגונית מונגשת לנכים. דובר צה"ל
"קיבלנו פניות רבות על מיגוניות לא נגישות שהוצבו בשטחים ציבוריים". מיגונית מונגשת לנכים/דובר צה"ל

יובל וגנר, יו"ר ומייסד נגישות ישראל, בירך את פיקוד העורף על הובלה וקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלויות בישראל ואמר כי: "לאור פניות רבות שהגיעו לעמותה על כך שהמיגוניות שהוצבו בשטחים ציבוריים ברשויות, קיבוצים ומושבים באזורים מוכי התקפות טילים לא היו נגישים לאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ומתקשים בהליכה, פנתה עמותת נגישות ישראל לפיקוד העורף על מנת למצוא את פתרון הנגשה אולטימטיבית למיגוניות".

וגנר הוסיף כי: "מעריכים את תרומתם של פיקוד העורף ומשרד הביטחון בתכנון וייצור דגם מיגונית מותאמת לכניסת אזרחים עם מוגבלויות המתניידים עם כסא גלגלים וזאת על ידי יצירת פתח כניסה רחב, שיפוע עליה ואפשרות תמרון לתוך המיגונית, זאת למרות אילוצים הנדסיים רבים".

"אני פונה מכאן לראשי הרשויות בישראל, עד עתה רכשתם מיגוניות לא נגישות והעמדתם בסיכון אזרחים רבים עם מוגבלויות, מעתה יש פיתרון. אנו קוראים לכם: לרכוש את הדגם הנגיש ולאפשר לאנשים עם מוגבלויות להשתמש בו. יש להוסיף או להחליף מיגונית למיגונית נגישה במיוחד במקומות ציבוריים שבהם ידוע לכם על הימצאותם של אנשים עם מוגבלות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully