וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ביוון: זיקוקים שנורו מיאכטה גרמו לשריפת יער גדולה

השריפה כילתה את יער האורנים היחיד באי התיירות הנודע הידרה, והרשויות עצרו 13 חשודים. הכבאים השיגו שליטה על האש, אך יוון - המתמודדת עם גלי שריפות קשים בחודשי הקיץ - סובלת גם מבעיה נוספת של הצתות. "אנשים עשירים עם יותר כסף ממוח"

שריפה באי הידרה, יוון, 21 ביוני 2024. שירותי הכיבוי של יוון, צילום מסך
השריפה באי הידרה/צילום מסך, שירותי הכיבוי של יוון

13 בני אדם נעצרו בעקבות שריפת יער באי היווני הידרה, שלטענת הרשויות פרצה בעקבות ירי זיקוקים מיאכטה. שירות הכבאות היווני מסר אתמול כי כל 13 האנשים הם אזרחים יוונים ויופיעו בפני התובעים היום (ראשון).

השריפה ביום שישי כילתה את יער האורנים היחיד באי התיירות הנודע, השוכן דרומית לאתונה, כך לפי גורמים רשמיים. הכבאים הצליחו להשיג עליה שליטה, אך בקושי רוב. מאחר שאין דרכי גישה לחוף, הכבאים נאלצו להגיע אליו דרך הים, בעוד מסוקים הטילו מים מהאוויר.

הסיבה לשריפה עוררה זעם ביוון, שכבר נאבקת בכמה שריפות ונמצאת בעיצומו של גל החום הראשון של השנה. "אנחנו זועמים על כך שיש אנשים שיורים זיקוקים בצורה כל כך חסרת אחריות לתוך יער אורנים", אמר ראש עיריית הידרה, גיורגוס קוקודאקיס, לרשת השידור היוונית ERT.

גם ברשתות החברתיות נשמעו גינויים. "אנשים עשירים עם יותר כסף ממוח", כתב אחד הגולשים.

יוון נמצאת בכוננות גבוהה לשריפות מאז יום שלישי, והרשויות מתכוננות לקיץ קשה כשתנאי היובש, הרוחות החזקות והטמפרטורות הגבוהות צפויים להימשך. ביום שישי מת כבאי מתנדב בן 55 מפציעות שספג במהלך שריפה באזור הדרומי של איליה בחצי האי פלופונסוס.

שריפות קיץ נפוצות ביוון ומדענים קישרו את התדירות והעוצמה הגוברת של אירועי מזג אוויר קיצוניים, כולל גלי חום, לשינוי האקלים. אך ליוון יש גם בעיה עם מציתים - לפחות 79 בני אדם נעצרו באוגוסט האחרון בגלל שריפות קטלניות.

מוקדם יותר השנה, יוון הנהיגה חוקים נוקשים יותר נגד הצתות, עם עונשים של עד 20 שנות מאסר וקנסות של עד 200 אלף אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully