וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגוריה הציבורית: אלימות המשטרה בהפגנות נגד הממשלה רומסת זכויות אדם

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 9:52

הסניגוריה הציבורית התייחסה לסרטונים שמצולמים במחאות נגד הממשלה ומתפרסמים ברשתות החברתיות. "האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, והיא מובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת"

מחאה בקיסריה בדרישה לבחירות/מוקד קיסריה

"אלימות המשטרה בהפגנות נגד הממשלה רומסת זכויות אדם" - כך הצהירה הבוקר (ראשון) הסניגוריה הציבורית. הדברים נאמרו בתגובה לסרטונים שמצולמים במחאות נגד הממשלה ומתפרסמים ברשתות החברתיות - בהם נראים עימותים בין שוטרים למפגינים.

"במשך שנים הסניגוריה הציבורית מתריעה שעל מח"ש לשפר את הטיפול בתופעה של אלימות משטרתית ולמגר אותה. למרבה הצער, התנהלות מח"ש מאפשרת המשך אלימות של שוטרים כלפי אזרחים.
הסניגוריה הציבורית מגנה בכל תוקף אלימות משטרתית באשר היא. אלימות זו פוצעת את הגוף והנפש ורומסת את זכויות האדם. לצערנו האלימות המשטרתית פוגעת בכל חלקי החברה בישראל, והיא מובילה לחוסר אמון במערכת אכיפת", נמסר מהסניגוריה.

עימותים בין המשטרה למפגינים בצומת עזריאלי, 1 ביוני 2024. רויטרס
עימותים בין המשטרה למפגינים בצומת עזריאלי, 1 ביוני 2024/רויטרס

"אלימות שוטרים אינה גזירת גורל. זו תוצאה של חוסר אכיפה כלפי שוטרים אלימים, העלמת עין כדי למנוע 'אפקט מצנן' וקיום פרקטיקה של סלחנות כלפי שוטרים עוברי חוק. על המחלקה לחקירות שוטרים לפעול בנחישות, באופן פרואקטיבי, נגד כל צורות האלימות המשטרתית, לחקור כל אירוע אלימות שנודע לה ולמצות את הדין עם כל שוטר אלים", הוסיף עורך הדין אווקה זנה, מנהל תחום בכיר מח"ש וזכויות בחקירה בסניגוריה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully