וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר בהפגנה בקפלן: "ביבי, מאסנו לחלוטין בשקרים, בנרקסיסטיות ובניתוק המוחלט שלך מהמציאות"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 8:41

המונים הפגינו במוקדים רבים ברחבי הארץ, ביניהם הסופר דוד גרוסמן, שנאם בהפגנה המרכזית בתל אביב. מוחים חסמו את צומת כרכור וצעקו "אשם, אשם אשם". הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: "נתניהו, עדיין לא מצאת את הזמן להגדיר את יעדי המלחמה, אולי תעשה זאת בין קירות תא המעצר"

הפגנה בקריאה לבחירות, צומת קפלן/מערכת וואלה

הפגנות נגד הממשלה ובעד הקדמת הבחירות התקיימו אתמול (שבת) ברחוב קפלן בתל אביב, בחיפה, מול מעון ראש הממשלה בקיסריה ומוקדים נוספים ברחבי הארץ. המונים חסמו את צומת כרכור בקריאות "אשם, אשם, אשם", והחלו עימותים בין מפגינים לנהגים בצומת. כאלפיים מפגינים בקיסריה החלו בצעידה משדרות רוטשילד שם התכנסו לכיוון הדיונות שמאחורי בית נתניהו. ראש הממשלה אינו בבית.

ממטה המאבק "חופשי בארצנו" נמסר כי כ-150 אלף מפגינים בשעה זו בקפלן, בנוסף לכ-70 מוקדי הפגנות ברחבי הארץ. ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין והסופר עטור הפרסים דוד גרוסמן נאמו בהפגנה בקפלן. בהרצליה נאם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, ותקף את נתניהו על התנהלותו לאורך המלחמה.

בחיפה, בנוסף לרוני מועלם, ששכל את בתו נעמה ב-7 באוקטובר, נאמו הסופר איל מגד, פעם חברו הטוב של בנימין נתניהו והסופרת ליהיא לפיד, אשתו של ראש האופוזיציה. חברת הכנסת נעמה לזימי המלווה את הפגנות המחאה מקרוב עם ח"כ גלעד קריב, נאמה הערב בצומת כרכור. בנאומה היום, שלוש שנים לכניסתה לכנסת, אמרה כי "ראינו השבוע את הצביעות הגדולה ביותר כשחוק הרבנים המושחת כמעט הפיל ממשלה אבל הפקרת האחרים והאחיות שלנו, והמצווה החשובה ביותר של פדיון השבויים לא מזיזה להם, חורבן הצפון והרס חבלי הארץ המופלאה שלנו אפילו לא בסדר היום - אבל הג'וב לאח של או האבא של - זה כן". היא קראה, "הם לא כשירים. הם לא באירוע והם חייבים ללכת"

המונים בהפגנה בצומת קפלן, 22 ביוני 2024. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
"ממטה המאבק "חופשי בארצנו" נמסר כי כ-150 אלף מפגינים בשעה זו בקפלן". ההפגנה בתל אביב/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין
חתן פרס ישראל דוד גרוסמן בהפגנה בקפלן, 22 ביוני 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
בין הנואמים בהפגנה בקפלן - הסופר דוד גרוסמן/אתר רשמי, ליאור שגב
מחאה בקיסריה בדרישה לבחירות/מוקד קיסריה

בהפגנה בחיפה נאמה אשתו של יו"ר האופוזציה יאיר לפיד, ליהי לפיד. בנאומה אמרה כי "260 ימים שאנחנו באימה ממה שהיה, ממה שקורה- ולא פחות- ממה שיהיה. 260 ימים מאותו בוקר שבו תצפיתניות שלא הקשיבו להן, נחטפו באלימות על ידי מחבלים מבסיס צבאי, ואף אחד לא החזיר אותן עד היום. הן נחטפו בחיים. תזכרו את זה".

"קצת לפני השבת השחורה סיימנו לבנות שלד של בית לחיים בכפר עזה. בעקבות יוזמה של שלוש אימהות לביאות, שסחפו אותנו, את עמותת שקל שאני גאה להיות בה, התחלנו להקים בית לחיים לבוגרים עם מוגבלויות בכפר עזה. נסענו לשם לפני כמה זמן לראות ולחשוב יחד מה עושים. כי אין בית. ואף אחד לא יודע איזה חיים יהיו שם".

ליהי לפיד בהפגנה בחיפה, 22ביוני 2024. מחאת העם חיפה, אתר רשמי
"הן נחטפו בחיים. תזכרו את זה". ליהי לפיד/אתר רשמי, מחאת העם חיפה
הפגנה נגד הממשלה, 22 ביוני 2024. נדב ליטבק, אתר רשמי
"הציבור מבין שאין חיה כזאת ניצחון מוחלט. שינוי בעזה ייקח שנים". ההפגנה בקפלן/אתר רשמי, נדב ליטבק

"אומרים לנו לא להפגין כי מלחמה. אבל אנחנו חייבים. כדי שיום אחד זה ייגמר. כי יום אחד צריך להפסיק לחיות כאן בפחד. כי יש לנו ממשלה שתחתיה אימהות לילדים אוטיסטים צריכות להשתיק אותם כי יש מחבלים מחוץ לבית.ויש לנו ממשלה שתחתיה הבנות שלנו, הצעירות, שהתגייסו לצבא או הלכו לרקוד, נאנסות עכשיו בעזה, אנחנו כבר יודעים את זה! והם מחפשים עסקה טובה יותר. כדי שלא תתפרק להם את הממשלה. איך אפשר לחשוב על זה בכלל?", הוסיפה לפיד.

צעדת משפחות החטופים הגיעה למצודת זאב, סמוך לבית ז'בוטינסקי בתל אביב, יחד איתם צועדות גם נשות בונות אלטרנטיבה, שם שרפו מיצג עם הכיתוב "אין בית".

מייצג בהפגנה בתל אביב 22 ביוני 2024. אביחי חיים
שרפו מיצג עם הכיתוב "אין בית". סמוך לבית ז'בוטינסקי בתל אביב/אביחי חיים
הפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, 20 ביוני 2024. רויטרס
"אומרים לנו לא להפגין כי מלחמה. אבל אנחנו חייבים. כדי שיום אחד זה ייגמר". הפגנות/רויטרס
הפגנה ליד בית נתניהו בקיסריה, 23 ביוני 2024. יואב איתיאל
הפגנה ליד בית נתניהו בקיסריה, 23 ביוני 2024/יואב איתיאל

אביה של נעמה נאם בהפגנת החטופים הסמוכה ומסר לביתו, "נוני שלי תראי כמה אנשים באו לחגוג לך. איזה מספר יפה זה 20 מלא תקווה, נעורים אור ושמחה ותחילת המסע של החיים. כולך אור ושמחה אני נזכר בצחוק יכול לשמוע את הקול ומדמיין מה עושה בדיוק היום. כמה היום הזה יכול להיות מאושר. במקום זה את שם בחושך 260 ימים. עומדים כאן עם בלונים צהובים צבע המאבק לשחרורך והחטופים. לממתקים אין טעם ולמתנות אין חשק. כל מה שאנחנו רוצים זה אותך פה איתנו בבית".

עוד אמר כי "בחודשים האחרונים מדברים על הניצחון המוחלט, מילים חזקות. כולנו אוהבים לנצח ולא להפסיד גם אני לא. לפני שבועיים במבצע הירואי החזירו 4 חטופים בכמה אושר התמלאנו איזה ניצחון. זה לא סוד, אי אפשר להחזיר את החטופים במבצעים צבאיים. 120 חטופים וחטופות יחזרו הביתה רק בעסקה. נכון זה לא קל, תנסו לדמיין איזה ניצחון זה יהיה לראות את כולם בבית. המציאות הזאת משקפת את מי שאנחנו בתור יהודים וישראלים, מציאות קשה ואכזרית יחד עם קדושת החיים. אני רוצה לומר לך אדוני רה"מ ניצחון במלחמה לא רק ניצחונות צבאיים ושימור הקואליציה בכל מחיר אלא היכולת להמשיך להיות נאמנים לערכים שלנו. לשמור על הרעות הערבות ההדדית ואהבת לרעך כמוך".

הפגנה לקידום עסקת חטופים ,מחלף קפלן 22 ביוני 2024. רוני כנפו
"החטופים הנושא היחיד שצריך לעניין אותך ראש הממשלה, לא ג'ובים ולא חוק גיוס". קפלן/רוני כנפו

יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר נאם בהפגנה בקפלן וקרא למפגינים נוספים להצטרף למחאה. "חברים וחברות, אלו שעדיין מהססים. לא נותר עוד זמן להציל את המדינה. הצטרפו למחאה להחלפת הממשלה. צאו לרחובות עד שיוחלט על בחירות מיידיות ועל הקמת ממשלה חדשה! אני מתחייב להיות כאן עימכם, עד שנחזיר את השפיות למדינה, ועד שנביא את השינוי המיוחל! זה הצו 8 האזרחי שלנו. של כולנו. אין לנו ארץ אחרת, אבל הגיעה העת שתהיה לנו מדינה אחרת. כולנו יחד, נדאג שזה יקרה".

"עוד הוסיף כי "ביבי. אנחנו לא נתיניך. קצנו לחלוטין בשקריך, בנרקיסיסטיות שלך, ביוהרה האינסופית, ובניתוק המוחלט שלך מהמציאות".

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר הערב בהפגנת מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה כי "המלחמה העצימה ברצועת עזה הסתיימה מזמן, אך עוד לא מצאת הזמן להגדיר את מטרותיה, לדון ביום שאחרי. אולי תעשה זאת בין קירות תא המעצר. לא תהיה לנו תמונת ניצחון אלא בהחזרת החטופים, לכן צריך להכריז על סיום הלחימה בדרום, זה ירגיע גם את הלחימה בצפון".

עוד הוסיף חלוץ כי "העת למלחמה בצפון בוא תבוא. אני מזהיר אותך מפני מלחמה בלבנון בעת הזו על מנת לדחות את הקץ שלך, מחיר הניצחון יהיה בלתי נסבל. אני קורא לרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ לא להגרר אחרי השגעונות האישיים של ראש הממשלה שירד מן הפסים".

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בהפגנה בקפלן, 22 ביוני 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
"קצנו בשקריך, בנרקיסיסטיות שלך, ביוהרה האינסופית, ובניתוק המוחלט שלך מהמציאות". יובל דיסקין/אתר רשמי, ליאור שגב

בירושלים הפגינו סמוך לגשר המיתרים משפחות מפונים מהצפון ממטה "נלחמים על הצפון". הפעילים קוראים: "לא חוזרים לצפון בלי ביטחון", ומוסיפים כי "חיזבאללה = לבנון". במקום הוצב מיצג מחאה והפעילים צפויים לשרוף דגל של לבנון וחיזבאללה ליד האוהל שהקימו.

מפונים מהצפון חוסמים את גשר המיתרים בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפונים מהצפון חוסמים את גשר המיתרים בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

להפגנה בקיסריה הגיע ח"כ גלעד קריב. נאמו ד"ר רינה ענתי, משפטנית הפעילה בהתנדבות בעמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית ומירי יציב, חברת קיבוץ כפר סאלד שבגליל העליון. 5.5 קילומטרים מגבול לבנון (רשמית 6.2 ק"מ, י.א.).

היא אמרה כי היא מדברת בשם שמונת הישובים באצבע הגליל שהוחלט לא לפנותם ולא לפצותם. בנאומה פנתה לראש הממשלה, אותו כינתה "ראש ממשלת הכשלון והזדון", קיללה אותו במילים "ארור תהיה לדורי דורות" ושטחה את טיעוניה. "במשך 15 שנה ראית את החיזבאללה מתחמש מתעצם נוגע בגדרות הגבול ולא העזת לעשות דבר, הרדמת את תושבי הגליל בסם שלך - סם ה'יהיה בסדר ואנחנו שולטים'. בתדמית השקרית והשטנית של מר ביטחון".

עוד הוסיפה כי "למעשה הפקרת גם אותנו, מבשל לנו על אש קטנה שבעה באוקטובר בנוסח גלילי". היא אמרה כי "תושבי אצבע הגליל שנשארו מאחור, מקיימים חיים בתנאים מגבילים ומוגבלים, נאחזים בקרקע, בגאווה עושים ציונות כמו פעם, עם מחרשה ביד אחת ונשק ביד השניה, יודעים, רואים ומרגישים יום יום את האויב מצפון שנקרא חיזבאללה", אבל הטיחה ברה"מ, "האויב הגדול והמפחיד ביותר הוא האויב מבית, שנקרא ממשלת ישראל בראשותך".

מחאה בקיסריה בדרישה לבחירות. מוקד קיסריה, אתר רשמי
ראש ממשלת הכשלון והזדון". המחאה מול בית רה"מ בקיסריה/אתר רשמי, מוקד קיסריה

חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד השתתף גם כן בהפגנה בקיסריה, שהתפזרה באופן עצמאי. סנ"צ עמית פולק מפקד תחנת חדרה שפיקד על האירוע ואנשיו נהגו באיפוק, וההפגנה הסתיימה ללא מעצרים לאחר שח"כ גלעד קריב נכנס לשטח הסטרילי שמאחורי הפרגודים.

רם בן ברק בהפגנה בקיסריה, 22 ביוני 2024. יואב איתיאל
חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד בהפגנה בקיסריה/יואב איתיאל
יולנדה יבור וגלעד קריב בהפגנה בקיסריה 22 ביוני 2024/יואב איתיאל

הוא שוחח עם השוטרים על משך ההפגנה. כשיצא אמר כי "אין דבר כזה הפגנה לא חוקית ולא משנה כמה הם מנסים להרחיק את המפגינים, עמדתי בפתח הבית ושומעים היטב את הקריאות, שומעים היטב את הדרישה להתפטרות של נתניהו, שומעים היטב את הזעקות 'אתה הראש - אתה אשם'. חשוב לדעת שלא משנה איזה גדרות מקימים כאן, השכנים הכי קרובים תלו על קירות הבית שלהם את השלט אתה הראש אתה אשם. אז לא משנה כמה ירחיקו אותנו, השכנים הקרובים כבר יזכירו לו את זה". לאחר מכן פגש במקום לראשונה את ד"ר יולנדה יבור, שנעצרה עד כה מאז דצמבר עשר פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully