וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על הטענות לירי על מרחב הומניטרי: "לא מוכרת תקיפה מכוונת למתקן הצלב האדום"

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 17:52

על פי דיווחים פלסטיניים נהרגו עשרות בתקיפות באזור אל מוואסי. בנוסף נטען כי הצבא ביצע ירי סמוך לצוותי עבודה של ארגון WFP, בציר ההומניטרי ממעבר כרם שלום לתוך עזה. צה"ל: "פעלנו לסיכול חמושים שהיוו איום לכוחותינו, הם לא היו ליד צוות האו"ם"

פושטים על בתים ומאתרים אמל"ח: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברפיח/דובר צה''ל

דובר צה"ל התייחס היום (שבת) לדיווחים על תקיפה באזור אל-מוואסי, שם לפי הפלסטינים נהרגו עשרות עזתים, ואמר כי "האירוע מתוחקר, ומפרטים ראשונים לא מוכרת תקיפה מכוונת של צה"ל לעבר מתקן של הצלב האדום". הוא הדגיש: "האירוע יתוחקר במהרה וממצאיו יועברו לשותפינו הבינלאומיים".

בנוגע לטענה על ירי סמוך לצוותי עבודה של ארגון WFP בציר ההומניטרי ממעבר כרם שלום לתוך רצועת עזה, הוסיפו כי "לאחר בדיקה שנעשתה עולה כי צה"ל פעל לסיכול חמושים שהיוו איום לכוחותינו הסמוכים במרחב. החמושים לא היו בסמיכות לצוות האו"ם כאשר הותקפו, ונדגיש כי הצוות לא היווה יעד לתקיפה והם לא נפגעו ממנה".

כוחות צה"ל פועלים בדרום ומרכז רצועת עזה. דובר צה"ל
"צוות האו"ם לא היווה יעד לתקיפה והם לא נפגעו ממנה". פעילות צה"ל בדרום ומרכז הרצועה/דובר צה"ל

עוד נמסר כי "צה"ל עושה מאמצים רבים להימנע מפגיעה בעובדי האו"ם ובמתקניו, ובארגונים הבינלאומיים הפועלים להעברת סיוע הומניטרי ברצועת עזה. צה"ל מחויב לאפשר את הפעילות ואת התנועה הבטוחה של הארגונים הבינלאומיים, בהם האו"ם, ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully