וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון זועם בפקיסטן ביצע לינץ' באדם שהואשם בשריפת קוראן

23.6.2024 / 9:06

תייר מקומי שהגיע לבקר באתר פופולרי בצפון-מערב המדינה חולץ על ידי המשטרה, אך ההמון תקף את התחנה שבה הוחזק, שלף אותו משם ורצח אותו. גופתו נגררה ברחובות והוצתה

המון זועם מצית את גופתו של אדם שהואשם בשריפת קוראן, פקיסטן, יוני 2024. X, צילום מסך
ההמון לצד הגופה הבוערת/צילום מסך, X

הרשויות בפקיסטן פתחו בחקירה בעקבות לינץ' שבוצע באדם שהואשם על ידי ההמון בחילול הקודש.

האירוע המחריד התרחש בצפון-מערב המדינה ביום חמישי, כשאותו אדם, תייר מקומי, הואשם על ידי תושבים בשריפת דפי קוראן. המשטרה הצליחה לחלץ אותו תחילה, אך ההמון הסתער על תחנת המשטרה שבה הוא הוחזק, הצית אותה ושלף את אותו אדם משם. שמונה שוטרים נפצעו.

"לאחר שבתחילה האיש חולץ מההמון, המשטרה לקחה אותו לתחנה במדיאן, אך כריזות מהרמקולים של המסגדים ביקשו מהמקומיים לצאת", אמר מפקד המשטרה האזורית של מחוז מלאכנד, מוחמד עלי גנדאפור, לרויטרס.

גנדאפור אמר שההמצב בשליטה ושנפתחה חקירה נגד מארגני הלינץ'. הוא הוסיף כי האיש ביקר בעמק סוואט, יעד תיירותי פופולרי, לרגל חג הקורבן המוסלמי. סרטונים גרפיים של הלינץ', שאומתו על ידי המשטרה, הראו המון משולהב גורר גופה עירומה ומדממת ברחובות, ואז מצית אותה. הסרטון הפך לוויראלי ברשתות החברתיות ועורר סערה בקרב משתמשים פקיסטנים.

מעשי לינץ' נפוצים בפקיסטן המוסלמית, שבה חילול הקודש היא עבירה היכולה לשאת עמה עונש מוות. במקרים רבים, להליכים המשפטיים נגד נאשמים בעבירות קדמה לקיחת החוק בידיים על בסיס שמועות או תלונות, והנציבות האמריקנית לחופש דת בינלאומי כתבה בדוח על פקיסטן בדצמבר כי במקרים רבים הפושעים חומקים מעונש.

בחודש שעבר, גבר נוצרי בשנות ה-70 לחייו הותקף במזרח פקיסטן על ידי המון שהאשים אותו בשריפת דפי קוראן, ולאחר מכן הוא מת מפצעיו.

בשנת 2021, מנהל מפעל סרי לנקה עבר לינץ' באחת התקריות המתוקשרות ביותר במדינה. שישה בני אדם נידונו למוות על חלקם בלינץ' לאחר שהאירוע עורר סערה עולמית.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully