וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב הבטיחה שתסייע לישראל במצב של מלחמה בצפון

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 8:46

בכירים אמריקנים מסרה למשלחת הישראלית שביקרה השבוע בוושינגטון כי אם תפרוץ מלחמה מלאה בגבול הצפוני הם מוכנים לתמוך באופן מלא בישראל - כך פורסם ב-CNN. למרות הבטחתה, ארה"ב הוסיפה כי לא תציב כוחות קרקעיים אמריקנים בתרחיש כזה

צה"ל תקף מבנה צבאי ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור/דובר צה"ל

בכירים אמריקנים מסרה למשלחת הישראלית שביקרה השבוע בוושינגטון כי אם תפרוץ מלחמה מלאה בגבול הצפוני של ישראל בין ישראל לחיזבאללה, ממשל ביידן מוכן לחלוטין לתמוך בישראל - כך פורסם היום (שבת) ב-CNN לפי גורם המעורה בפרטי השיחה.

כשדנו בפרובוקציות של חיזבאללה, גורמים אמריקנים הבהירו שממשל ביידן יציע לישראל את הסיוע הביטחוני לה הוא זקוק - למרות שארה"ב לא תציב כוחות אמריקנים על הקרקע בתרחיש כזה.

ההבטחות האישיות הגיעו לאחר עלייה במתקפות חוצי גבולות בשבועות האחרונים בין ישראל לחיזבאללה. המתח הגובר הצית את החששות האמריקניות מפני התפרצות של סכסוך מלא אחר במזרח התיכון. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, האשים בפומבי את ארה"ב בהעלמת נשק ותחמושת מארצו, והעלה את סף הלחץ בין המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
יתמכו באופן מלא, אך ללא כוחות קרקעיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

בכירים ישראלים, כולל השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, השתתפו בסדרת פגישות עם בכירי ממשל ביידן כמו היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ומתאם לענייני המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגורק בוושינגטון. הם דנו במגוון רחב של נושאים, כולל המצב בגבולה הצפוני של ישראל, איראן ומשא ומתן על הפסקת האש ובני ערובה, לפי מקורות המעורים בפרטי הפגישה.

ממשל ביידן הצהיר שוב ושוב כי הוא אינו רוצה לראות עוד מלחמה פורצת בחזית הצפונית של ישראל, וקרא להורדת המתח בדרכים דיפלומטיות. השבוע נשלח לאזור השליח האמריקני עמוס הוכשטיין כדי לנסות לעזור להסלים את הסכסוך, והודיע כי נכשל במאמצי התיווך שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוחמי האש בשיתוף כוחות קק"ל ורט"ג פועלים בשעה האחרונה במוקדי שריפה רבים  בעקבות נפילות ויירוטים במרחב הגליל העליון והגולן. 13 ביוני 2024. דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז צפון, אתר רשמי
חוששים כי ארגון הטרור ישבתית את מערכת כיפת ברזל. שריפות בצפון לאחר מתקפת כטב"מים של חיזאללה/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז צפון

על פי דיווח ב-CNN, בארצות הברית חוששים שבמקרה של מלחמה מלאה בין ישראל לחיזבאללה, ארגון הטרור להכריע את ההגנה האווירית של ישראל בצפון - כולל את מערכת כיפת ברזל. אם תרחיש זה יתממש, המציאות הזו תהפוך את תמיכתה המלאה של ארצות הברית בישראל לקריטית במיוחד.

בפגישות השבוע דנו גורמים רשמיים בארצות הברית וישראל בדרכים אפשריות כדי לנסות להוריד את המתח לאורך הגבול הצפוני בין לבנון לישראל. השיחות הללו נגעו בדרכים להחזרת התושבים, ישראלים ולבנונים שנעקרו מהאזור, בחזרה לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully