וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הג'ודוקא אורן סמדג'ה נפל בקרב ביום הולדתו

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 11:55

בקרב בו נפלו השניים, שלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עדכנו. רס"ל עומר סמדג'ה הוא בנו של הג'ודוקא האולימפי אורן סמדג'ה, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-54

תיעוד ממצלמות הגוף והרחפנים של צוות הקרב של חטיבת הנח"ל/דובר צה''ל

דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסום שרס"ל עומר סמדג'ה, בן 25, מגנות הדר, ורס"ל סעדיה יעקב דרעי, בן 27, מתל אביב, נפלו בקרב במרכז רצועת עזה כתוצאה מירי פצמ"רים. בקרב בו נפלו, שלושה לוחמי מילואים נפצעו באורח קשה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו. רס"ל עומר סמדג'ה הוא בנו של הג'ודוקא האולימפי אורן סמדג'ה. אורן חגג אמש יום הולדת 54 והודה למברכים בפוסט בפייסבוק: "אמן שכולם יחזרו הביתה, עם ישראל חי". בשנת 2019 עומר נמצא מתאים לתרומת מח עצם לחולה בלוקמיה, וכן הציל את חייו.

סמדג'ה הותיר אחריו גם בת זוג, נויה. אמא שלה כתבה גם כן היום בחשבון הפייסבוק שלה: "בוקר קשה ומלא צער. עומר סמדג'ה שהיה בן הזוג של ביתי, נויה, נפל בקרב במרכז הרצועה. עומר היה בן בית אצלנו כמה שנים טובות ואהוב עלינו מאוד. ילד יפייפה עם נשמה טובה כלכך. תמיד עזר, התנדב במד"א ותרם יחד עם ביתי נויה היו נוסעים למשמרות ומצילים אנשים. לא נתפס. לא מאמינה שאני כותבת שורות אלו".

עומר סמדג'ה הי"ד: גיבור שזכה להציל חיים- לא רק בשדה הקרב.. עזר מציון, אתר רשמי
עומר זכה להציל חיים, לא רק בשדה הקרב. רס"ל עומר סמדג'ה ז"ל/אתר רשמי, עזר מציון
רס"ל עומר סמדג'ה עם אימו ואביו הג'ודוקא אורן סמדג'ה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רס"ל עומר סמדג'ה עם אימו ואביו הג'ודוקא אורן סמדג'ה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אסון נורא הלילה עם נפילתו של עומר סמדג'ה", ספדה לו יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, בחשבון הפייסבוק שלה. "הבן של אורן וליאת היקרים, אין מילים לבטא את הכאב העצום. הלב מרוסק לרסיסים. איתכם, בכאבכם ועם כל משפחת סמדג'ה המורחבת. יהי זכרו בליבנו לעד".

הג'ודוקא שגיא מוקי ספד לסמדג'ה: "הלב כואב כל כך, איך זה קורה שהטובים הולכים. מאז שעומר היה ילד קטן, הוא היה אנרגטי, מלא חיים. אני ידוע שהשירות הצבאי היה כל כך משמעותי עבורו, הפך אותו לגבר. רצה להחזיר למדינה שלנו ולאזרחים את הכבוד אחרי 7 באוקטובר. אין לי מילים שיסבירו את הכאב, ליבי עם משפחת סמדג'ה וכל משפחות הנופלים".

מתנועת אחריי!, שסמדג'ה היה חבר בה, נמסר: "תנועת אחריי מרכינה ראש הבוקר עם הידיעה על נפילתו של בוגר התנועה, עומר סמדג'ה, אחרייניק בלב ובנשמה. עומר בוגר קבוצת ההכנה לצבא בנתניה, היה חניך פעיל ומשמעותי בתנועה ואחד החניכים הבולטים והמשפיעים בקבוצתו. עומר, לוחם אמיץ וחדור מוטיבציה, הנופל ה-50 של התנועה - יותר משמעותי מזה לא יכול להיות. הגנת על אזרחי המדינה בשעה הכי קשה שלה, יחד עם בוגרים רבים מהתנועה נלחמת והקרבת את חייך עבור המשך קיומה של מדינת ישראל. אנחנו גאים בך ובדרך בה צעדת".

שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה/אתר רשמי, איגוד הג'ודו
רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי. באדיבות המשפחה
רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי/באדיבות המשפחה

רס"ל סעדיה יעקב דרעי הניח אחריו את אשתו רחלי ואת ילדיו הללי בת שנתיים וינון בן שנה. אמו, הפובליציסטית ללי דרעי, ספדה לו. "סעדיה שלי היה ילד שהקדים את רצון כולם לפני הרצון שלו. עשה הרבה יותר ממה שציפו ממנו בכל תחום. הוא היה תלמיד חכם, למד למבחני רבנות והתחיל לימודי תואר ראשון בהוראה".

"הוא למד בכל דקה פנויה והיה בעל חוש הומור גדול", סיפרה. "אבא מדהים להללי ולינון. הוא היה גיבור בנפש ובגוף ומעולם לא התלונן. בשמחת תורה הוא היה אצלנו והתגייס. סעדיה היה מאוהב בעם הזה, אהב את התורה ואת הארץ ונלחם למענה.

ראש העיר תל אביב רון חולדאי כתב ב-X (טוויטר לשעבר) כי "עיריית תל אביב-יפו אבלה את נפילתו של עובד העירייה, רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי ז"ל. סעדיה עבד במחלקת ההיסעים במינהל החינוך והיה ידוע במסירותו לעבודה ובטוב ליבו. אנו מחבקים את משפחתו ברגעים קשים אלה, ושולחים ניחומים גם למשפחת סמדג'ה, שאיבדה את רס"ל במיל' עומר סמדג'ה, שנפל גם בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully