וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורש ביקורת מקיפה: אביה של התצפיתנית רוני אשל, שנפלה בנחל עוז, נפגש עם מבקר המדינה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 20:02

אשל תיאר את הכשלים החמורים שהיו ביחס לתצפיתניות, וקרא לערוך ביקורת גם של הדרג המדיני וגם של הדרג הצבאי. המבקר מתניהו אנגלמן: "אם היו מקשיבים לתצפיתניות, יתכן שהיינו במקום אחר לגמרי". עם זאת, המבקר אמר שהביקורת מושהית עד לדיון בבג"ץ במהלך יולי

סרטון התצפיתניות מוקרן בטיימס סקוור, 24 במאי 2024/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אייל אשל, אביה של התצפיתנית סמל רוני אשל ז"ל, שנפלה ב-7 באוקטובר במוצב נחל עוז, נפגש היום (חמישי) עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

אשל תיאר בפני המבקר את הכשלים החמורים שהיו ביחס לתצפיתניות, ואמר שקיימת חשיבות קריטית בביצוע ביקורת מקיפה של מבקר המדינה, מהר ככל האפשר, הן של הדרג המדיני והן של הדרג הצבאי, כדי למנוע את האסון הבא ועל מנת שלקיחת האחריות של הכשלים תמומש.

אנגלמן אמר שזהו אחד מנושאי הביקורת העיקריים והוסיף: "בביקורת שלנו אנחנו שמים לנגד עינינו את התצפיתניות שנפלו, את הלוחמים, את החטופים, את ההרוגים ואת כל מי שנפגע. לאזרחי ישראל מגיעות תשובות. אם היו מקשיבים לתצפיתניות ולגורמים אחרים שהתריעו לפני 7 באוקטובר, ייתכן שהיינו במקום אחר לגמרי". לצד זאת, המבקר אמר שהביקורת על צה"ל והשב"כ מושהית עד לדיון בבג"ץ שצפוי להתקיים במהלך יולי.

אייל אשל עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. ללא קרדיט, אתר רשמי
אייל אשל עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן/אתר רשמי, ללא קרדיט

אשל בת ה-19 נפלה ב-7 באוקטובר, במתקפת הפתע של חמאס על הבסיס בנחל עוז, לצד 15 תצפיתניות נוספות. היא הייתה בתם הבכורה של אייל ושרון אשל והותירה אחריה אחות ואח. היא נחשבה נעדרת במשך 35 יום, עד שהתקבלה הידיעה על מותה.

בחודש מרץ התעמת אביה עם סא"ל אופיר אברם, מפקד הגדוד שבו שירתה רוני, בטקס ההנצחה לחיילי הגדוד הנופלים. סא"ל אברם עלה לנאום ואייל הטיח בו: "אתה לא תגיד מילה, הבנות נשרפו בגללך, אתה לא ראוי ללבוש מדים".

"יש פה כשל פיקודי ממדרגה ראשונה שפגע בחיילות, וממשיך לפגוע בחיילים ובחיילות שנמצאות בגזרות הצפון", אמר אייל. "הכשל הזה גרם לאירוע של נחל עוז, והתוצאה עגומה. לא התייחסו לבנות האלה חודשים אחורה, ולא התייחסו לבנות האלה מאותה שבת. זאת ההתייחסות של האנשים האלה".

עוד אמר אשל: "אנחנו ערים לעובדה שמה שקורה היום קרה גם בעבר" הוא הסביר שהליקויים שהביאו למותה של בתו, ממשיכים להתקיים בחמ"לי תצפיתניות נוספים. "אני מאוד מקווה בשביל הבנות האלה, וגם בשביל המשפחות שלהן, שמישהו יפיק את הלקחים במערכת הביטחון. אם לבנות שלנו היה נשק באותה שבת ארורה, אני חושב שהמספרים של המוות, הצער, היגון והשכול היו הרבה יותר נמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully