וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנה בקיסריה: מכת"זית, פרשים ומאות שוטרים המתינו לאלפי המפגינים

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 15:26

המשטרה ומשמר הגבול נערכו בכוחות גדולים לקראת ההפגנה מול בית ראש הממשלה, בקריאה לבחירות. בהודעת המארגנים נאמר: "לנוכח ההפקרות של ממשלת נתניהו, אנחנו ממשיכים ומגבירים את הלחץ בדרישה צודקת ובסיסית - השבת המנדט לציבור". במקביל: הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים

מפקד תחנת זכרון יעקב סנצ גלעד פרטוק מכריז כי השעה 23:00 ואין להקים יותר רעש/יואב איתיאל

המשטרה נערכה היום (חמישי) בכוחות גדולים וחסרי תקדים לקראת ההפגנה המתקיימת החל מ-19:00 בסמוך למעונה של משפחת נתניהו בקיסריה. להפגנה הגיעו מפגינים מכל רחבי הארץ, גם בהסעות מאורגנות. הפגנה מתקיימת במקביל גם מול בית ראש הממשלה בירושלים. לקיסריה הובאו מאות שוטרים בהם אנשי משמר הגבול. גדרות חדשים הוצבו. מנעולים הוחלפו בשערים בשבילים שבשגרה שימשו את תושבי קיסריה לתנועה בשטחים הפתוחים ולים. מאז שעות אחה"צ מכת"זית כבר ניצבה בכוננות במשעול הסמוך לבית נתניהו, מול הדיונה בה מתקיימות ההפגנות. בסמוך נצפו גם פרשי משטרה רבים.

ההפגנה היום היא בקריאה להשבת החטופים, בסולידריות עם תושבי הצפון המפונים ובקריאה להדחתו של נתניהו. "אם לנו אין בית, גם לאשם לא יהיה בית!, נמסר מ"מוקד קיסריה" של המחאה. בין המפגינים בקיסריה: אחינועם ניני - שהובילה מעגל מתופפים, הרמטכ"לים לשעבר רא"ל (מיל.) בוגי יעלון ורא"ל (מיל.) דן חלוץ, אלוף (מיל.) עמירם לוין, תת אלוף (מיל.) אמיר השכל, תת אלוף (מיל.) רון כתרי שהיה דובר צה"ל ומנכ"ל בית הספר הריאלי העברי בחיפה, משה רדמן, ודן חמיצר. האלפים שהגיעו דיווחו על פקקים בדרכים לקיסריה והאשימו את המשטרה שיצרה אותם במכוון.

במקביל מפגינים מאות בני אדם ברחוב עזה, בקרבת בית רה"מ בקריאה להחזרת החטופים ולהחלפת הממשלה ונתניהו. במשטרה גידרו הערב את מתחם ההפגנה במרחק של מאות מטרים מבית רה"מ.

הפגנה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו,קיסריה 20 יוני 2024. שלומי גבאי
הפגנה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו,קיסריה 20 יוני 2024/שלומי גבאי
הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו/שלומי גבאי
הפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, 20 ביוני 2024. רויטרס
הפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, 20 ביוני 2024/רויטרס

בעצרת נואמים עמי דרור, ממובילי המחאה, ליעד סואץ-קרני, ממובילות "בונות אלטרנטיבה", אהוד בר נור, מקיבוץ שמיר, לוחם אש ברצועת הביטחון עוטף לבנון מזה 8 חודשים ושי קידר, ממובילות תנועת "היום שאחרי", מילואימניקית שהתפנתה מקיבוץ שדה נחמיה.

נישאו דברים קשים

"את האשפה לפח וחסל", אמר עמי דרור, כשהוא מצביע לעבר בית נתניהו, "אני מכיר אותם! לפני הרבה שנים הייתי ראש חוליית האבטחה שלו. הייתי המאבטח שלה". הוא הבטיח, "על חורבות הטירה שלו בקיסריה אנחנו נקים מדשאה, את הבריכה שלו נסתום בבטון". הוא קרא להם: "משפחת של מטורללים המחריבה את מדינת ישראל" והוסיף, "גילה בעצמו שהוא השטן" וכן "האישה מחורפנת, מפחדת מחיידקים, מפחדת מאתיופים, מפחדת ממשפחות החטופים, קלפטומנית אובססיבית", ועוד, "הילד חולה, נושך את האב, נובח כמו כלבלב, בטלן סהרורי, מסית מקצועי, אחיהם התאום של עודאי וקוסאי בֶּן נַעֲוַת הַמַּרְדּוּת"

ההפגנה הסתיימה בלי מעצרים ופציעות, באיפוק ובכבוד הדדי בין המשטרה למפגינים, אולי כי פסק הדין של נשיא בית המשפט המחוזי כמה שעות קודם לכן כבר ריחף באוויר: "תזכרו שהמשטרה לא אויבת של המפגינים והמפגינים לא אויבים של המשטרה" ציין השופט ד"ר רון שפירא כשביטל את כל התנאים המגבילים שהוטלו על ארבעה מפגינים שנעצרו על אותן דיונות בערב שבת האחרון.

אחר הצהריים מסרה המשטרה שסמוך לבית נתניהו נעצר מפגין, לאחר שחתך במסור את מנעול הכניסה לשער והחליף אותו במנעול אחר, ככל הנראה כהכנה למחאה המתוכננת היום בערב. החשוד אותר ברכבו לאחר שנסע מהמקום ונעצר לחקירה.

בבוקר עיכבה המשטרה סמוך למחלף אור עקיבא על כביש 2 את "מוביל הטנקים" והעבירה אותו לתחנת חדרה שם נחקרו הנהג ובעל הרכב. במטה "לוחמי כיפור 73" לקראת האירוע הערב המשטרה לא הסתירה את כוונותיה, והודיעה כי "שוטרי מחוז חוף יפעלו באפס סובלנות כלפי מפרי חוק שמבצעים עבירות פליליות במרחב הציבורי וימצו איתם את הדין."

הפגנה בקיסריה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו. שלומי גבאי
הפגנה בקיסריה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו/שלומי גבאי
בוגי יעלון בהפגנה ליד ביתו של נתניהו 20 ביוני 2024. שלומי גבאי
בוגי יעלון בהפגנה ליד ביתו של נתניהו 20 ביוני 2024/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל את כל התנאים המגבילים שהטיל במוצ"ש בית משפט השלום בעיר לבקשת תחנת חדרה על ארבעה ממפגיני קיסריה בהם ד"ר יולנדה יבור ששוחררה לאחר שנעצרה בפעם העשירית. הנשיא השופט ד"ר רון שפירא קבע כי היה מן הראוי לשחררם מיד לאחר גביית עדותם בתחנת המשטרה. הוא קיבל את טיעוני מערך עצורי המחאה שטען באמצעות עו"ד אורית שלו ועו"ד אבי תגר וקבע כי לאחר סיום גביית העדות המשך המעצר לא היה עוד חוקי. "השוטרים לא אויבים של המפגינים והמפגינים לא אויבים של השוטרים", ביקש השופט שפירא להדגיש בהחלטה מפורטת בת 8 עמודים שתיזכר כאבן דרך ומדריך לאופן התנהלות ראוי של המשטרה מול המפגינים.

הפגנה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו,קיסריה 20 יוני 2024. שלומי גבאי
הפגנה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו,קיסריה 20 יוני 2024/שלומי גבאי
הפגנה בקיסריה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו. שלומי גבאי
הפגנה בקיסריה מול ביתו של ראש הממלה בנימין נתניהו/שלומי גבאי

המארגנים קראו למשטרה לכבד את זכות המחאה ולהימנע מהגבלת חופש התנועה של ציבור המפגינים בדרכם להשמיע את קולם*. "הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה, ואסור בשום אופן לפגוע בה", נמסר. "אנו מצפים מהמשטרה לאפשר לאזרחים להגיע בחופשיות ובבטחה להפגנה החוקית והלגיטימית".

מארגני המחאה הדגישו כי לא ייתנו לשום ניסיון הפחדה או הרתעה למנוע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית.

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "לא ניתן לאיומים ולשמועות למנוע מהעם לצאת ולהשמיע את קולו נגד השחיתות וההפקרות של נתניהו. ההפגנה הערב היא עוד צעד בדרך להשבת המנדט לציבור ולבחירות המיוחלות. בואו כולם, בהמונים, כדי להראות שאנחנו לא מפחדים ושדמוקרטיה זה שלטון העם! את נתניהו חייבים להחליף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully