וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה לשרון: "נתמוך בך בכל הכוח"

8.1.2001 / 7:24

שרון פועל גם לקבלת תמיכתו של דרעי; ראש הליכוד מכחיש כי הבטיח לש"ס חמישה תיקים בממשלתו; ביקורת בליכוד על ההבנות בין שרון לישי בעניין רשת החינוך התורני וגיוס בחורי הישיבות

יו"ר הליכוד, אריאל שרון, זכה אמש לתמיכתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בתום פגישה שנערכה אמש לאחר חצות אמר הרב לשרון: "נתמוך בך בכל הכוח לראשות הממשלה", ובירך אותו "שתצליח בעזרת השם", כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". בפגישה קיבל שרון מהרב ספר ועליו רשומה הקדשה "לראש הממשלה המיועד". היום צפויה מועצת חכמי התורה לאשר את תמיכת הסיעה במנהיג הליכוד, לאחר שתקבל את המלצת הרב.

הצהרת התמיכה בשרון נתאפשרה בעקבות פגישה מקדימה בין שרון ליו"ר ש"ס, אלי ישי, בה דנו השניים במספר נושאים הקשורים למעמדה של ש"ס בממשלה לאחר הבחירות. בין השאר הגיעו השניים להבנות בנושא רשת החינוך התורני של ש"ס, מינוי שר חינוך על דעתה של ש"ס והפקדת חלק ממשרדי הממשלה החברתיים בידיה. כמו כן סוכם על המשך הסטטוס קוו בנושא גיוס בחורי הישיבות, כך פורסם הבוקר ב"מעריב". ביום חמישי נפגש שרון עם הקבלן דוד אפל, ככל הנראה כדי לזכות בתמיכתו של אריה דרעי.

בתום הפגישה הכחיש שרון כי הבטיח להעניק לש"ס תיקים בכירים בממשלתו, ואמר: "אף אחד לא יצליח לסחוט אותי. נעסוק בנושאים האלה רק לאחר שאבחר". לעומת זאת, במטהו של ראש הממשלה, אהוד ברק, טענו הבוקר כי שרון התחייב להעניק לש"ס חמישה תיקים בממשלתו, ולהכשיר את תחנות הרדיו הפיראטיות, כך דווח הבוקר בגלי צה"ל.

הפגישה עוררה ביקורת בקרב גורמים בליכוד, שטענו כי שרון הסכים לתביעות ש"ס, אולם אין בכוונתו להודות בכך במפורש עד לאחר הבחירות. גם יו"ר סיעת שינוי, ח"כ טומי לפיד, אמר כי הפגישה תרחיק ממנהיג הליכוד קולות של בוחרים חילוניים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully