וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד ציון אמיר ייצג את שר המשפטים בעתירה בעקבות סירובו למנות נשיא לביה"מ העליון

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 19:03

על רקע הפערים בעמדות בין לוין לבית היועצת המשפטית לממשלה, שר המשפטים ייוצג על ידי עורך דין פרטי בעתירה של התנועה לאיכות השלטון. לוין יצטרך להגיש עמדות ראשוניות בתיק כבר ביום ראשון. לוין צפוי לבקש מבג"ץ לדחות את הדיון

יריב לוין מסביר מדוע הוא אוהד דווקא את הפועל תל אביב/מתוך "פוליטיקה ב-90 דקות" של ערוץ הכנסת

עו"ד ציון אמיר ייצג את שר המשפטים יריב לוין בעתירה בבג"ץ שעוסקת בסירובו של השר למנות נשיא לביהמ"ש העליון. היום (חמישי) דווח שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לא תייצג את לוין בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בנושא מינוי נשיא חדש לבית המשפט העליון, על רקע פערים בעמדות בין השניים. עם זאת, גורמים במשרד המשפטים וגם בסביבת השר הבהירו שיש עדיין מגעים בין הצדדים. מאוחר יותר פורסמה ההודעה על מינויו של אמיר לייצג את לוין. מבחינת לוח הזמנים, על לוין ועל היועצת המשפטית להגיש עמדות ראשוניות בתיק כבר ביום ראשון הקרוב. מסיבה זו, ומאחר שרק היום בצהריים לוין שכר את שירותיו של אמיר, לוין צפוי לבקש מבג"ץ ארכה להגשת התגובה הראשונית וכן לדחיית הדיון שקבוע לעוד כשבוע.

עורך הדין ציון אמיר בפרסום החלטות בתיק סלמון טקה במשרד המשפטים, נובמבר 2019. רוני כנפו
עורך הדין ציון אמיר/רוני כנפו

בשבוע שעבר פרסם בית המשפט העליון צו על תנאי לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, המורה ללוין לנמק מדוע אינו ממלא את חובתו על פי חוק, ומכנס את הוועדה לבחירת שופטים, על מנת לבחור נשיא ושופטים חדשים לבית המשפט העליון.

בעתירת התנועה נטען כי שר המשפטים מסרב לכנס את הוועדה בניגוד לדין ומתוך מניעים פסולים, במטרה לפגוע בעצמאות הרשות השופטת ובמערכת האיזונים והבלמים. כמו כן, לראשונה בתולדות המדינה, מפר השר את הנוהג לבחור את השופט הוותיק ביותר לתפקיד נשיא העליון (שיטת הסיניוריטי). בתוך כך, בתחילת חודש הבא ייערך דיון בעתירה שבמסגרתו יידרש לוין להסביר את התנהלותו, ולנמק מדוע אינו ממלא אחר הוראות הדין המחייבות אותו לכנס את הוועדה לבחירת הנשיא והשופטים לעליון.

  • עוד באותו נושא:
  • יריב לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully