וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה חריגה: שופט ביטל הרשעה של גבר שגידל קנאביס בגלל יחס החברה ליוצאי אתיופיה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 17:07

בהחלטה של השופט איתי הרמלין מביהמ"ש שלום בת"א, הוא הוסיף כי "הנאשם סובל ממצוקה נפשית עקב שירותו הצבאי כלוחם ביחידה מובחרת. בנוסף, אין להתעלם מכך שעליו להתמודד עם קשיים הנובעים מיחס החברה לאתיופים, שכן השלכות ההרשעה עלולות להיות מרחיקות לכת במיוחד עבורו"

המשטרה סיכלה הברחה של 3 קילוגרמים של זרעי קנאביס בנתב"ג/דוברות משטרת ישראל

לפני ארבעה ימים (ראשון) ביטל שופט בית המשפט השלום בת"א, איתי הרמלין הרשעה של נאשם ששמו אסור בפרסום וזאת אחרי שהנאשם הודה בגידול קנאביס. לא בכל יום בית משפט מבטל הרשעה של נאשם ועוד אחרי שהנאשם הודה בביצוע העבירה, ולכן מדובר בהחלטה חריגה מאוד. את הנאשם ייצגו עו"ד עומר בללי ועו"ד שלי לוי, והם אלה שטענותיהם בדבר הפגיעה שיכולה להיגרם לנאשם אם יורשע התקבלו על ידי בית המשפט.

השופט הרמלין נימק את החלטתו ואמר כי "יש לציין כי בנסיבותיו של הנאשם הסובל ממצוקה נפשית עקב שירותו הצבאי כלוחם ביחידה מובחרת, הפגיעה התעסוקתית עלולה להוביל גם לפגיעה בריאותית. אין גם לעצום עין לכך שכפי שציין הסניגור למרבה הצער על הנאשם להתמודד עם קשיים חריגים הנובעים מיחסה של החברה ליוצאי אתיופיה ולכן בתעסוקתו עלולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת יותר מאשר במקרים אחרים".

בתוך כך, הוסיף ואמר כי "לסיום יש לומר שעל אף הקשיים שניצבו בפניו כבן ליוצאי אתיופיה שהתייתם מאביו כשהיה בן שש, הצליח הנאשם עד היום ללכת במסלול חיים נורמטיבי ותורם לחברה למעט המעידה שנידונה בפניי כעת. בנסיבות ביצוע העבירה בתיק זה, אין כדי להצדיק לסכן את המשך הליכתו בנתיב זה".

נוסף לכך, הסיבות שבגינן החליט השופט לבטל את ההרשעה נוגעות גם לעברו הצבאי של הנאשם ששירת בתפקיד לוחם בסיירת גולני, וזכה לתשבחות ממפקדו שציין שהוא "לקח חלק בחזית הלחימה והיה שותף בכל אירועי הקיצון לרבות פינוי פצועים והרוגים".

השופט ציין כי הנאשם הוא סטודנט לשנה שלישית בפקולטה למדעי הצמח בפקולטה לחקלאות ברחובות והרשעה עלולה לפגוע בו במציאת עבודה. פרט חשוב שצוין בהחלטת השופט לביטול ההרשעה הייתה העבודה שהנאשם היה זכאי לרכוש קנאביס רפואי, אך בשל הרפורמה שערך משרד הבריאות לא יכול היה להשיג בצורה חוקית את הצמח שהיה מורשה להחזיקו. לבסוף, בית המשפט חייב את הנאשם ב-140 שעות של שירות לציבור וזאת במקום ההרשעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully