וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפגיעה ברופאים בהפגנות: ההסתדרות הרפואית תקיים מחאה בת שעה ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 16:53

בהודעת ההסתדרות הרפואית נאמר: "אנו עדים בתקופה האחרונה לאלימות משטרתית נגד רופאות ורופאים בתפקיד, המושיטים עזרה רפואית לפצועים". הרופאים מסבירים שאחרי המקרה הראשון לפני שבועיים הסכימו לנהוג איפוק, אבל בעקבות המקרה השני בסוף השבוע יפתחו בצעדים ארגוניים

הרופאה ד"ר טל וייסבאך שנפגעה ממכת"זית בהפגנה בירושלים: "כמעט נחנקתי"/דוברות שיבא

ההסתדרות הרפואית בישראל החליטה לקיים ביום ראשון עצרת מחאה בת שעה על רקע מקרי האלימות של כוחות האכיפה נגד רופאות ורופאים בהפגנות בשבועות האחרונים.

בהודעת הר"י נאמר: "אנו עדים בתקופה האחרונה לאלימות משטרתית נגד רופאות ורופאים בתפקיד, המושיטים עזרה רפואית לפצועים. לאחרונה נתקלנו לצערי בשני מקרים, שבהם פעלה המשטרה בניגוד גמור לנהלים, שכן שני הרופאים שנפגעו מאלימות משטרתית היו לבושים בווסט אדום, המזהה אותם כרופאים בתפקיד".

הרופאה ד"ר טל וייסבאך שנפגעה ממכת"זית בהפגנה בירושלים: "כמעט נחנקתי". דוברות שיבא, אתר רשמי
הרופאה ד"ר טל וייסבאך שנפגעה ממכת"זית בהפגנה בירושלים: "כמעט נחנקתי"/אתר רשמי, דוברות שיבא

הסתדרות הרופאים אומרת כי שקלה לנקוט צעדים ארגוניים כבר לפני שבועיים, אחרי המקרה הראשון של אלימות כלפי רופא בהפגנה. ואולם היא החליטה להמתין לתוצאות החקירה, מתוך תקווה שמקרה כזה לא יישנה, ובהסתמך על טענת המשטרה שמח"ש פועלת לחקירת האירוע, והגינוי של שר הבריאות ונשיא מדינה.

ואולם, אומרת הר"י בהודעה: "לצערנו, לא חלף שבוע ואנחנו עדים לפגיעה חמורה ברופאה שהיוותה חלק מקבוצת הסיוע הרפואי בהפגנות ועל כן הנהגת ההסתדרות הרפואית בישראל התכנסה לבחון את צעדיה הארגוניים". בהתאם להחלטה יתקיימו ביום ראשון עצרות מחאה של הוועדים המקומיים בבתי הרופאים והמרפאות בקהילה.

"ההסתדרות הרפואית בישראל קוראת בזאת לממשלת ישראל, משרד הבריאות ומשטרת ישראל להטות אוזן לקריאתנו הדחופה ולשפר לאלתר את ההגנה על הרופאות והרופאים", מסרו הרופאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully