וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרגות אלוף הוענקו למפקד פיקוד מרכז הנכנס אבי בלוט

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 16:29

הדרגות הוענקו לבלוט בטקס בנוכחות הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט. הרמטכ"ל אמר בטקס: "מפקד פיקוד המרכז זה תפקיד מיוחד, הוא דורש הבנה ורגישות רבה. הגעתך למעמד הזה היא בזכות היותך מפקד שיודע לעשות, בעל מחשבה חדה, צלולה ועמוקה"

בווידאו: הרמטכ״ל ברפיח: ״לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל״/צילום: דו"צ

תת-אלוף אבי בלוט הועלה לדרגת אלוף היום (חמישי), בטקס שנערך בקריה בתל אביב. בטקס נכחו הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט.

תא"ל אברהם (אבי) בלוט נולד ב-1974. בשנת 1994 הוא התגייס לחטיבת הצנחנים. בשנת 2005 הוא החל לשרת כראש לשכת מפקד זרוע היבשה. אחר כך מונה למפקד גדוד פתן בצנחנים, מפקד יחידת מגלן, ומפקד החטיבה המרחבית יהודה. בשנת 2015 הוא מונה למפקד עוצבת חצי האש, ומפקד קורס מג"דים. ב-2017 מונה למפקד חטיבת הקומנדו עוז, ואחר כך למזכירו הצבאי של ראש הממשלה. ב-2021 הוא מונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון, ומאז 2023 הוא משמש כמפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה.

מדובר צה"ל נמסר שבעת פיקודו על אוגדת יהודה ושומרון, בלוט הוביל את מאמצי סיכול הטרור וההגנה על הישובים, הצירים ומרחב התפר בגזרה, הוביל את מבצע "בית וגן" ופיקד על האוגדה בחודשים הראשונים במלחמת "חרבות הברזל". בלוט הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני בחשיבה אסטרטגית מבית הספר למלחמה של צבא ארצות הברית בקרלייל פנסילבניה. הוא נשוי ואב לשש בנות.

אבי בלוט. דובר צה"ל
אבי בלוט/דובר צה"ל

גלנט אמר בטקס: "במלחמה שאנו מנהלים לפיקוד המרכז יש משימה מורכבת מאוד והיעד העיקרי שלה זה לוודא שאנחנו לא נגררים לכך שמרחב יהודה ושומרון יהפוך להיות הזירה העיקרית שלנו, ויש פה מספיק אנשים עם ניסיון שיודעים שזה יכול לקרות. כמות כלי הנשק ביו"ש היא כזו שהיא מציבה אתגר בכל רגע, איפה שזרקו בעבר אבן יורים היום ברובה, ואיפה שזרקו בקבוק תבערה מפעילים מטעני נפץ רבי עוצמה. הדבר הזה במציאות שחיים בה מיליוני אנשים - יהודים וערבים - מייצרת מורכבות שאין למעלה ממנה, ולכן משימתו הראשונה והעליונה של מפקד פיקוד המרכז היא קודם כל לוודא שאנחנו נלחמים בטרור, מבטיחים את חיי האזרחים והתושבים ביהודה ושומרון, ואי אפשר להתעלם מכך שזה נעשה בסביבה שבה יש צורך לדאוג, לפעול במינימום הכוח הנדרש ולא במקסימום הכוח האפשרי כתוצאה מהסביבה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הערכת מצב בשטח שקיימו מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף אבי בלוט, מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז  לאחר הפיגוע סמוך ליישוב עלי, 20 ביוני 2023. דובר צה"ל
בלוט בפעילות בחטיבת בנימין/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אמר בטקס: "מפקד פיקוד המרכז זה תפקיד מיוחד, הוא דורש הבנה ורגישות רבה. אבי, הגעתך למעמד הזה היא בזכות היותך מפקד שיודע לעשות, בעל מחשבה חדה, צלולה ועמוקה. בזכות הערכים שהובילו אותך, עוד מהיותך מפקד צעיר. לאורך כל הדרך עשית, נתת דוגמה אישית, וחינכת דורות של מפקדים צעירים לערכים האלה, הערכה רבה מאוד ובהצלחה. במעמד זה, אני רוצה להודות לאלוף יהודה פוקס, על שלוש שנים מאתגרות מאוד. הובלת את הפיקוד בתקופה מורכבת ללחימה בטרור והבאת ביטחון לאזרחי הגזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully