וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהושמדו עמדות התצפית של חיזבאללה - זה האתגר הבא של צה"ל בגבול הלבנוני

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 15:22

בפיקוד הצפון השמידו את החיישנים ועמדות התצפית של ארגון הטרור, ואך כעת צה"ל נערכים להתמודד עם כטב"מי האיסוף, שמידותיהם והמסלול הקבוע שלהם הופך אותם לאתגר. אך לצד ההישגים, גורם בצה"ל מבהיר: "אין ירידה בהיקף השיגורים מלבנון. צריך לבחון את זה לאורך זמן"

תקיפות בדרום לבנון/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

התקיפות של הכוחות השונים שפועלים בפיקוד הצפון על גבול לבנון פגעו בכל תשתיות האיסוף הקרבי הנייחות של חיזבאללה לאורך קו התפר - שהוצבו במבנים, על תורנים ועל עמדות. תצפיתנים של ארגון הטרור כבר לא יכולים להגיע בחופשיות אל מרחב הגבול ובטח לא בגלוי.

"בכל פעם שהם מתקינים אמצעים על מבנים אנחנו תוקפים אותם. כמו הלילה, כשזיהינו אמצעי תצפית על מבנה בטיר חרפא (כפר שיעי בנפת צור כחמישה קילומטרים מגבול ישראל -א.ב.) ומיהרנו לתקוף ולהשמיד", הסביר גורם ביטחוני. עם זאת, גורם נוסף מבהיר כי "אין ירידה בהיקף השיגורים מלבנון. צריך לבחון את זה לאורך חודש. כי יש שבועות שזו ירידה אבל לא מרצון אלא בגלל הלחץ שצה"ל מפעיל על השטח".

חיזבאללה נאלץ להפעיל מערכים ניידים וחוליות טקטיות לאיסוף מודיעין ותצפית על קו המגע והעורף הישראלי. גם לכך צה"ל פיתח מענה באמצעות שיטת לחימה נגד חוליות איסוף של חיזבאללה שמשלח פעילים בודדים שמתמקמים בשטח.

תקיפה בלבנון, 11 ביוני 2024. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
תקיפה בלבנון, 11 ביוני 2024/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

היכולת של יחידות פיקוד צפון, בסדיר ובמילואים, כוללת הפעלת רחפנים, כלי טיס לא מאוישים, סנסורים ואמצעי איסוף לטווחים רחוקים, חוליות רגליות של איסוף קרבי בשטח. כמו כן, היא כוללת מערכים נוספים בתחום הלוחמה אלקטרונית והבקרה האווירית המאפשרים לבנות תמונת מצב מודיעין, לזהות אמצעי תצפיות של חיזבאללה, ו-"לסגור מעגל" באמצעות תקיפות מהאוויר ומהקרקע להשמיד לחיזבאללה תשתיות.

על רקע ההתפתחויות בגבול, החל חיזבאללה, בלית ברירה, להשתמש היקף גדול של כלי טיס בלתי מאוישים לאיסוף ורחפנים. מרבית הרחפנים מופלים על ידי צה"ל אך ההתמודדות עם הכטב"מים הפכה לאתגר גדול עבור צה"ל מאחר והם קטנים באופן יחסי,ויש להם מנגנון הפעלה מכוון מראש (נעים בציר ידוע מראש של המראה, חדירה למרחב הישראלי וחזרה למרחב הלבנוני.

בגלל השימוש בכטבמ"י האיסוף הקטנים, יש קושי בלאתר אותם בזמן החדירה וכך למעשה החדיר חיזבאללה כטב"ם שהגיע עד למפרץ חיפה והביא להישג תודעתי. בתוך כף, גורם ביטחוני טען כוחות חיזבאללה במרחב קו המגע מתנהלים כמבוקשים, ומתקשים לנוע מבלי להיחשף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully